gister heb ik weer mat Maybe in de bak getraind. het ging niet zo heel ontspannen, omdat de wind verkeerd stond en ze dus de hele tijd haar maatje kon horen hinniken.
dus ze was telkens afgeleid en wat heet.op de foto's kun je dat ook wel terug zien. ik vind het moeilijk om dat op te lossen als ik alleen rijd. meestal lukt het wel, en dan gaat het weer wat beter.
ik heb Maybe nu 2 jaar. ik rijd zelf 8 jaar, eerst op de manege, nu al een hele tijd op de ponyclub. Ik heb nog nooit wedstrijden gereden, ben afhankelijk van mijn ouders, en die zitten er niet echt op te wachten

ik rijd wel fanatiek dressuur, en op de onderlinge wedstrijden scoor ik hoog. we trainen nu op L1 niveau, mat al pasjes achterwaarts, gebroken lijn in galop, 10 meter wijken en midden galop. ik heb geen privé les, heb van verschillende instructeurs les, die soms wat tegenstrijdige informatie geven

Maybe is een Welsh Arabier, van 19 jaar. ik weet niet wat haar niveau is, maar tot nu toe kent ze het wel.
ze is eigenlijk net wat te sterk voor mij, maar deze zomer zijn we erg vooruit gegaan. we hebben weel ups en downs gehad, en nu gaat het best lekker.
de foto's:
1. nog een beetje lang laten lopen, mijn armen moeten wat naar voren

2.

3. oppakken, been recht, wat actiever

4.

5.

6.

7. beter recht richten

8.

9.

10. mijn binnen hand: ik kreeg laatst op mijn kop omdat ik mijn binnen hand bij stelling tegen de hals aan liet

11. hier word ze dus sterk

12. hier ook

13. hier is ze ook sterk

en dan op de terugweg nog even de fotograaf er op
(gympen op eigen risico)
mijn eigen punten:
*naar voren kijken
*benen stil
waar ik graag tips voor krijg:
*actiever
*meer ontspannen
*meer op de achterhand