Ik kan mijn benen niet stilhouden!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelsapje

Ik kan mijn benen niet stilhouden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 16:37

Hoi,

Ik heb een probleem. Namelijk : Het lukt me ECHT NIET om mijn benen stil te houden , vanalles geprobeerd : Zonder stijgbeugels rijden , zitles volgen , ik werd zelfs zo hopeloos dat ik vorige les zelfs mijn stijgbeugels met een elastiekje aan de singel heb vastgebonden , maar geloof me : Dat is een echte marteling.

Ik zou het leuk vinden als iemand tips heeft.

_TB_

Re: Ik kan mijn benen niet stilhouden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:18

Ik wilde je net de tip geven om je stijgbeugels vast te maken. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden niet?! haha

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:41

Is het echt zo erg of ben je er gewoon zo op gefocused... Er zijn maar weinig mensen die hun benen doodstil houden. Vroeger in de les kregen wij geld tussen het zadel en knie, wist je het vast te houden dan mocht je het houden. Ik ken niemand die het is gelukt!!
Daarnaast zijn er zadels (eurorinding diamant) waarbij je de beugels achter de singelstoten langs doet waardoor je been iets beperkt wordt in het bewegen, het kan zowiezo niet meer naar voren.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:43

Ik heb het zelfde probleem. Heb nu een ander zadel waardoor het een stúk beter is geworden. Eerst klapperde mn boven benen ook nu gaan alleen mn voeten als een gek tekeer :+
Ben benieuwd naar oplossingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:44

Het kan heel goed zijn dat dit komt doordat het zadel niet goed ligt, of dat jij niet goed op het zadel kunt zitten. Heb dit zelf gehad, dacht dat ik niks kon maar dat was dus niet zo, een ander zadel en ik kon ineens mijn benen stil houden... Is de moeite waard om te proberen.

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:46

ik heb hetzelfde! wil nu voltige gaan doen, misschien dat dat helpt. maar bij mij is het men hele zit en niet alleen men benen.

patricia2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:48

Caiitliin schreef:
ik heb hetzelfde! wil nu voltige gaan doen, misschien dat dat helpt. maar bij mij is het men hele zit en niet alleen men benen.

voltige is een topoplossing!
ik doe er ook aan, mijn zit is er stukken op vooruit gegaan/
maar daarvoor doe ik het niet hoor, ik vind voltige gewoon een topsport;)

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:28

@patriacia: jaa ik vind het ook leuk voor de sport! heb nu het idee dat ik toch niet echt verder kom met paardrijden omdat de basis gewoon niet goed is. woon nu in dronten en daar kan je op de manege voltige doen, dus dat lijkt me wel een goede oplossing! ook heb ik al heel lang geturned vroeger, dus ik heb wel een beetje aanleg, voor zover ik dat kan zeggen :P
Dus ik hoop dat het mij in iedergeval kan helpen door de vrije zit enzo :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:29

Gebruik eens de zoekfunctie hier, er zijn al meer van dit soort topics.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:40

1 ENKELE TIP ECHT WAAR!!
Korte broek rijden of kniebroek ECHT ECHT ECHT.
Je onderbenen gaan wel stil liggen na een tijdje! Al is het van het pijn hebben door tussen je riemen te zitten met je kuiten of de vrijving. ECHT WAAR EEN GOUDEN TIP ;)

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:46

lana_te schreef:
1 ENKELE TIP ECHT WAAR!!
Je onderbenen gaan wel stil liggen na een tijdje! Al is het van het pijn hebben door tussen je riemen te zitten met je kuiten of de vrijving. ECHT WAAR EEN GOUDEN TIP ;)

aiaiai!!! dan moet je wel heel wanhopig zijn zeg! je kan ook een kunststof zadel nemen en kunststof laarzen, piept verschrikkelijk, dan houd je benen ook wel stil! (heb nu gelukkig leren zadel :Y) )
maar idd een zadel kan ook enorm verschillen. had vroeger een wintec 500 vsd, nou als ergens je benen van gaan wiebelen is het daar wel van, geloof me!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:48

lana_te schreef:
1 ENKELE TIP ECHT WAAR!!

Ja daag... mijn vorige paard gooide heel hoog op en daar ging ik never nooit mijn benen zo stil krijgen dat ik met korte broek zou kunnen rijden...
Ik zou het sowieso nooit doen :n

Sommige paarden zitten nu eenmaal niet lekker... Wat kan helpen is verschillende paarden rijden, daar raakt je zit heel onafhankelijk van.
Verder is af en toe een klein stukje zonder beugels, een instructeur die je houding corrigeert en een poosje met een riempje je beugels vastzetten wel degelijk nuttig.
Belangrijk is dat je de goede spieren gebruikt en de 'schokken' met je lijf op de goede plekken opvangt. Je enkel kan doorveren en je bekken beweegt mee met je paard etc...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:55