Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

stef schreef:Waar zeg ik dat het niet in stap kan? Voorwaarts rijden betekend niet in rengalop de bak door.
Voorwaarts rijden kan in alle gangen
(ik bedoel dat ik weet iig dat het niet in volle rJadeYsla schreef:Ik weet niet hoelang je je haar nu al hebt? Maar paarden doen er wel iets langer over dan anderhalve week om echt te wennen ergens anders, kan maanden duren. Die meiden weg daar! Paardje paar weken met rust laten en kijken wanneer ze er aan toe weer eens aan het werk te gaan. Rustig aan (opnieuw) beginnen
Floortje88 schreef:JadeYsla schreef:Ik weet niet hoelang je je haar nu al hebt? Maar paarden doen er wel iets langer over dan anderhalve week om echt te wennen ergens anders, kan maanden duren. Die meiden weg daar! Paardje paar weken met rust laten en kijken wanneer ze er aan toe weer eens aan het werk te gaan. Rustig aan (opnieuw) beginnen
ik denk niet dat je het paard heel lang stil moet zetten. Je kan gerust weer aan het werk, op een rustige manier. Veel voorwaarts, overgangen etc. Zodra het paard omhoog komt zou ik toch met uiteinde van de zweep een tikje op het hoofd geven zodat het schrikt en denkt dat hij zijn hoofd stoot. Een paard wat om hoog komt is gevaarlijk en dat moet je er snel uit krijgen. Verder heel goed verschil laten merken tussen braaf en ''stout''...
Succes!! ( ik ben zelf net ook begonnen op een paard wat ook omhoog komt, en ik doe het nu op deze manier, dat gaat goed!!)
Floortje88 schreef:JadeYsla schreef:I
ik denk niet dat je het paard heel lang stil moet zetten. Je kan gerust weer aan het werk, op een rustige manier. Veel voorwaarts, overgangen etc. Zodra het paard omhoog komt zou ik toch met uiteinde van de zweep een tikje op het hoofd geven zodat het schrikt en denkt dat hij zijn hoofd stoot. Een paard wat om hoog komt is gevaarlijk en dat moet je er snel uit krijgen. Verder heel goed verschil laten merken tussen braaf en ''stout''...
Succes!! ( ik ben zelf net ook begonnen op een paard wat ook omhoog komt, en ik doe het nu op deze manier, dat gaat goed!!)
alison_belle schreef:als ze zeggen dat ze stug in de mond was moeten ze wel hard aan de teugels getrokken hebben, anders krijg je een paard niet stug in de mond.
Ik zou eens beginnen met helemaal geen bit of een minder scherp bit.
Het bit wat je nu gebruikt zal ze zien als een pijnlijk ding, vermoedelijk heeft ze die ervaring met dat bit.
Laat haar eerst eens tempo verlagen op je zit en stem voordat je de teugels op neemt.
Je zal haar moeten leren dat bezig zijn met een mens ook leuk kan zijn i.pv. een combi met pijn.
pppffff hele klus nog hoor
succes