Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Liebe_ist schreef:Zorgen dat je helemaal ontspannen op je pony zit. Duidelijk de hulpen geven zodat het niet verwarrend is voor je pony. Ook de pony niet te snel laten draven, mijn oude verzorgpaard vond het namelijk erg moeilijk om aan te springen vanuit een snelle draf.
Kris schreef:Je rijd meerdere pony's begrijp ik?
Dan kan het zijn dat deze pony het idd niet kent!
Je zal hier toch bij geholpen moeten worden door je instructeur.
wat zegt die dan op het moment dat je de galophulp geeft en je pony gaat alleen maar harder draven?
Kris schreef:Kris schreef:Oke, in een eerdere post gaf je aan dat je het alleen bij die pony had. Ik nam dus aan dat jet er meerdere reed.
wat zegt je instructeur in de clubles dan als je pony ipv galop juist hard gaat draven?
Ik val een beetje in de herhaling, maar wat zegt je instructeur op dat moment?

ponyhorse schreef:de pony is 14 jaar
hij heeft L dressuur gelopen en L gesprongen
het probleem licht echt bij mij want toen mijn vriendin die daar ook rijd die krijgt hem ook heel makkelijk in galop als ze haar been aanlecht
en mijn instructrice is me ook aan het helpen maar misschien kunnen jullie me tips geven
ijssnuiver schreef:ponyhorse schreef:de pony is 14 jaar
hij heeft L dressuur gelopen en L gesprongen
het probleem licht echt bij mij want toen mijn vriendin die daar ook rijd die krijgt hem ook heel makkelijk in galop als ze haar been aanlecht
en mijn instructrice is me ook aan het helpen maar misschien kunnen jullie me tips geven
Kan het dan zijn dat jij te krampachtig word omdat je bang bent dat het niet gaat lukken? Dat het een beetje een cirkel is geworden?
Kent je pony stap-galop? Dan kun je dat ook proberen, loop je niet het risico dat je zelf gaat hobbelen en je krijgt een positieve ervaring met aangaloperen.
ijssnuiver schreef:Nou je kunt het altijd proberen met de beugels een gat langer, dat lijkt me niet zo moeilijk.
Verder zoals al gezegd, blijf lekker ontspannen zitten en de galop is echt niks anders hoor...
ponyhorse schreef:ijssnuiver schreef:Nou je kunt het altijd proberen met de beugels een gat langer, dat lijkt me niet zo moeilijk.
Verder zoals al gezegd, blijf lekker ontspannen zitten en de galop is echt niks anders hoor...
als ik wil ontspannen moet ik dan voor mijn gevoel iets te ver naar achtere zitten
want als ik meer naar achtere gaa zitten sprong hij een keer heel makkelijk aan
)

hoop dat je er wat aan hebt!