mijn paard gooit in de galop zijn hoofd naar achteren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aspro

mijn paard gooit in de galop zijn hoofd naar achteren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 22:32

hij gooit aan het begin van de galop naar achteren en blijft zijn hoofd steeds naar achteren gooien en en kreeg 1 keer een goeie knal tegen mijn kin en dan leun je naar achteren en dan bokt hij en dan ga je naar voren en dan doen hij het weer met zijn hoofd.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:37

Dat is al je derde topic geloof ik?
Volgens mij is dit een balans-probleem van het paard.

naomi4394

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:05

misschien moet je een thiedeman teugel proberen...

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:00

Niet nodig. Ik vind een spoedcursus omgaan met jonge paarden, aangevuld met rijles een hogere prioriteit, hoor :o Je brengt een paard niet in balans door er een hulpteugel aan te hangen.

naomi4394 schreef:

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:56

voor je eigen veiligheid zou ik voorlopig een hulpteugel aanraden, maar zoek wel hulp!

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:59

Symptoombestrijding? Liever niet de oorzaak achterhalen, en daarmee aan de slag gaan?

demo_love schreef:
voor je eigen veiligheid zou ik voorlopig een hulpteugel aanraden, maar zoek wel hulp!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 08:08

bijdehandje1 schreef:
Symptoombestrijding? Liever niet de oorzaak achterhalen, en daarmee aan de slag gaan?

demo_love schreef:

tuurlijk moet je de oorzaak achterhalen en die aanpakken, maar als je nu niet in de gelegenheid bent om dat alleen te doen, zul je een tijdelijke oplossing moeten zoeken. Dan maar voor een weekje een hulpteugel eraan dan iedere keer kopstoten krijgen, met alle gevolgen van dien. Ik ben niet voor hulpteugels als die gebruikt worden om onkunde te stabiliseren, maar voor haar eigen veiligheid zou ik dat nu wel doen. En gauw op zoek naar een goede instructeur natuurlijk!

Pikeur

Re: mijn paard gooit in de galop zijn hoofd naar achteren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 08:10

Ik ben het met demo_love eens, even een martingaaltje eraan hangen (natuurlijk niet dat hij gelijk strak naar beneden geknoopt wordt, maar dat hij jou in ieder geval niet meer je tanden uit je mond kan slaan) en gelijk op zoek naar iemand die je kan begeleiden want een hulpteugel is nooit de oplossing

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 08:13

misschien even stoppen met rijden tot je weet waarom hij dat doet??
Dan wat lessen nemen??

laurabosman

Re: mijn paard gooit in de galop zijn hoofd naar achteren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:29

Je paard geeft alleen maar aan dat hij ergens pijn heeft. Ik denk dat je zadel niet goed past. Als dit wel zo is dan zou ik de rug van je paard na laten kijken, want het kan dan zijn dat deze sheef is of dat hij daar pijnpunten heeft.
Om te testen of het aan het zadel licht zou ik hem gaan longeren en een paar overgangen draf galop laten maken en dan kijken hoehij reageert.
als hij bokt is het vaak zo dat het paard een zwak kruis heeft.
als hij zijn hoofd in de lucht gooit is het een rugprobleem
het rugprobleem kan dan alsnog komen door het zadel!
heel veel succes!

laurabosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:31

bijdehandje1 schreef:
Niet nodig. Ik vind een spoedcursus omgaan met jonge paarden, aangevuld met rijles een hogere prioriteit, hoor :o Je brengt een paard niet in balans door er een hulpteugel aan te hangen.

naomi4394 schreef:

Hier ben ik het volledig mee-eens! hulpteugels gebruiken de meeste mensen omdat hun eigen vaardigheden te kort schieten, begin bij jezelf

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:17

il zou de oorzaak proberen te vinden en er af en toe een hulpteugel aan doen, heb zelf net een jong paard gekocht die het ook kan, maar die is altijd recreatief gereden en rij meer dressuurmatig, vind ze heel moeillijk. af en toe gooi ik de slof eraan om het even wat makkelijker te maken.

Kiimm21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:28

ik heb ook zo`n soort probleem,, mijn paard doet haar hoofd ook gwn in de lucht maar dan meer als ik haar vraag om haar hoofd omlaag te doen,, rij haar nu ong 1 week, en het is 3 dagen terug dacht ik begonnen,, gisteren gelongeerd,, en niks aan de hand, mss kan iemand mij ook helpen met dit probleem?

verder zou ik als ik jou was, en het een jong paard is,, hulp zoeken, om de oplossing te vinde, en voorlopig gewoon wat recreatief rijden, zodat het wel leuk blijft het rijden, en niet te veel vragen aan haar mond, doet ze met longeren ook zo? dan kan het zijn dat ze dus pijn heeft aan haar rug, of mss haar tande?
veel succ6 verder;)