3 vragen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

andereas19

3 vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 18:17

mag je als je een proefje aan het rijden bent.mag je een zweep over pakkenin de binnenhand??? want als ik hem niet op de goed kant tik springt hij fout aan zeg maar :S

2) mijn pony komt nu op het achterbeen te lopen zeg maar :D maar hij word nu vet sloom en ik heb zondag 10 -10 -10 clubkampioenschappen

3) nu hij sinds kort op het achterbeen komt te lopen wil hij niet meer in midden daf ???

Sim

Re: 3 vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:37

Antwoord op vraag 2 en 3: Je pony zou juist veel actiever moeten zijn als hij goed op het achterbeen komt en de middendraf zou hem makkelijker af moeten gaan. Ik vraag me dus af of ie wel echt op het achterbeen loopt.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:47

Inderdaad, paarden die op het achterbeen lopen zijn juist actiever en makkelijk voorwaarts te rijden!

Zweep overpakken mag in een proef, maar wel vreemd dat je paard pas aanspringt na een tikje met de zweep.

Ik heb het idee dat jouw paard zeer slecht aan je been is.
Wat zegt je instructeur van het rijden?

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:41

Vraag 1: Ja dat mag, maar let op dat je het tussen oefeningen door doet want als je het in een oefening doet kan het je punten kosten aangezien je dan nog bezig bent met zweep overnemen en dan al een wending oid moet rijden.
Ik vind het wel vreemd dat hij alleen aanspringt op een tik met de zweep, vraag me dan af of jullie wel toe zijn om een wedstrijd te rijden. Dit gaat je ook zeker punten kosten, want het is niet de goede manier van aanspringen.

Vraag 2 & 3: Hetzelfde wat hierboven al gezegd wordt. Een paard dat op het achterbeen loopt, loopt net actiever en niet slomer. Ik denk dus zoals ik het nu hoor dat hij totaal niet zijn achterbenen eronder zet.
Ik zou het idd eens bij je instructeur navragen wat er gaande is. :)
Succes.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:47

Moet jij je paard elke keer aan tikken als je in gallop aanspringt? Want als dat het geval is zou ik geen kampioenschappen gaan rijden.

andereas19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:51

nee alleen als ik rechts om rij :D maar waarom word mijn pony dan sloom ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:53

Weten wij veel. Enigste wat ik kan vertellen is dat paard duidelijk niet actief loopt. Ga is met je instructeur overleggen. Die ziet precies wat er gebeurd.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:22

Asyaa schreef:
Weten wij veel. Enigste wat ik kan vertellen is dat paard duidelijk niet actief loopt. Ga is met je instructeur overleggen. Die ziet precies wat er gebeurd.

Ik wil niet oordelen over het lesgeven van mensen die ik niet ken, maar als ik zo hoor is dit paard totaaaaaaaaaaaaal niet op het been en springt gewoon aan van een tik omdat ie bang is nog meer op zijn donder te krijgen. Lijkt mij dat er in de les niet op gelet wordt.
Nogmaals ik wil niet oordelen over dingen die ik zelf niet zie, maar dit idee krijg ik een beetje.
Ik zou goed met je instructeur aan de slag gaan om je paard goed aan je been te krijgen. Dit zijn de eerste stappen van een actief paard.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:31

Wat voor klasse start je hem dan in?

andereas19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 16:16

B

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:27

andereas19 schreef:
B

Omdat je zegt, dat je pony nu op het achterbeen komt. Wat bedoel je daar dan mee?

FalcoMirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:22

1)Dat mag, ik vraag me alleen af waarom je hem alleen met zweepje in galop krijgt?
2)Zoals al vaak is gezegd; hij zou dan juist veel actiever moeten zijn