Rust houden in het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ruitershopon

Rust houden in het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:14

Hoe kan ik het beste mijn paard rustig houden in het moeillijker werk.
Het wisseld enorm wanneer ze explodeert,de ene keer al bij een normale overgang en de andere keer bij een pirouette.

We zijn al met grondwerk bezig.

Zouden jullie je paard in zo'n geval voedingssuplementen voeren en zoja welke?

Anoniem

Re: Rust houden in het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:25

Ik zou niet te snel over gaan in suplementen. Misschien wel wat veranderen in het huidige voer wat ze nu krijgt. Dus wat minderen. Wat geeef je je paard?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:11

Het is onmogelijk om te gaan zeggen wat er hier verkeerd loopt, want je geeft zelf niet eens aan wat er gebeurt.
we kennen je paard niet en je zegt eigenlijk niks wat ze juist doet, wat er juist verkeerd loopt, hoeveel en wat je als voer geeft, hoeveel beweging je paard krijgt, tot welk ras je paard hoort, wat is je rijervaring, hoe veel jaar intensief les heb je gehad , .......?

ruitershopon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 08:37

Voer krijgt ze min. 2 kg onderhoudsbrok 1/2 kg. pavomeusli.
Ruw voer naar behoefte op stal,ze loopt de hele dag op de wei.
Ze is een kwpn'r (tcn -partout) Loopt op Z2 niveau,zijn voor het zz-l aan het trainen.Heb zelf meerder paarden naar het z gereden.Heb altijd goede begleiding gehad van goede intructeurs.
Ze lijkt op slot te slaan en gaat dan alleen maar op haar achterbenen staan te steuteren(niet echt steigeren)
Ooit doet ze het als ze in een appuyement is de andere keer als ze maar hoeft af te wenden.Dat maakt het eigenlijk zo moeilijk.Je kan er geen vinger opleggen.
Medisch is ze helemaal in orde.Het heeft echt met haar karakter te maken.
Ze wordt ong. 5 keer per week gereden.

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:46

Ik heb zelf nooit zo hoog gereden als jou maar ik denk dat het rustig maken van je paard op elk niveau wel hetzelfde is.
Mijn paard wordt snel heet, dan gaat ze op de plek galopperen of ze gaat knarsetanden of klapperen. Wat ik dan doe is even iets anders doen. Ga bijvoorbeeld even simpel lichtrijden en een simpel figuurtje rijden en pak het dan langzaam weer op. Het vergt veel geduld maar het werkt wel.
Gewoon even een stapje terug doen dan kan je later weer 2 stappen vooruit.