Charmeur eerste Wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

N_jumping

Charmeur eerste Wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 11:01

Hallo, ik heb nu de eerste onderlinge wedstrijdjes achter de rug.

Mijn paard bon charmeur is een 4jarige ruin van calypso
hij is beleerd met slofteuge en wilt zich nog weleens erg opkroppen dit is er nu al redlijk uit (ik heb hem niet beleerd)
ik heb hem nu een half jaar en we trainen nu B en lichtjes L
ons doel is om in het niewe jaar B springen te starten want hij is spring gefokt.

zo ging de eerste keer zonde slof teugel
:(:)

1ste wedstrijd Fproefje 228 punten

2de wedstrijd in de B had ik 186

Afbeelding
hij is zo knap

tips zijn natuurlijk welkom maar ik vind dat we al aardig vooruit gaan

grotjes

0kki

Re: Charmeur eerste Wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:24

jullie zijn zeker vooruit gegaan! Ik vind m nogsteeds erg hoog lopen, maar hij is wel al rustiger met zijn hoofd in vergelijking met het eerste filmpje. Ik zou heel veel vwnw gaan rijden, alleen nog maar lang en laag, dat lijkt me niet bepaald makkelijk, maar t zou zoveel beter zijn voor zijn rug etc. dan zal het halsstrekken ook veel beter gaan, want hij wil nu niet eens zakken.
voorderest vind ik het er vriendelijk uitzien!
het lijkt me leuk om over een tijdje weer wat van jullie te zien!
groetjes en succes!

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 11:28

ja daar zijn we nu ook meer mee bezig ook omdat hij dna fijne over zijn rug gaat springen hij loopt nu al wat lager maar wilt nog neit echt strekken. bedankt voor de tip

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:51

Jammer dat hij zo in een houding gedwongen is geweest, dat zie je er erg in terug. Hij loopt nu in een valse knik en niet los in de rug. Ik ga mee met Okki, veel vw-nw rijden met dit paard om die houding eruit te krijgen. Je kan er zelf helaas niks meer aan doen dat dit erin is gereden, je kan wel zelf alles eraan doen om het er weer uit te krijgen. Je hebt idd een vriendelijke manier van rijden, dus dat gaat zeker goedkomen met jullie.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:34

Wat mij in het eerste filmpje enorm stoort is; jouw doorzitten. Dat is echt nog teveel voor hem, dat gehups op zijn rug. Ik vind het niet zo raar dat ie dan onrustig in de aanleuning wordt.
En daarbij rij je een te hoog tempo, je raakt daardoor de controle kwijt. Tempo terug, meer ontspanning en hals laten zakken en vooral lichtrijden (voorlopig nog niet gaan doorzitten, daar is hij echt nog niet aan toe)

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:27

die slof heeft hem niet veel goed gedaan
je ziet ook echt in het eerste filmpje dat hij totaal niet zijn balans kan vinden in de draf doordat hij eerst altijd op die slof steunde
met je wedstrijd vind ik hem heel erg in een houding rijden en erg hoog
en een vierjarige heeft vaak niet de balans en het evenwicht om het doorzitten te verdragen
gewoon even lekker doorgaan met de basis
ik zeg dit niet om je te pesten maar omdat ik dit ook heb gehad en je alleen maar wil behoeden voor wat er komen kan

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:27

Als je je handen nog iets stiller houdt, dan blijft ie misschien net nog wat rustiger met het hoofd ;)
Idd zoals mijn voorganger al zei, meer oefenen met doorzitten, dieper gaan zitten,
en vind je dan wel erg ruw met je been hulp geven soms.
Nog iets meer verzamelder rijden,
maar vind het verder wel leuke combinatie, en kan door oefenen wel verderkomen :)

Lisa_Phantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:51

Leuk paard!
Wel loopt hij te veel in de oprichting. Hierdoor kan hij zijn achterbeen er niet helemaal bij zetten met het balans wat hij nog maar heeft. Probeer hem wat meer lang en laag te gaan rijden, waarin hij zijn hals dus meer gaat laten vallen. Veel overgangen zodat het achterbeen er beter bij komt. In de aanleuning is hij al wel wat rustiger geworden als je de filmpjes met elkaar gaat vergelijken. Wel valt het me op dat je zelf ook best bewegelijk bent met je handen en armen. Door zelf wat meer rust te bieden, zal jij je paard hiermee helpen.
Sluit me ook bij de rest aan dat doorzitten nog echt te veel is gevraagd voor hem. Misschien dat het scheelt om het doorzitten te oefenen op een paard met wat meer balans? Dan kan je als dit paard er straks aan toe is ongestoord op zijn rug zitten!
Succes ermee!!

suusantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:25

Het lijkt of je hem van voor wat vast houdt en daarbij een wat onrustige hand hebt. Ik zou lekker ontspannen proberen te rijden en wat meer teugel en "lucht" geven. Zoals hierboven ook al gezegd is voorwaarts/neerwaarts en proberen ritme te houden.
En doorzitten voorlopig zeker niet doen. Lekker lichtrijden en goed meegaan in de beweging van je paard.

Verder vind ik dat je een erg leuk paard hebt.

Succes!

Romy130

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:59

met name in het eerste filmpje zit je erg scheef

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:47

Wat een verbetering als je de twee filmpjes vergelijkt, super!
Is dat jou instructeur die je voorleest? Mien god wat een bullebak haha! Ik word er gewoon bijna bang van achter mijn laptop!

Het doorzitten viel mij ook op, waarom deed je dat? Je wilde hem wat terug rijden op je zit? Hij gaat er niet langzamer van lopen dus waarschijnlijk niet. Ik zou het inderdaad nog even laten, daar is hij echt nog niet aan toe. Ook omdat hij zo onwijs aan het schudden is en totaal niet in balans is, is het voor jou heel moeilijk om te blijven zitten, en daardoor nog oncomfortabeler voor je paard.

Jullie zijn wel echt op de goede weg!! Super! Goal lijkt me nu lang en laag voor jou, echt vw-nw! Dat 'aan-de-teugel-stukje' komt daarna wel. Lekker op eigen benen laten lopen en rug ontspannen.
Heel veel succes!

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 20:06

haha ja dat is mijn instruteur hij is heel aardig hoor
ik heb vandaag een paar van jullie tips verwerkt en merk dat hij meteen veel ontspannender loopt

bedankt

Dap_g

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 07:49

Jullie zijn vooruit gegaan. Hij loopt nog een beetje in zijn eigen houding, waardoor hij zijn rug niet optimaal gebruikt. Hij mag dus nog wat meer zakken.

Wel een aardige man aan het begin van het filmpje :D

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 07:59

Dap_g schreef:
Wel een aardige man aan het begin van het filmpje :D

Nou inderdaad zeg :=

Ziet er goed uit! Inderdaad nog een beetje die houding eruit krijgen maar het is goed dat je dat zelf al inziet, sommige mensen zijn al blij met een vals krulletje maar het is goed om te zien dat jij er echt aan wilt werken
Succes ermee :)