Noah AR at work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Noah AR at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 21:20

3 oktober op manege Zilfia's hoeve, reed ik mijn eerste bitloze wedstrijdje met Noah :D ik heb op dit moment geen instructrice (ben op zoek) maar wil wél al graag weten waar ik op moet letten, dus graag commentaar op alles dat je ziet :) we kunnen heel wat hebben hoor :')

de video is van het tweede proefje, L2 proef 13

dingen die ik zelf in de proef merkte waren dat meneer geen zin meer had om opzij te gaan bij het wijken en zijn achterhand vergeet, dat ik mijn handen te laag en te ver uit elkaar houd, en de middengalop rechts er echt niet uit komt, maar dat heeft een reden, paardje heeft nooit geleerd normaal te galopperen, sprong van jongs af aan na 2 passen overkruist dus ik ben al wat blij als hij niet overspringt! :')

eerste proefje, L2 proef 14: (ging naar mijn mening iets minder goed, in dit proefje sprong hij in de rechtergalop om, met 2 passen hersteld. ook is hij erg onrustig in de aanleuning :Y) ---> ik gaf teveel druk op de teugels)
http://www.youtube.com/watch?v=xYUKikCHHZA

iemand? :Y)

Tammy_

Re: Noah AR at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 17:16

273x bekeken, kan niet zo zijn dat er niemand iets op te merken heeft :') iemand? :o

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:12

Ik vind dat je benen ongelofelijk veel beweegt. Zeker toen je voorbij reed en ik zag dat je spoortjes aan had? Doe je sporen af en ga eerst daar maar eens aan oefenen, want dit is alleen maar funest voor de reactie's van het paard, die na zoveel keer stompen ook niet meer weet waar hij op moet reageren. Het gaat verder allemaal heel soepel en rustig. Denk er alleen aan dat je voor je kijkt. Er ligt echt geen geld op de grond. :)

Ik zie het overspringengen inderdaad, dat doet die van mij ook vaak, heel vervelend en storend. Probeer de achterhand er wel lekker actief onder te houden. Vooral bij de galop spat de activiteit er niet echt vanaf. Succes nog! :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 17:45

klopt helemaal, ik heb een nieuw zadel waar ik nog vreselijk aan moet wennen :') dus ik drijf niet zozeer aan, maar m'n onderbenen klapperen nogal. Werkt natuurlijk ook niet erg lekker met een hobbelpony :Y) de spoortjes zijn de kleinste die er zijn, en zijn vooral zodat ik mijn onderbeen niet onderhand op z'n kont hoef te leggen voor de hulp voor het wijken.
het omlaag kijken horen de meeste mensen met springen, maar ik met dressuur :roll: en dan verloor ik ook nog eens een knoop van m'n jasje... _O-
ik was maar wat blij dat hij in het proefje van het filmpje niet achter oversprong, maar dat gaat inderdaad ten koste van het tempo. Wil ik hem niet laten overspringen dan moet ik het tempo laag houden, en verliest hij sprong. zodra ik het tempo opvoer, gaat de kans dat hij achter omspringt evenredig omhoog :')
dankjewel :)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:27

Je geeft zelf al een paar puntjes aan, ik denk dat je moet proberen om de achterhand meer te activeren zodat je je handen rustiger en netter kunt houden. Nu ben je heel erg aan het "prutsen" of friemelen met je handen waardoor de aanleuning wat onrustig is. omdat de achterhand niet heel erg actief is, komt hij ook niet mee met het wijken. probeer veel te schakelen en zelf heel weinig te doen met je handen.
je benen komen door het nieuwe zadel? hopelijk went dat gauw.
veel schakelen, werken aan je aanleuning en voltes sluiten.
leuk beestje! en er zit zeker nog meer in :)
succes!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 20:53

ik zou niet zeggen alleen door het zadel, maar het is een punt dat meespeelt. :j ik ga proberen hem nog actiever te maken, hij schudde inderdaad met z'n hoofd omdat ik teveel druk had op de teugels zoals ik in de originele post al zeg, gaan we aan werken!
dankjewel :)

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:31

Probeer aan je doorzitten te werken. Als je zelf meer kunt ontspannen en in ballans zit is het straks ook makkelijker voor je om je paard te laten wijken. Als je hem dan ook nog wat meer op de achterhand kunt zetten, komt het met de aanleuning wel goed. Je zei zelf al dat je met wat te veel druk reed. Komt vast helemaal goed met jullie:D

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:14

probeer idd aan je balans te werken, onrustige handen en benen hebben met je rompstabiliteit te maken. Dit kun je bijv. doen door regelmatig op een fitnessbal te zitten bijv. als je achter je pc zit of tv aan het kijken bent. Succes!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:37

Ik vind het er heel 'saai' uit zien. Alsof hij een rondje hobbelt in de training. Ik zou graag wat meer aktie zien. Hij mag ook wat hoger ingesteld. Daar is het immers L2 voor.
In draf en gallop mag hij veel aktiever, en de stap juist wat rustiger dat hij zijn passen af gaat maken. Het verschil tussen stap en middenstap is er namelijk niet, zo hard gaat hij...

Ik vind het wel een leuk paardje om te zien, lekker arabierig :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 21:53

bedankt voor de reacties :)

meestal scheurt hij door de bak met een wedstrijd, maar deze keer was het inderdaad erg saai om aan te zien. zijn stap is altijd erg vlot, ook lastig om er zo een middenstap uit te krijgen :') draf is denk ik te 'sloom' doordat ik zo onrustig zit, en knijp met m'n knieën.
misschien moet ik zonder zadel gaan dressuren, dan zit ik veel stiller :+

de galop is in de OP uitgelegd, daar wordt aan gewerkt, en we gaan momenteel liever voor een 5 voor te weinig actie dan een 2 voor achter omspringen.

Jani van bokt gaat ons een proefles geven om te kijken of het een beetje klikt, hopen dat ze me kan helpen met die flapperbenen :+

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:55

net als andere zegge zou ik proberen meer rust in je hand en beenwerk te krijgen
alleen been als t nodig is af en controleren of ie nog wakker is met thempo wisselingen geen reactie tikkie bij (en overgangen)zo kun je ze veel stiller houden
dus blijf hem bezig houden (niet door constand been of ophouding)zodat ie wel moet opletten in de training veel viguren omstellen overgangen thempo wisselingen ect.
handen weet je zelf ook mischien je teugels iets korter??

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 22:43

@Tomklover
teugels mogen niet veel korter, dan krijgt hij teveel constante druk op zijn neus en gaat hij met z'n hoofd op en neer schudden zoals je in het filmpje al af en toe ziet.
ik drijf niet steeds aan, mijn beenligging is onrustig, mede door het nieuwe zadel, vandaar ook het knijpen met de knieën waardoor hij langzamer draaft dan zou horen. Poown zelf is redelijk voor het been :)

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:21

Ziet er goed uit Tamara. :) Vooral de galop gaat volgens mij al steeds beter. Noah is nou niet echt de makkelijkste :+
Vrijdag vond ik trouwens niet dat je met je benen bewoog. Of het is mij in iedergeval niet opgevallen. :P

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 05:45

ik vind dat die echt heel goed loopt ik ken het probleem overspringen mijn pony was daarmee ook hopeloos! maar gister reed ik een wedstrijd en hadden we 185 dus ook weer trots

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:06

Probeeer aan je benen te denken, maar het ziet er verder heeel goed uit!
Leuk beestje ook!

succes!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 18:44

haha Anne daar heb je gelijk in :+
en vrijdag reed ik met het VZH zadel, daar lijk ik ze iets stiller mee te houden.
als ik in de bak rijd zie ik in de spiegels mijn benen wel heen en weer wiebelen, soms meer dan anders. En zonder zadel weer niet, het is om leip van te worden :+

dankjewel allemaal :) morgen sinds een jaar weer eens les, met een nieuwe instructrice :D

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:49

Haha oke.
Ja zo heb ik ook een aantal dingen waarvan je weet dat je het fout doet, maar die je blijft doen.
Leuk dat je weer een keer les krijgt :D Van wie?
(Zie je dan morgen misschien wel. Heb dan namelijk ook les. :P Hoe laat heb jij les?)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 19:08

van Janine, ze komt niet van de manege. Ik ken haar via bokt :D ik heb om 7u les :)
bleef weinig van de manege over; Mieke is te duur, Petra heeft een wachtlijst, Anneke kan niet iets voordoen op Noah, Diony heb ik toen met de carrousel giga ruzie mee gehad, en tsja dan blijft er weinig over :')

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:26

Oke leuk. Dan zie ik je wel rijden. Ik heb namelijk om half 7 les. :D
Ja er zijn dan inderdaad niet veel mensen. Diony geeft trouwens ook geen les meer.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 19:39

ah ja dan zien we elkaar :D arme Noah dan mag hij niet eens snuffen met Joy, want die moet dan hard werken :Y)
Joy heeft vanochtend lekker 2 uur los gestaan, vandaar dat hij misschien wat zanderig was :')

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:23

Ik vind het er erg goed uitzien, en ook aangezien de omstandigheden erg goed gereden!