Paard rent de andere kant op

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cecil

Paard rent de andere kant op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 19:42

Ik rijd een fjordje van 6 jaar (bijna 7)
Er is nooit veel mee gedaan en ik ben de eerste die er nu echt serieus mee bezig is.
Fjord is dus ongeveer 3 jaar geleden ingereden, zadelproef gelopen en paar keer mee geweest naar de manege, verder niet tegen problemen aangelopen.

Nu rijd ik haar z'n 3 maandjes. Eeerste periode ging redelijk goed, tis een erg voorwaartse, drammigere fjord maar wel lekker te rijden.
Sinds een poosje zijn we serieuzer bezig, nu heeft ze dus de streken om tijdens het draven en te galopperen opeens de andere kant keihard op te rennen.
Ik probeer het steeds voor te zijn en te voelen wanneer ze gaat, alleen is het gewoon niet haalbaar om het steeds voor te zijn en als ze eenmaal gaat lukt het je gewoon niet om haar terug te krijgen of om te draaien want ze zet echt haar nek der op.
De ene keer is er ook niets aan de hand en rijd ik der lekker ontspannen door de bak en opeens kan ze veranderen in een ondeugd.

Wie o wie heeft hier ook ervaring mee en heeft tips?

midgie

Re: Paard rent de andere kant op

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:37

Je hebt hier al een topic over geopend toch?

De beste oplossing hierin is zelf leren rijden , de techniek gaan leren en niet draven en galopperen als je dat nog niet kan en de fjord daar de juiste balans nog niet voor heeft met een ruiter op de rug,

Het si geen drammen, ondeugd of streken, het ligt echt aan jou als je dat in gaat zien dan zal het rijden ook beter gaan,

Scum

Re: Paard rent de andere kant op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 05:28

Dubbelpost. BIj deze een slotje.