Zizo zijn eerste onderlinge wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jurrian1993

Zizo zijn eerste onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 14:27

Hoi,

Ik rijd zizo nou ongeveer 1,5 maand en het gaat best goed! Daarom zijn we 2 november naar een onderlinge wedstrijd gegaan! Dit omdat we in januari gaan starten, en ik toch wilde weten hoe hij overal op reageert etc. Het ging best goed voor de eerste keer, ik was de hele week zenuwachtig, en hij op de dag zelf heel erg. Vond alles dood eng, mensen naast de bak etc. Maar toch het is en blijft een werker dus hij ging er wel voor!
We waren uiteindelijk 3de van de 12 met 187 punten dus ik was hartstikke trots!

Ik moet opletten op mijn houding, niet naar voren zitten, hakken uitdrukken en handen op de plek. Met zizo ben ik aan het trainen op de galop, hierbij valt hij namelijk uit elkaar. Ook ben ik alles meer aan het bevestigen, want hij vind veel nog moeilijk en dan komt hij tegen de hand. Ook het hals strekken snapt hij nog niet.
We rijden nu dus ongeveer op B niveau, hij kan wel wijken, maar ook dat is nog niet bevestigd. Hij kan de onderdelen uit de L1 dus wel, maar niet in een gehele proef.

Ik hoop op veel tips hoe ik zijn galop kan verbeteren!

Afbeelding
nog even losrijden
Afbeelding
de rest is in de proef!

poging tot hals strekken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en tja nu die mooie galop...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:33

He Han,

Zizo ziet er leuk uit hoor.

En ja de punten geef je zelf al aan, recht op zitten(is moeilijk) en vooruit kijken!

Zizo heeft wel een erg mooie draf hoor. Kom binnekort bij je kijken!

k_m

Re: Zizo zijn eerste onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:07

Ziet er goed uit hoor ! Je mag wel wat meer vooruit kijken inderdaad, maar daar kan aan gewerkt worden. ( en oooh leuk jasje zeg ! )

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 10:16

dankje allebij:D
het vooruit kijken vond ik persoonlijk op deze foto's mee vallen, zijn er 3 geloof ik?:P Dus dan vind ik dat ik nog aardig vooruit kijk maar toch.

Heeft niemand tips om zijn galop te verbeteren? Buitenrijden gaat niet, want hij is niet verkeersmak, hij staat aan een drukke dijk, dus dan ga je ook niet ff de weg op:P

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:20

Ik neem aan dat 2 november 2 oktober moet zijn? :P

Ziet er netjes uit hor! Je mag best iets trotser op je paard gaat zitten en lekker arrogant de wereld in kijken (centjes vind je echt niet in het zand :P )

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 10:30

Haha ja dat moet idd 2 oktober zijn, wat stom(A)
ik zal der op letten:D

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:18

leuke combi hoor :)
inderdaad iets trotser op je paard zitten maakt het plaatje nog mooier

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:14

Ziet er netjes en vriendelijk uit. Ik vind je galop helemaal zo slecht nog niet. Is het een jong paard? Zodra jullie eraan toe zijn om meer te verzamelen dan zal die voorhand in de galop echt wel wat meer omhoog komen, want verder maakt hij wel een mooie sprong.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:32

Hallo,

Allereerst: Wat een prachtig paard! <3
En ik vind het er heel netjes uitzien voor de 1,5 maand dat je hem hebt.

Die galop komt wel. Hij moet wat sterker worden, dat kan je m.i. niet forceren. Gewoon kilometers maken en lekker zo dooroefenen. Gaat helemaal goed komen :))

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:17

Wat een ontzettend gaaf dier! <3 Ik vind dat je hem, zeker voor 1,5 maand, echt heel netjes aan het lopen hebt :) Voor de galop zal hij inderdaad nog wat sterker moeten worden, maar dat is een kwestie van trainen en oefenen en ik denk dat dat helemaal goed gaat komen.

Succes nog samen!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:28

Voor een B combinatie vind ik het er echt heel netjes uitzien. :)
Je rijdt het paard mooi in de aanleuning. Dat zie je niet zoveel. Meestal worden paarden teveel in het krulletje getrokken of worden ze te diep gereden.
Jij houdt heel mooi die neus eruit, waardoor je het paard de gelegenheid geeft te leren op eigen benen te lopen en gewicht te gaan dragen op het achterbeen. Zover ben je nog niet (of in ieder geval het paard niet), maar je faciliteert hem daar wel in.
Als iemand het paard zo rijdt, 'vergeef' ik kleinere dingen als handhouding met liefde! Want het gaat er uiteindelijk om hoe een paard wordt afgericht. :)
En dat lijkt wel goed te zitten!
Chapeau!

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 21:09

bertie schreef:
Voor een B combinatie vind ik het er echt heel netjes uitzien. :)
Je rijdt het paard mooi in de aanleuning. Dat zie je niet zoveel. Meestal worden paarden teveel in het krulletje getrokken of worden ze te diep gereden.
Jij houdt heel mooi die neus eruit, waardoor je het paard de gelegenheid geeft te leren op eigen benen te lopen en gewicht te gaan dragen op het achterbeen. Zover ben je nog niet (of in ieder geval het paard niet), maar je faciliteert hem daar wel in.
Als iemand het paard zo rijdt, 'vergeef' ik kleinere dingen als handhouding met liefde! Want het gaat er uiteindelijk om hoe een paard wordt afgericht. :)
En dat lijkt wel goed te zitten!
Chapeau!

thanks! Ik vind het mooi verwoord dat wil ik als eerste zeggen:P
in het begin lieptie echt veel te diep en ik ben blij dat het eruit is!

Voor de reactie die vroegen hoe oud hij is, hij is 6 jaar;)
alleen training is de galop niet denk ik.. hij is spring gefokt? misschien heeft dat ermee te maken?
De galop hangt ook helemaal af van hoe zijn bui is, want soms doetie het echt super:P
voor de rest allemaal bedankt en ben echt trots op m!(L)
het is trouwens niet mijn eigen paard, maar hij moet uitgebracht worden ivm verkoop etc.;)
dus voor de geintreseerde:P

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:29

Oke, tja spring gefokte paarden kunnen nog wel eens iets vlakker galopperen, maar ik denk echt dat je een betere galop wel voor elkaar krijgt. Hij is nog jong en ongetwijfeld nog wat slap in de achterhand. Om die te versterken kun je wat balkjes gaan draven en die eventueel nog wat verhogen, verzamelen en midden-gangen afwisselen enzovoort.
Jammer dat hij verkocht moet worden, ik vind jullie een mooie combinatie.

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 22:33

horsiegek schreef:
Oke, tja spring gefokte paarden kunnen nog wel eens iets vlakker galopperen, maar ik denk echt dat je een betere galop wel voor elkaar krijgt. Hij is nog jong en ongetwijfeld nog wat slap in de achterhand. Om die te versterken kun je wat balkjes gaan draven en die eventueel nog wat verhogen, verzamelen en midden-gangen afwisselen enzovoort.
Jammer dat hij verkocht moet worden, ik vind jullie een mooie combinatie.

6 jaar jong?:P hij wordt al wel 2 jaar aardig intensief bereden, als ik moet geloven wat men zegt.
balkjes draven, spring etc. Doe ik af en toe al, we hebben alleen maar 2 balken, dus echt wijs wordt je daar niet van:P en de laatste x ging het springen ook voor geen meter, hij zet veeel te vroeg af waardoor ik der bijna afgeslingert werd:P

Ik vind het ook echt jammer, maar hij staat al 2 jaar 'tekoop' dus denk niet dat het zo'n vaart zal lopen:P
Hij staat verder ook niet op internet enzo dus:p

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:47

ik vind het er goed uitzien, naja naar voor kijken maar verder ziet het er toppie uit

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:36

Ziet er goed uit hoor!
Had na je vraag over de galop bar slechte galop foto's verwacht, maar die zie ik niet! ;)
ZIet er netjes en vrij ontspannen uit zelfs. Wat ik zie is dat het paard wat spanning in de rug opbouwd, en zich van voren ineens wat krult tijdens de galop ( wat jij tegen de hand noemt?) Dit zou je kunnen verbeteren door tijdens galop ( in je training) iets meer ruimte van voren te geven en dan veel overgangen te rijden. Als je merkt dat hij nagevelijk wordt en minder tegen de hand, kun je hem iets oppakken, en zo verder.
Ook idd balkjes zoals horsiegek schrijft kan goed helpen.
Maar eigenlijk denk ik dat je al heel goed bezig bent!

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 22:58

@madelein

Zijn galop zit denk ik vooral voor mij heel erg vervelend, je kan het gewoon niet uitzitten, net alsof hij de grond inspringt:P
Je bedoelt dat hij in de galop te diep gaat lopen en meer in zijn 'eigen houding'?
Ik ben nu ook bezig met een beetje halsstrekken in de galop, merk wel dattie daar fijner van wordt. Als ik hem daarna weer oppak springt die ook wel iets fijner.. maarja heeft natuurlijk tijd nodig:P

luukieluuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 23:01

Super toch?? gefeliciteerd hoor! ga zo door!

SilverViper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:13

geweldig dier,
en je hebt hem lekker aan het lopen, zeker voor z'n korte tijd dat je hem hebt.

gaat vast wel goed komen met jullie, ga zo door

tjosefiina2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:16

leuk paardje!
ietsjes rechter zitten en niet naar beneden kijken!
hoe oud is hij?
en ja de winstpunten zal wel snel komen in januari als het nu al zo mooi uitziet!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:55

Jurrian1993 schreef:
@madelein

Zijn galop zit denk ik vooral voor mij heel erg vervelend, je kan het gewoon niet uitzitten, net alsof hij de grond inspringt:P
Je bedoelt dat hij in de galop te diep gaat lopen en meer in zijn 'eigen houding'?
Ik ben nu ook bezig met een beetje halsstrekken in de galop, merk wel dattie daar fijner van wordt. Als ik hem daarna weer oppak springt die ook wel iets fijner.. maarja heeft natuurlijk tijd nodig:P

ja dat kan komen door de spanning in de rug. Dan wordt de rug van het paard als het ware een harde plank in plaats van een verend, soepel geheel ( heel zwart wit gezegd). Ik zie op de foto's dat je paard in de galop zijn kin als het ware op de borst legt, dus niet zozeer te diep in de zin van te diep naar beneden. Wel achter de loodlijn, dus in die zin wel te diep. Hij neemt dan inderdaad een 'eigen' gespannen houding aan. Snap je me nog? :D

Ja hals-strekken is een hele goeie! Zo kan je het verbeteren. Dat bedoelde ik ook met ruimte geven aan de voorkant. Dan lekker overgangen rijden in de galop zelf, pasje voorwaarts, verzamelen etc. Dan oppakken, en dat zal elke keer makkelijker en fijner gaan.
Komt goed! Succes!

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 17:48

madelein schreef:
Jurrian1993 schreef:
@madelein

ja dat kan komen door de spanning in de rug. Dan wordt de rug van het paard als het ware een harde plank in plaats van een verend, soepel geheel ( heel zwart wit gezegd). Ik zie op de foto's dat je paard in de galop zijn kin als het ware op de borst legt, dus niet zozeer te diep in de zin van te diep naar beneden. Wel achter de loodlijn, dus in die zin wel te diep. Hij neemt dan inderdaad een 'eigen' gespannen houding aan. Snap je me nog? :D

Ja hals-strekken is een hele goeie! Zo kan je het verbeteren. Dat bedoelde ik ook met ruimte geven aan de voorkant. Dan lekker overgangen rijden in de galop zelf, pasje voorwaarts, verzamelen etc. Dan oppakken, en dat zal elke keer makkelijker en fijner gaan.
Komt goed! Succes!

Haha ja dan heb ik het goed begrepen! Het voorwaarts gaat wel, alleen met het 'verzamelen' wat nog niet echt verzamelen is maar meer weer terug naar de arbeidsgalop, komt hij heeel erg tegen de hand! Maar met training komt dat denk ik wel goed:)

@tjosefiina2
hij is 6 jaar zoals eerder vermeld;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:09

Ja dat weet ik wel zeker. Vaak blijven oefenen, en hem op eigen kracht terug laten komen ( kom niet in de verleiding om te gaan trekken) met desnoods een halve ophouding. Hoe meer druk jij op je teugels zet, hoe meer hij tegen de hand in gaat.
Soms helpt het goed om te doen alsof je naar draf terug gaat, maar op het moment dat hij terug in draf wil weer iets aan te sporen, dit vang je dan op. Probeer dit vooral met je zit te doen, en zo min mogelijk van voren aan de teugels te pielen.
Is lastig hoor! Maar zo te lezen ben je zeker op de goede weg!

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:57

2 november? klopt dat wel? dat is het nog niet geweest ja :P
echt een ontzettend leuk paardje trouwens! <3

de puntjes waar je op moet letten geef je zelf al aan ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:31

Hartstikke netjes voor jullie 1e wedstrijd! Gefeliciteerd met je punten.
Hij ziet er prachtig uit, en jij trouwens ook hoor (leuk jasje!)

Hij loopt best heel netjes, alleen een beetje braafjes. Dat zie
je ook aan je houding. Ga lekker rechtop zitten , kijk vooruit
en wees trots op je mooie paardje! Mag best een beetje
arrogant op je paard zitten.