Staat hier inderdaad verkeerd, ik ga ook even TEMmen.
misschien een idee om te vragen aan jou intructeur, hoe je dit het beste op kan lossen?
Anoniem
Geplaatst: 23-10-10 15:35
Pas je wel goed op je zadel? Soms zie je bijvoorbeeld lange mensen op een vrij klein zadeltje, dan zit de kniewrong zo dat hij je been naar achteren duwt. Zoiets zou bij jou ook mee kunnen spelen. Zo nee, dan zit er niks anders op dan oefenen oefenen oefenen.
oeps , ik zie nu ook dat hij verkeerd staat ! sorry! jahoor , zadel past perfect , ook voor mij , wel heeft mijn zadel een nogal grote kniewrong , zou het daar aan kunnen liggen?
Avalon_
Geplaatst: 23-10-10 15:39
Als andere dingen uitgesloten zijn maar het gewoon een ingeslopen gewoonte is geworden waar je je niet bewust van bent heb ik wel een tip voor je...
Heb ik zelf ook veel aangehad toen ik nog onbewust veel naar beneden keek. Gebruik een bakletter, (in mijn geval de H van hoofd) tot een middel om je even bewust te worden. Elke keer als je die letter voorbij rijd focus je je even op je benen en legt ze goed. Na een tijdje wend dit en zit je automatisch beter.
Dit is even een geheugensteuntje want er is niet altijd iemand bij die je erop blijft wijzen. Het heeft mij goed geholpen.
Succes!
monica08
Geplaatst: 23-10-10 15:39
Heb je je beugels wel eens langer gedaan? Misschien zit je te kort waardoor je benen naar achteren gaan.
ja moet gewoon proberen mooi recht te zitten met je bovenlichaam en je benen te ontspannen, niet klemmen ofzo, als je zadel goed ligt en je zit goed in je zadel en je laat je benen gewoon ontspannen hangen liggen ze vanzelf juist. dat proberen in de stap, dan in de draf en tenslotte in de galop.
ik had vroeger last dat ze teveel naar voor gingen, dan lagen ze te veel naar achteren en nu heb ik het eindelijk ook door. het kost best wel wat moeite in het begin, maar probeer gewoon jezelf iedere keer te corrigeren
Ik zou wel eens een foto willen zien van je beenligging momenteel. En de rest van je houding.
Als je een gaatje (of 2) langer gaat zitten, kan je, in een ontspannen houding, je been niet naar achter leggen. Dan hoort je been netjes onder je bibs te zitten. Dan maken je schouders, heup en hiel 1 rechte lijn naar beneden.
LesleyB
Geplaatst: 25-10-10 07:47
Ik heb hetzelfde probleem. 1 instructeur heeft me er regelmatig op gewezen en in zijn les let ik er dan extra op. De andere instructrice let(te) er minder op (nu wel wat meer), dus bij haar heb ik het nog wat feller. Bij de ene ga ik nu zitten met een been dat naar mijn gevoel te ver naar voor ligt, maar dan ligt hij net goed. In het begin heeft me dat wel wat spierpijn gekost, omdat je benen toch gewend zijn van meer naar achter te liggen. Nu let ik er zelf bij de andere instructrice ook meer op en het begint stilaan te beteren. Het is wel een werk van lange adem, maar ik zie vooruitgang. En het helpt me ook om gemakkelijker een volledige juiste houding aan te nemen, ook het bovenlichaam e.d.
Ik heb het probleem andersom. Die van mij gaan eerder teveel naar voren. Maar het kan wel degelijk te maken hebben met een zadel. Op de stubben heb ik het probleem vrij erg terwijl ik het op de kn niet heb, beide dressuurzadels.