paard met stijve bilspieren Help!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cyn23

paard met stijve bilspieren Help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 16:39

ik heb een paard maar haar bilspieren zijn heel stijf vooral links rechts is niet zo erg
wat kan ik er tegen doen doe haar al heel goed borsten/maseren op die plek
en haar vaak achter uit laten lopen met grond werk
wat kun je er nog meer aan doen

alle tips zijn welkom

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:43

Gelijk een vraagje, heb je ook verschil met het rijden links en rechtsom?
Goed poetsen is altijd goed, zeker de ros, om lekker te masseren. Ik denk dat je het moet gaan "oplossen" met rijden.
Achterwaarts is een hele fijne oefening om een paard te leren kantelen in de heup/bekken, maar of dat jou nu gaat helpen dat kan ik zo niet zeggen.
Wat zegt je instructeur er van?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:46

Ik zou eens even de DA laten komen, en bloed laten afnemen. Stijve spieren kunnen een teken zijn van spierbevangenheid.
Verder zou je ook eens een Osteopaat lang kunnen laten komen om te laten controleren of de rug wel goed is. Adressen van therapeuten die door heel Nederland komen vind je hier: http://www.icreo.nl

Als er echt iets mis is met je paard, is het met grondwerk en massages niet op te lossen.

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 16:46

instructeur die is als het goed is haar nu aan het rijden ik ben er pas kort achter gekomen want voelde mezelf er niet lekker bij zij is daardoor gaan staken er zit wel verschil tussen en daar ben ik mee aan het oefen rechts om was eerst een probleem maar neemt nu af hier had ze eerst geen last van voor ik haar reed heeft ze 1tot2 jaar stil gestaan

midgie

Re: paard met stijve bilspieren Help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:48

Je paard gaan gymnastiseren miss?
Rechtricht oefeningen aan de hand zoals schouder binnen en traver, maken de bilspieren mooi , ook maak je hierdoor de achterbeen sterk en soepel.

Juudt86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:50

Ik zou ook even naar de dierenarts gaan. Zeker als ze gaat staken en dit voorheen niet deed, kan het misschien zo zijn dat je paard ergens last van heeft. Als je zeker weet dat je paard gezond is, kan je altijd nog een oplossing vinden voor het probleem en misschien heeft je dierenarts gelijk ook goede tips voor je?

LaurenZ

Re: paard met stijve bilspieren Help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:24

Misschien vaak longeren? Paard van een eigenaar had een stijve rug, was echt een stijve hark. Vaak longeren? Let wel op, sommige paarden hebben dit van vroeger, weet niet of jij je paard als veulen al gehad hebt, maar 1 paard had een stijve rug door mishandeling en niet genoeg beweging......:(