Rijhouding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rijhouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:25

Ik heb net mijn 15de les gehad en ik heb nogal moeite om mijn schouders en hoofd recht te houden.

Heeft iemand adviezen of tips zodat ik netjes te paard zit!?

En oh ja hoe krijg ik een stil/rustig been!? Die van mij luisteren niet naar mijn hersens namelijk, alleen in de galop lijkt het alsof mijn benen stil zijn.

Adviezen en tips zijn welkom! :D

evelien11

Re: Rijhouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:19

heel veel lessen volgen en veel rijden. Na 15 lessen is het logisch dat het nog niet allemaal lukt... Een mensen leven is te kort om goed te leren paardrijden ;-)

_equus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:26

Steeds er weer aan denken. het maar blijven herhalen, todat je er flauw van bent en dan nog doorgaan!!!
En zitlessen nemen. Dan hoef je niet aan het paard te denken dat die netjes doorloopt, dat doet diegene die het paard aan de longe heeft wel. Dan kun je zelf aan je houding denken! Heeft mij heel goed geholpen.

Gerbera08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:51

lessen lessen en nog eens lessen! :D
probeer jezelf het zo goed in je koppie te stouwen tot het lukt. desnoods een tijd met een bodyprotector rijden? wie weet helpt het wel :) ? succes in ieder geval!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:57

Ach, met 15 lessen kan je dit ook nog niet verwachten.
Mijn benen heb ik na 14 jaar nog steeds niet altijd stil.
Ook zoek ik al jaren naar geld, tijdens het rijden. Probeer er iedere keer aan te werken... Kijk voor je , maar ga snel weer naar het hoofd van mijn paard kijken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:59

Joenalie1 schreef:
Ik heb net mijn 15de les gehad en ik heb nogal moeite om mijn schouders en hoofd recht te houden.

Heeft iemand adviezen of tips zodat ik netjes te paard zit!?

En oh ja hoe krijg ik een stil/rustig been!? Die van mij luisteren niet naar mijn hersens namelijk, alleen in de galop lijkt het alsof mijn benen stil zijn.

Adviezen en tips zijn welkom! :D

Dat heeft allemaal met elkaar te maken. Zit jij voorover, dan is het onmogelijk om ook de goede zit aan de nemen om een stille beenligging te hebben. Voor het gevoel 'te ver' achterover zitten.

Maar hé, na 15 lessen hoor je nog niet de sterren van de hemel te rijden, dat doe ik na 8 jaar nog niet eens, dus gewoon lekker blijven oefenen :D

iLenkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 22:13

Lang oefenen..
Ik rijd nu al 8 jaar (tja, sinds mijn 7 & jong geleerd is oud gedaan).
Nu is mijn zit beter dan iedereen in de manege...
Tjaa... Oefenen, oefenen en oefenen.
De enige tip die er is.

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:05

idd heel veel oefenen.. wat je extra kan helpen is veel zitten op een fitnessbal en bewust je gewicht over beide zitbeenknobbeltjes proberen te verdelen dit helpt enorm om rechter te gaan zitten. Kun je leuk doen achter de pc of tv Succes!