Videlity v. Voltaire @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meisjeline

Videlity v. Voltaire @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 13:20

Hierbij een aantal foto's van gister tijdens het rijden..
Ik heb een bijrijdster voor mijn merrie omdat ik hele dagen werk, dit is de 2e dag dat ik zelf echt weer met haar train.
Samen hebben we dus niet echt een niveau omdat ik nooit met haar gestart ben. Mijn bijrijdster is wel gestart op de ARK in de B, hier hadden ze 187 ptn.
Ik heb haar nu 2 jaar en in die tijd hebben we al heel wat meegemaakt samen.. Ze heeft meerdere malen stil gestaan wegens haar eigen gezondheid zo heeft ze o.a. einschuss(bloedvergiftiging) gehad en een rug blessure.
Vervolgens zijn we naar een andere stal verhuisd en moest ik fulltime werken om het allemaal te bekostigen, hierdoor is er weinig met haar gebeurt in die tijd. Gelukkig vond ik op deze stal ook mijn bijrijdster :D Zij heeft haar hengst hier ook staan.
Samen zijn zij nu ong. 6 maanden bezig en de afgelopen maand heb ik 2x les gehad met haar van mijn bijrijdster.
Deze foto's zijn gister (maandag) gemaakt.

Ik weet dat mijn benen niet altijd op de plek liggen waar ze horen :o
Verder hoor ik graag opbouwende kritiek wat ik nog kan verbeteren :D

De foto's van het losrijden waren een beetje wazig, dus die staan er niet bij..

Draven, lange teugel op de volte
Afbeelding

Draven
Afbeelding

Draven ingezoomd
Afbeelding

Afbeelding

Draven
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben er wel plezier in :D
Afbeelding

Wijken
Afbeelding

Galopperen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de galop word ze altijd heel sterk/heet vandaar dat ze ook niet zo netjes loopt :Y)

Desire__

Re: Videlity v. Voltaire @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:13

Op elke foto zie ik dat je 'terugwerkt' met je handen. Je mag je handen wat breder plaatsen, hoger en wat meer rechtop. Op foto 1 is je binnenhande helemaal tegen je bovenbeen heen, en dat is niet correct. Ook is je binnenhand wat meer naar je toe dan je buitenhand. Op de foto 'draven ingezoomd' zit je op de achterkant van je zadel en zit je heel erg raar met je handen, je zit helemaal terug met je houding waardoor je het paard blokkeert in het bewegen. Verder loopt ze wat op de voorhand. Probeer de achterhand er meer onder te krijgen door veel overgangen te rijden, en het paard actief aan het been te houden. verder vind ik het een heel leuk paard!

meisjeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 14:17

Bedankt voor de tips! Ik snap wat je bedoelt..
Dat ze op de voorhand loopt klopt inderdaad, daar zijn we nu ook mee bezig.. Ook maken we soms tot vervelend toe overgangen haha, dit gaat al steeds beter :D Actief aan het been is ze soms teveel.. In het begin kon je amper je been aanleggen of ze nam al een spurt, dit hebben we nu gelukkig grotendeels onder controle maar ze blijft heel erg voorwaarts.

Emma0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:49

erg leuk paard!
Het oogt wel alsof je vrij streng bent met je handen. Probeer ze eens wat meer naar voren te plaatsen en voor de rest ga ik helemaal mee met Desire__
Succes!

Jorteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:42

Wat een leuk roze setje, het lijkt alleen wel alsof ze er nog niet hélemaal door loopt. Ze mag vind ik, nog wel wat ronder en meer ontspannen. Wel een super leuk beestje!

Lisa_Phantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:30

Zorg dat je haar op 2 teugels in de zelfde balans krijgt. Op de foto's kan je al zien dat jij jouw rechter arm meer gebogen hebt en af en toe meer naar je toe, dan je linker arm. Misschien ook een tip om je beugels een gaatje korter te doen? Vooral bij je galop lijk je een beetje voorover te vallen. Als jouw balans beter wordt, is het voor je paard ook makkelijker om van de voorhand af te komen. Misschien moet je wat meer oefeningen gaan doen om een onafhankelijkere zit te creëren? Nu is/lijkt het zo dat jij in de teugels hangt om je eigen evenwicht te houden.
Ook zou je jouw paard eerst een tijdje lang en laag moeten rijden zodat ze wat losser over haar rug komt. Je geeft zelf al aan dat ze een rugblessure heeft gehad, dus dat betekend dat die spieren heel wat sterker gemaakt mogen worden voordat je wat meer oprichting gaat vragen. Daar dan veel overgangen in gaan rijden om te zorgen dat het achterbeen er beter bij komt.
Succes met je paardje!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:35

Leuk paard, kleurtje staat haar goed! :D

Let inderdaad op je handen, je hebt je binnenhand lager en dichter bij je lichaam zodat je met je binnenhand scherp inwerkt. Probeer je handen op gelijke hoogte te houden.

Succes ermee! :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:37

Ik moest juist heel erg knipperen even, met dat kleurtje :+ Maar het misstaat haar idd niet ;)

Probeer idd veel overgangen te rijden, en haar eerst lekker beropwaarts lopen hebben, voor je gaat wijken ed. Al snap ik wel, dat het fijn is, om af en toe even af te wisselen ;)

Wel vind ik, dat je super netjes op je paard zit tijdens de wijkfoto!

Twixx__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:28

Volgens mij moeten je beugels een gaatje korter, je hebt wat ik zo kan zien wat moeite met je balans te bewaren.
Je hangt teveel in de mond en komt regelmatig te ver achter in het zadel (beugels gaatje korter zou daarvoor al wat kunnen schelen).

Zou je wat vriendelijker willen zien in je handen, ziet er nu erg getrokken/ moeizaam uit (volgens mij is je merrie ook erg sterk?).
Leer om niet constant dezelfde druk op het bit te nemen, ondanks dat zij zich sterk maakt moet jij spelen in de mond, korte ophoudingen maken als ze zich heet maakt om ervoor te zorgen dat ze dan onder je blijft. Door te gaan hangen/ trekken maakt zij zich alleen maar sterker en krijg je een averechts effect.

In de galop wat meer achterover zitten, zoals je nu zit kan je totaal niet inwerken met je lichaam.

Hoop dat je hier wat aan hebt!! :)

Romy130

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:26

let op je handen en dat je recht boven je paard blijft zitten voor als je zachter in je hand wilt zijn kun je proberen ze recht op te houden en dan je vinger toppen tegen elkaar aan te leggen

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:58

er zijn al veel tips gegeven, maar ik wil eer toch nog iets aan toevoegen...
zoals gezegd kom je vaak wat achter op het zadel te zitten, oftewel zit je achter de beweging van je paard aan.
beugels een gaatje korter wil wel helpen, evenals je rug iets hol maken en vanuit je stuitje t/m je schouders mee naar voren tijdens het sta-moment.
alsof je opstaat vanuit een stoel, zeg maar.
tevens zou ik een wat meer onafhankelijke handhouding willen zien, dit kun je goed oefenen door goed op je ellebogen en polsen te letten.
iets meer een knik in je ellebogen, en je polsen lekker mee laten veren met de beweging van de mond.
oefen een lage handhouding, een brede handhouding en een hogere handhouding.
wissel dit veel af en wees streng voor jezelf, beide handen gelijk houden.
let op dat je niet je rechterschouder naar achteren duwt.
ook mag je paard iets meer bij elkaar, dmv veel overgangen en veel laag en rond te rijden kun je dit verbeteren.
als laatste: ligt je zadel niet iets of wat teveel naar voren?

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:35

leuk paardje en leuke combie maar zoals de rest al zegt je trekt veel je mag gwn ontspannen paardrijden moet ontspannend zijn vind ik en niet gestreste kip treken etc maar het is een tip !!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:50

je mag soms wel iets meer je tenen naar binnen zeten en niet te ver naar voren stekken dat kan een foto moment zijn maar ik zag het toevallig en je weet nooit of dat een probleem is
ik vind trouwens dat setje prachtig passen bij de kleur van je paard(L)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:21

Je staat teveel op je beugels, rijd vanuit je knieen! :D

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 00:45

[quote="Twixx__"]Volgens mij moeten je beugels een gaatje korter, je hebt wat ik zo kan zien wat moeite met je balans te bewaren.
Je hangt teveel in de mond en komt regelmatig te ver achter in het zadel (beugels gaatje korter zou daarvoor al wat kunnen schelen).

Was bij mij ook 1 van de eerste zaken die op viel op meerdere foto's.

Verder even off topic: verbaasd mij dat roze toch nog erg leuk kan staan bij een vos :D

Edit: heb je nu trouwens speciaal voor de fotoshoot gereden met 2 verschillende setjes, want jou kleding is wel hetzelfde, maar die van je paard niet viel mij ineens op ;)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:36

Hee Eline,

Hoe gaat het met je?

Wat is Videlity mooi geworden zeg. :) Ben het wel eens met het commentaar wat hier allemaal staat. Je beugels een gaatje korter en wat minder met je handen proberen tegen werken.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:26

Als ik zo naar je foto's kijk, heb ik het idee dat je hangt aan de teugels..
om steun te zoeken.
Dat zie je vooral op foto 3.
Probeer daar op te letten dat je dat niet doet. ;)

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:10

Wat een gaaf dekje!
Ik vind jullie ook een erg leuke combi!
En ziet er goed uit verder (het commentaar is al gegeven, en heb er verder niks op aan te merken)

kimgirltibor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:59

Inderdaad een leuke combi & leuk dekje + bandages.
ik heb niet echt aanvullend comentaar denk ik ?

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:05

Zoooo er is al voldoende commentaar gegeven :D Stoer setje en leuke bodywarmer, ik heb em ook ;)

Je gaf al aan dat je zit te wensen overlaat, je hebt inderdaad een beetje een stoelzit. Probeer je daar tijdens het rijden eens goed op de concentreren, vanaf het moment dat je er op zit. Houd de lijn hakken-heupen-hoofd recht van losstappen tot uitstappen. Succes!

meisjeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 18:44

heey, bedankt allemaal voor de reacties :D
Heb er erg veel aan :)

@Flappie30:
Haha klopt, hebben halverwege even gewisseld van setje ;)

@verdrietje1:
Graag onderbouwend commentaar, zodat ik ook weet hóe ik het kan veranderen :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:55

je houding klopt inderdaad niet helemaal en ik heb het gevoel dat je daarom wat terugwerkt met je hand. omdat je in je zit je balans niet houd doe je dat met je hand aan de teugel, een volkomen logische reactie.
dus om je handen netjes te krijgen moet je eerst juist gaan zitten.

poging om het via internet uit te leggen:
doe je beugels uit (die mogen trouwens een gaatje korter) en ga in het midden van je zadel zitten. kantel je bekken (het idee alsof je een schommel naar voren wilt laten bewegen) door je navel in te trekken. als het goed is schuiven nu je billen goed onder je lijf. vervolgens je benen, laat je knie naar beneden wijzen (tenen naar de grond laten wijzen is een makkelijke om dit te leren voelen), leg je bovenbeen tegen de wrong en breng je hak op een rechte lijn met je heup. desnoods blijf je een halfuur stappen om zo aan je houding te werken, maar als je zo leert zitten ga je veel meer balans krijgen en krijg je het gevoel dat je IN je paard zit ipv er OP.
als je met beugels uit zo goed kan blijven zitten in de stap kan je je voet in de beugels doen. tenen wijzen naar voren, hierdoor hou je je knie aan het zadel. als je je tenen naar buiten draait gebeurd dat ook met je knie en dan zit je weer minder stabiel.
met je voet in de beugel ook je been lang houden, denk er maar aan dat je de grond wilt aanraken met je voetzolen, dat maakt het makkelijker.
succes met oefenen!!

yaelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:34

Probeer je handen hoger te houden en je meer te ontspannen! ;)