Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
PureSylk schreef:Ik zie een paard liever met het het hoofd omhoog lopen, dan (veel) te diep. Daarbij denk ik ook dat je een paard dat dat eerste gewend is, later makkelijker nog goed nagevelijk krijgt dan als het paard altijd al te diep heeft gelopen. Dan denkt hij namelijk dat dat 'normaal' is.
Margoot schreef:Als hij loopt te sterrenkijken gaat hij toch ook wel denken dat dat 'normaal' is?
HTM schreef:Laag rijden is het beste.
Als die te diep komt, overgangen gaan maken, en lang laten, en bezig houden.
Weet dat dat moeilijk is, maar laag is beter dan hoog.
Als het paard hoog loopt, dan druk die zijn rug weg, en kan die last van zijn rug krijgen (met te diep ook trouwens)
En als je hem laag rijdt, dan kun je hem later makkelijker rond rijden, als je een sterrekijker hebt, dan wordt dat een stuk moeilijker.
. mariska32 schreef:Schangah schreef:Volgens mij is het toch nog steeds voorwaarts (balans) neerwaarts (rugspieren trainen) met een jong paard minimaal de eerste 2 jaar (zo lang duurt het!) tijdens de opleiding.
laag ingesteld dus.....![]()
en dan graag het neusje er iets uit.
Lara_Silver schreef:Waarom bij een jong paard al aan het hoofd bezig zijn? Ik werk altijd eerst aan de fundamenten van correcte nageeflijkheid. Dus zorgen dat het paard op eigen benen loopt, de rug gebruikt ipv wegdrukt, goed aan het been staat, zacht in de mond is etc etc. Er zijn zoveel dingen die vóor die hoofdhouding gaan, en tegen de tijd dat die allemaal in orde zijn zal je een netjes nageeflijk paard hebben dat niet sterrekijkt, noch zich opkropt. Maargoed dat is natuurlijk mijn manier en mijn mening.
Schangah schreef:Volgens mij is het toch nog steeds voorwaarts (balans) neerwaarts (rugspieren trainen) met een jong paard minimaal de eerste 2 jaar (zo lang duurt het!) tijdens de opleiding.