Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bizzybijtje schreef:Ik wou het niet zeggen, omdat ik bang was Bokt over me heen te krijgenMaar da's idd de duidelijkste manier
Succubi schreef:Bizzybijtje schreef:Ik wou het niet zeggen, omdat ik bang was Bokt over me heen te krijgenMaar da's idd de duidelijkste manier
Geweldige reactie. Straks durven we alleen nog fluister dingen online te zetten en zitten we allemaal thuis achter de schermen onze paarden te slaan.Ik ga ook mee met een flinke tik.
Als ik mijn haf steeds een "tikje" geef dan geeft ze mij gewoon de dikke vinger.
In het begin stap ik warm, draaf ik warm en ga ik eerst flinke overgangen rijden. Ze moet gewoon meteen reageren.
1 flinke mep en ze kan een uur lang doorlopen.
Beter 1 flinke tik dan 100x in de ribben trappen
ZusJacobs schreef:Ik ga mee met de reacties hierboven, daarbij wil ik er nog aan toevoegen dat een tik best een harde mep mag zijn, niet te soft zijn. Daar worden ze namelijk alleen maar hard van. Dus eerst zit, dan been, dan mep, dan Mep en dan MEP
Shenavallie schreef:ZusJacobs schreef:Ik ga mee met de reacties hierboven, daarbij wil ik er nog aan toevoegen dat een tik best een harde mep mag zijn, niet te soft zijn. Daar worden ze namelijk alleen maar hard van. Dus eerst zit, dan been, dan mep, dan Mep en dan MEP
Ben het niet eens met het laatste advies: 1 tik(je) is doorgaans voldoende, anders wordt het onduidelijk voor het paard. Meppen klinkt voor mij als mishandeling. Als een paard niet (gelijk) doet wat je wilt, dan is de aanwijzing door de ruiter doorgaans niet duidelijk geweest. Oftewel: het paard heeft de vraag niet begrepen en wordt daar dan weer voor gestraft. Beetje boel oneerlijk in mijn beleving.Over het algemeen reageert een paard al direct op een minuscule tik op zijn lichaam, net als dat het direct reageert op een vliegje. Echt slaan (of meppen) is een teken van onmacht van de ruiter en vaak een uit de hand gelopen miscommunicatie tussen paard en ruiter.
Citaat:Tja of je moet er een hebben die echt denk schijt en na 2 seconden alweer net zo sloom loopt.. Ik ben nou eenmaal niet altijd even lief en soms werkt het voor mij zo het beste.. Zo heeft iedereen andere methodesGevalletje uitproberen en je weet het..
En ach ja, ik ben waarschijnlijk wel een domme doos met communicatie
Shenavallie schreef:Citaat:Tja of je moet er een hebben die echt denk schijt en na 2 seconden alweer net zo sloom loopt.. Ik ben nou eenmaal niet altijd even lief en soms werkt het voor mij zo het beste.. Zo heeft iedereen andere methodesGevalletje uitproberen en je weet het..
En ach ja, ik ben waarschijnlijk wel een domme doos met communicatie
Het ene paard is inderdaad het andere niet qua karakter. Maarreh... je hoeft geen domme doos met communicatie te zijn hoor! Ik ben het tegenovergestelde (en dat vinden heel veel mensen raar): ik prutsmuts wat af tegen m'n pony!Ze is dan ook helemaal niet op been ingereden, maar puur op stem en (alleen in geval van) een "toverstokje".
stef schreef:Een onderhals hoeft geen kwestie van rijden te zijn. Kan ook prima een foutje in de bouw zijn, en dan kan je trainen wat je wilt, maar hij wordt echt niet minder