mariellexxx schreef:Gezien ze zo kort onder het zadel is, zie ik ze toch liever wat lager en langer lopen, natuurlijk kan je haar midden in de training wel eventjes oppakken om te kijken hoe ze dit aanneemt, maar over het algemeen vind ik haar toch te hoog lopen voor de tijd dat ze onder het zadel is.
Er moeten natuurlijk nog heel wat spiertjes op komen, maar het ziet er verder wel oké uit, jullie zijn best een leuke combinatie die met goede begeleiding best nog eens wat zouden kunnen presteren!
En superfijn dat ze zo'n karakter heeft! Ik heb toevallig van de week ook een topic geopend over een 5-jarige TrentoB x Don Primaire, die heb ik nu 2,5 mnd onder het zadel, en dat is ook zo'n goedzak haha!
Ik zou zelf ook graag zien dat ze wat langer loopt in haar nek. Dat is een beetje haar 'probleem', zelfs als ik de teugels helemaal losgooi blijft ze zo lopen. Het lukt me nu eindelijk een beetje om haar iets langer te krijgen in haar nek, in het begin liep ze nog korter. Ze begint mijn hand nu een beetje te volgen als ik haar meer ruimte geef, voorheen deed ze hier niks mee. Dit is de houding die zijzelf vanaf het begin aangenomen heeft. Haar volle zus heeft ditzelfde probleem gehad en is nu 7, zij moest het ook echt afleren om zo kort te lopen. Mijn nieuwe instructrice (sinds een maand), zegt ook dat deze houding niet goed is voor haar rug en dat ze al in een 'z houding' liep met haar nek. Dit is dus ook niet mijn bedoeling en het was 'nog erger', maar bedankt voor het opmerken!
En fijn dat jij ook zo'n braaf paard hebt! Je weet maar nooit hoe die onbeleerde paarden gaan reageren als je ineens op hun rug gaat zitten.. Hebben we maar geluk mee!