Ideeën voor training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noekje

Ideeën voor training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 13:15

Heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan geen gelijk topic vinden. Is die er wel, hoor ik het ook graag!

Het zit zo, mijn vriend doet aan fitness. Vaak kijkt hij voordat hij gaat trainen een filmpje om ideeën op te doen voor zijn eigen training. Hij wisselt ideeën uit met vrienden en trainingspartners. Dit geeft hem altijd net een beetje extra motivatie en afwisseling.

Zelf heb ik één keer per week les en werk ik de rest van de dagen de dingen uit die we hebben behandeld. Een kür op muziek bekjken van een Edward Gal of Anky is wel motiverend, maar kan ik zelf weinig mee aangezien ik nog lang niet op zo'n niveau zit. Eerst maar weer eens gaan starten voordat we de pirouette gaan oefenen :+

Daarom lijkt het me ook leuk om eens van andere bokkers te horen wat voor hen lekker werkt, waarom en hoe. Dit kan aan de hand van een filmpje of een uitleg. Filmpjes van een les of clinic zijn natuurlijk ook zeer welkom. Nu snap ik dat niet elke training voor elk paard even goed is of tot hetzelfde resultaat leidt wat het een stuk moeilijker maakt dan fitness. Maar ik ben van mening dat in elke manier (nouja elke :+) van rijden de pluspunten zijn te vinden en wil ik me graag verrijken.

Dit kan van losrijden tot een oefening, van springen tot dressuur, van op het paard tot naast het paard. (Graag wel het niveau erbij)

Nog meer mensen die het een leuk idee vinden om een soort verzamel topic te maken met verschillende ideeën?

vilouma

Re: Ideeën voor training

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:39

Ik denk dat niemand hier dommer van word, als diegene dan uitelgt wat voor type paard hij of zij berijd en aan de hand van dit type zijn of haar training uitlegt, denk ik dat sommige mensen hier zeer zeker wel informatieve dingen uit kunnen halen die miss ook prima bij hun training aansluiten :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:27

Mijn ervaring is dat je zelf beter gaat rijden als je voor je les een video kijkt van een ruiter die netjes te paard zit en vriendelijk rijdt. In je hoofd zit dan nog een duidelijk plaatje van wat je wilt bereiken.

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:31

Ik vind dat het er aan ligt of het karakter van t paard wat je ziet over eenkomt met het karakter van je eigen paard/les paard. In de grote lijnen is het wel ongeveer allemaal gelijk wat je moet doen om iets te bereiken.
Toch zijn er paarden waar sommige standaard hulpen alleen maar de verkeerde kant op werkt ;)

Ik kijk wel vaak bij de lessen van de mensen die bij mij op stal staan.
Ik sla er alleen de dingen van op waarvan ik zelf denk dat het gaat lukken voor mijn eigen paardje. Mijn paardje heeft namelijk een heel ander karakter onder het zadel dan de andere paardjes bij mij op stal :)