Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MagicDay schreef:Ik had het niet over de groei, maar een paard moet ook mentaal klaar zijn om aan het werk te gaan!
kehdra schreef:Lieve Ts, je vraagt om tips hoe je paard het best kan trainen.
Mijn advies is dat je beter even kan afbouwen, en vanaf de grond eerst spieren zou moeten opbouwen.
Dat is misschien iets wat niet in je straatje past maar wél een mening, je hoeft je daarom niet aangevallen te voelen.
Wanneer je paard 5 maanden geleden nog niet eens aan longeren toe was hoe kan ze er nu dan aan toe zijn met haar onvolgroeide lichaam ineens gewicht te dragen(waar paarden niet voor gemaakt zijn)? en allerlei moeilijke dingen te doen als overgangen maken, bochten omgaan, hoofd een andere houding geven, e.d.?
misschien vind je paard het Prachtig, maar ik vind dat jij als baasje je paard moet beschermen tegen haar enthousiasme in dat geval....
Tessabuddy schreef:Nogmaals, ik wil hier geen discussie om op welke leeftijd een paard in te rijden, die zijn er namelijk al genoeg!
Ik bepaal namelijk zelf wel of m'n paardje er klaar voor is. Ik vroeg alleen tips om haar te trainen tijdens het rijden, wat goede oefeningen zijn voor een jong dier.