telgang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

faedlujo

telgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 20:36

Ik heb een arabier die regelmatig in stap over gaat in telgang.
Iemand enig idee waarom een arabier dat doet en hoe je hem terug kunt brengen naar normale stap?

ZoZenn

Re: telgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:20

Mijn volbloed doet het ook wel eens wanneer hij druk is, wat meer neerwaarts proberen te rijden helpt bij mijn paardje meestal wel.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:59

Kan het , (te veel been van jou) zijn dat hij over zijn tempo loopt en dan in telgang gaat?
Is het een jong dier , kan ook heel erg met balans te maken hebben.
Dus idd aan de slag met het rechtrichten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 23:02

Mijne (niet arabier) doet het ook, maar ook in draf, maar bij haar wordt het steeds beter en kwam het duidelijk uit spanning en onbalans etc. Als je haar té hard laat stappen neigt ze er nog wel naar en dan is het een kwestie van even de rust terugpakken en dan komt het wel weer goed. Loopt die van jou ook over-tempo als het gebeurd?

faedlujo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 13:36

het is geen jong paard meer en hij doet gewoon in vrije stap zonder dat ik been aanleg of wat dan ook.
Ik probeer hem dan er mee te laten stappen door hem dan weer aan de teugel te zetten en terug te rijden maar zelfs als ik dan halt houd of heel langzaam ga, blijft ie het doen. het is net alsof als hij begint dat ie dan ook echt tegendraads is en niet meer normaal stappen wil.

polo_sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:59

Mijn paard heeft net hetzelfde probleem, meestal krijgt hij het als hij een beetje onder stress staat, het beste wat je kunt doen is hem even uit zijn ritme halen en hem proberen te ontspannen. ;)