4 jarige florett as x chronos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellissima

4 jarige florett as x chronos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 18:22

Hallo,

Vandaag voor het eerst foto's gemaakt van mijn 4 jarige. Ze is 3.5 maand onder het zadel. Wil jullie graag de foto's laten zien en horen wat jullie ervan vinden. Alleen hoe moet ik de foto's uploaden.. :? zo gauw ik dit weet, plaats ik ze in deze topic!! Alvast bedankt!

gr Daphne

_BLOEMPOTJE

Re: 4 jarige florett as x chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:23

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:24

Bellissima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 18:28

dankjulliewel! ga ze nu uploaden.. :)

Newtotilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:37

Bellissima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 18:53

Het is gelukt! hier zijn ze.. :)

Heb haar zelf ingereden (wel met hulp van proffesional, maar ben de enige die ooit op haar rug heeft gezeten), nadat ik jaren niet heb paardgereden.. Verder heb ik nog nooit een wedstrijd gereden, altijd recreatief. Dit wil ik wel met haar gaan doen, dus ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:02

Teugels zou je wel wat meer op maat nogen nemen. Daarnaast ga aub aan iemand vragen hoe je moet bandageren, want dit ziet er echt niet uit. Daarnaast is het ook nog eens gevaarlijk als je bandages afzakken.

Bellissima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 19:06

marsmars schreef:
Teugels zou je wel wat meer op maat nogen nemen. Daarnaast ga aub aan iemand vragen hoe je moet bandageren, want dit ziet er echt niet uit. Daarnaast is het ook nog eens gevaarlijk als je bandages afzakken.

Van de teugels op maat maken, dat weet ik inderdaad. Deze houding is mij verkeerd aangeleerd op de manege waar ik 10 jaar (!) heb gereden en vind het nu moeilijk om mijn houding te veranderen.. ik werk daaraan! En het was inderdaad de eerste keer dat ik de bandages om heb gedaan.. :o heb het wel laten nakijken en ze zaten strak genoeg. Heb er een uur mee gereden en er is niks afgezakt! Maar bedankt voor de tips.. zoals ik al zei: heb nooit echt 'serieus' gereden hiervoor en weet dus bijvoorbeeld ook niks van bandages ed :o

marisje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:08

Wat een mooi dier heb jij onder je kont, maar er is wel wat ruimte voor verbetering.

ik zou je teugels eerst graag wat korter willen zienzodat je niet op je zadel hoeft te klooien en je handen wat meer voor je houden..

iets meer de achterhand activeren, want hoe ik het nu beoordeel loopt ze in 2 delen. wanneer je wat meer overgangen gaat maak door steeds meer te gaan verzamelen (dus goed actief houden) komt de achterhand meer onder de massa, waardoor het geheel wat meer bij elkaar gereden word,

en dan als laatste het bandageren. Je bandages zitten veeeel te laag, je bandageerd tot op het spoortje en nooit eronder, dit is levensgevaarlijk wanneer een bandage doorzakt en je paard verstrikt raakt! doe dan liever peesjes om!

Heel veel s6!!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:12

Over het bandageren zullen we het maar niet over hebben.. Heb het op school moeten leren, kan het maar doe er een uur over :')

Het rijden echter vind ik er mooi ontspannen uit zien, en vind dat je netjes bezig bent !
Teugels mogen wel wat meer op maat en ze mag meer op de achterhand, maar het ziet er netjes uit !

Bellissima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 19:13

Dankjewel!

En normaal heeft ze ook altijd peesbeschermers om, dit is de eerste keer met bandages. Ook voor mij (en ik weet dat het te zien is :o ) Zal er de volgende keer op letten! Wil mijn paardje (en mezelf) natuurlijk geen gevaar bezorgen!

marisje18 schreef:
Wat een mooi dier heb jij onder je kont, maar er is wel wat ruimte voor verbetering.

ik zou je teugels eerst graag wat korter willen zienzodat je niet op je zadel hoeft te klooien en je handen wat meer voor je houden..

iets meer de achterhand activeren, want hoe ik het nu beoordeel loopt ze in 2 delen. wanneer je wat meer overgangen gaat maak door steeds meer te gaan verzamelen (dus goed actief houden) komt de achterhand meer onder de massa, waardoor het geheel wat meer bij elkaar gereden word,

en dan als laatste het bandageren. Je bandages zitten veeeel te laag, je bandageerd tot op het spoortje en nooit eronder, dit is levensgevaarlijk wanneer een bandage doorzakt en je paard verstrikt raakt! doe dan liever peesjes om!

Heel veel s6!!!

SilverViper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:56

wat super stoer zeg, dat je,je paardje zelf heb mogen inrijden.

zier er goed uit hoor.

Veel plezier nog samen

Bellissima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 20:04

SilverViper schreef:
wat super stoer zeg, dat je,je paardje zelf heb mogen inrijden.

zier er goed uit hoor.

Veel plezier nog samen

Ja, heb haar gekocht toen ze nog niks kon. Was dus een gokje, ook omdat ik zelf al jaren niet had gereden. Samen vanalles kunnen leren en heb een super band met haar! Zo gauw ze mijn stem hoort op stal, hoor ik haar uit de verte hinniken. Heb er ook nog niet naast gelegen (afkloppen haha..) en ze heeft een super karakter, totaal niet schrikachtig ed.
Bedankt dat je het er goed uit vindt zien. Ik weet dat er nog veel te verbeteren en te leren valt, maar doe mijn best!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:09

Ziet er heel erg netjes uit! mooi en vriendelijk
Probeer alleen je hakken uit te drukken en je onderbenen niet te ver naar voren.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:34

Gezien ze zo kort onder het zadel is, zie ik ze toch liever wat lager en langer lopen, natuurlijk kan je haar midden in de training wel eventjes oppakken om te kijken hoe ze dit aanneemt, maar over het algemeen vind ik haar toch te hoog lopen voor de tijd dat ze onder het zadel is.
Er moeten natuurlijk nog heel wat spiertjes op komen, maar het ziet er verder wel oké uit, jullie zijn best een leuke combinatie die met goede begeleiding best nog eens wat zouden kunnen presteren!
En superfijn dat ze zo'n karakter heeft! Ik heb toevallig van de week ook een topic geopend over een 5-jarige TrentoB x Don Primaire, die heb ik nu 2,5 mnd onder het zadel, en dat is ook zo'n goedzak haha!

tjosefiina2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:46

mooi paardje! hoe hoog is ze ongeveer?
probeer ook iets meer naar achteren te zitten..

Bellissima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 20:49

mariellexxx schreef:
Gezien ze zo kort onder het zadel is, zie ik ze toch liever wat lager en langer lopen, natuurlijk kan je haar midden in de training wel eventjes oppakken om te kijken hoe ze dit aanneemt, maar over het algemeen vind ik haar toch te hoog lopen voor de tijd dat ze onder het zadel is.
Er moeten natuurlijk nog heel wat spiertjes op komen, maar het ziet er verder wel oké uit, jullie zijn best een leuke combinatie die met goede begeleiding best nog eens wat zouden kunnen presteren!
En superfijn dat ze zo'n karakter heeft! Ik heb toevallig van de week ook een topic geopend over een 5-jarige TrentoB x Don Primaire, die heb ik nu 2,5 mnd onder het zadel, en dat is ook zo'n goedzak haha!

Ik zou zelf ook graag zien dat ze wat langer loopt in haar nek. Dat is een beetje haar 'probleem', zelfs als ik de teugels helemaal losgooi blijft ze zo lopen. Het lukt me nu eindelijk een beetje om haar iets langer te krijgen in haar nek, in het begin liep ze nog korter. Ze begint mijn hand nu een beetje te volgen als ik haar meer ruimte geef, voorheen deed ze hier niks mee. Dit is de houding die zijzelf vanaf het begin aangenomen heeft. Haar volle zus heeft ditzelfde probleem gehad en is nu 7, zij moest het ook echt afleren om zo kort te lopen. Mijn nieuwe instructrice (sinds een maand), zegt ook dat deze houding niet goed is voor haar rug en dat ze al in een 'z houding' liep met haar nek. Dit is dus ook niet mijn bedoeling en het was 'nog erger', maar bedankt voor het opmerken!
En fijn dat jij ook zo'n braaf paard hebt! Je weet maar nooit hoe die onbeleerde paarden gaan reageren als je ineens op hun rug gaat zitten.. Hebben we maar geluk mee! :D

Bellissima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 20:51

tjosefiina2 schreef:
mooi paardje! hoe hoog is ze ongeveer?
probeer ook iets meer naar achteren te zitten..

Ze is niet zo groot, zo'n 1,60. De afgelopen tijd wel nog een paar centimeters gegroeid en hoop dan ook dat er ook nog een paar bijkomen.. En bedankt voor de tip ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:23

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.