midgie schreef:Terug naar de basis gaan en even de galop vergeten, zorg dat je eigen techniek zo is dat je het dier terug kan nemen in tempo op je zit , werk veel op de volte aan de stelling en buiging en ga met de zijgangen aan de slag , eerst in stap en als stap lukt in draf en daarna komt de galop pas.
Maar dat kan wel maanden duren , neem die tijd er voor, want zo druk uit de galop komen betekend ook totaal niet ontspannen zijn en als je dat maar vaak genoeg doet krijgt het dier vanzelf rug problemen en voor je zelf is het ook niet fijn.
Dus zoek het probleem bij je zelf en niet bij de pony, sterk paard betekend ook vaak een ruiter die erg sterk en hard in de hand is,
Hoe is jou zit ?
Pats het zadel wel goed kan ook een oorzaak zijn dat hij druk word,
Wat gebeurd er zonder zadel?
Wat gebeurd er als je eens zonder druk in de mond rijd, leer het dier op eigen benen lopen en niet op jou handen.
Behandel deze dingen in je les en als jou instructrice de theorie er niet bij verteld waarom jou pony zo druk word neem dan een ander.
mijn zit is goed:) ik krijg er vaak complimenten voor en ik zit ook op voltige dus dat zit goed..
het zadel ligt ook goed want mijn instructrice heeft het al eens nagekeken zonder zadel gaat het precies hetzelfde geen verschil alleen hobbel ik er dan bijna af
en zonder druk in de mond heb ik ook al geprobeerd dan wordt het alleen erger. ik denk dat ik de voltes en het verrassen ga proberen! en verder gewoon door gaan en zo veel mogelijk ervaring op doen! bedankt