before and after

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chikohaa

before and after

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 11:18

Hallo allemaal,
een tijdje gelden heb ik een topic geplaats genaamd tips en commetaarhttp://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1338482
Na weer een tijdje verder te zijn heb ik weer nieuwe foto's en weer nieuwe ervaringen op gedaan.
Ik heb sinds 2 maanden les waarvan ik nu 2 weken een vast iemand heb waar van ik les blijf hebben(daarvan komen dinsdag nog foto's).
Ik ben nog steeds in de B aan het oefen voordat ik verder ga tot alles goed is(houding, aanleuning ect.).

Before:
Afbeelding

After
Afbeelding

before
Afbeelding

Afbeelding

After

Afbeelding
Afbeelding

Commentaar is altijd welkom;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:27

Ziet er al een stuk beter uit, alleen probeer nog veel meer rechtop te zitten, dan komt je paard van voren ook meer terug en kan hij makkelijker op het achterbeen komen.

Aanvulling: Hou je ellebogen langs je lichaam, je drukt nu je handen erg naar beneden + je hebt piano handjes ;)

Denk Anky :D

minouesmee

Re: before and after

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:45

Mies ga een trots recht op zitten, handen om hoog. :P
Veder ziet het er super goed uit! :D

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:46

hahaha, i know:D
heb nu van iemand anders les, die ziet letterlijk alles, dus gaat goed kopmen hoor;). ga dinsdag nieuwe foto's maken er op zetten;).
dit was nog van de les van daphne.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:47

Mooi paard!
Het lijkt er op alsof je je handen erg vast zet en veel bezig bent met de voorkant.
Ook mag je wel wat ontspannener gaan zitten. :)

En nog even een vraagje; heb je nou zo'n apart zadel, of kijk ik raar? :+

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:48

nee, heb gewoon een jaguar.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:09

Hoi!

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind dat je houding er niet erg op vooruit is gegaan (niet gemeen bedoeld, maar Joolien hierboven zegt dat het stukken beter is. Hier ben ik het niet helemaal mee eens.) Je zit meer naar voren dan eerst, ik zou zeggen ga eens lekker zitten, overdreven naar achteren voor je gevoel (wanneer je naar voren zit en dit niet doorhebt, ik spreek uit vroegere ervaring, moet je voor je gevoel extreem naar achteren gaan zitten, dan pas zit je recht). Ook vind ik het niet zo'n fijn gezicht dat je je paard als het ware naar beneden probeerd te 'duwen'. Probeer hem niet naar beneden te 'duwen', maar te vragen, hou je handen wat hoger (als hij lekker loopt, komt hij vanzelf wel!) En mag ik vragen waarom je nu zonder cap rijd en eerst gewoon met cap reed?

Wel vind ik dat je een leuk paard onder je kont hebt. Met trainen kom je er wel! Succes!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:50

Je gaat echt onwijs vooruit Michelle! En ik vind dat deze foto's nog niet laten zien hoe het nu gaat...
Je gaat zo onwijs vooruit met dat karrepaard! Petje af.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 19:56

@ dido
Heb nu van iemand anders les, merk zelf ook dat het beter gaat, moet. D'r iets langer laten en onder haar tempo gaan stappen/ draven/ galoperen en dan komt ze veel makkelijker naar beneden, daarom moet ik even foto's maken van hoe het nu is. Zit veel meer rechterop. Toen ik d'r kort moest pakken van daphne ging ze alleen maar meer in me handen hangen en werd ik naar voren gelanceerd. Heb nu dinsdag weer les om 7 uur, anders(als je tijd hebt) kijken. En me remmen doen het nu ook helemaal goed, dus die zijn ookal gerepareerd, haha.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 19:57

@ iris
Wat maakt het uit of ik eerst met en daarna zonder rijd.
Rij meestal zonder cap.
Ik ging daarna springen en vind het iets te pitten als ik die balken zonder cap moet terug koppen.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:02

Je aanleuning is absoluut beter geworden, maar naar mijn gevoel trek je je schouders iets op. Toen ik beter keek zag ik ook iets spanning in je armen. Probeer je handen iets naar voren te brengen zodat het paard in je hand kan zakken en eigenlijk het paard aanleuning maakt ipv dat jij dat doet.
Dit doe je door je handen na een ophouding rustig te ontspannen en door je benen er iets aan te leggen het achterbeen onder te laten komen. Dan kan je (als het goed is) je handen iets naar voren brengen en volgt het paard. Daardoor ben je de terugwerkende hand kwijt en wordt het een nog fijner plaatje om naar te kijken :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:06

Ik ga mee met het commentaar van Iris. Ik heb het idee dat je je handen nu wat vast zet, je armen zijn nl niet gebogen en je draagt je handen niet. Probeer hier op te letten. Goede tips ook van Iris, ik heb precies hetzelfde met voorover vallen. Probeer hier goed op te letten. Als jij rechter zit, kan je paard zijn achterhand er beter onderplaatsen. Succes! :)

xbearx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:26

Ik zie wel verbetering hoor, alleen je eigen houding is nog niet helemaal perfect. Iets meer rechtop zitten, en als het helpt je handen iets breder proberen te zetten, je zult merken dat je schouders dan veel makkelijker los laten en je paard makkelijker kan buigen.
Met je handen breed zetten bedoel ik natuurlijk niet laag op je bovenbeen en vast zetten, maar gewoon op dezelfde hoogte houden ;)

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 08:25

je zit voorover en je hebt een 'kippenkont', je moet je bekken kantelen naar voren en niet naar achteren ;)

Banaantj1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:26

Handen meer bij je houden niet je armen strekken.
Denk wanneer je het paard echt goed aan het lopen hebt komt je houding vanzelf. (had ik namelijk zelf..)

pollylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:38

niet je paard dit keer, maar jij drukt je rug echt weg !
probeer ontspannen te zitten , je ellebogen langs je lichaam van hand naar t bit een lijn .
ook je hakken uitdrukken , je handen dragen en duim hoogste punt.
succes, je gaat er komen !

Dap_g

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 07:55

Probeer je handen meer te dragen. Nu zet je ze vast en kan je nooit fijn inwerken

yessicamandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:20

Het ziet er heel goed uit
:) alleen je moet je hakken iets meer naar beneden drukkken:)

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:38

ziet er goed uit maar valt me op dat je nogal naar voren leunt en daardoor je hakken optrekt als je lekker je benen lang doet gaat je boven lichaam ook gelijk mee voor de rest zie ik wel verbetering;)

_L0ura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:34

ziet er al beter uit, probeer alleen je handen iets meer omhoog te houden en je ellebogen meer te plooien :)

tjosefiina2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:42

ik vind ook dat de aanleuning beter is geworden maar je houding eigenlijk niet.
probeer ietsjes meer naar achteren zitten, je ellebogen naar je lichaam "vast" zetten en ja handen meer ophoog te zetten.
Ook vind ik dat je iets negatiefs beantwoord,
jij heeft de fotos hierop gezet en naar commentaren gevraagd,
dan moet je ook niet zo defensief worden!

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:14

Ziet er een heel stuk beter uit hoor!
Met hierboven ben ik het wel eens,
Maar mensen, dat ze zonder cap rijd dat moet ze toch zelf weten?

kimgirltibor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:39

misschien moet je je tenen iets meer naar binnen draaien, en rechter op zitten.

met veel oefenen moet het lukken!

Kiwi64

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:45

mooi paardje! <3
probeer idd je ellebogen wat meer te buigen en je tenen iets naar binnen

Sreggae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:44

Probeer tijdens het rijden naar de rechterbovenhoek te kijken van je cap of de lucht. Hierdoor ga je automatisch al beter rechtop zitten.
Probeer daarnaast veel wendingen te rijden, word hij lekker soepel van.