Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sjaslique schreef:Ik ga mee met het antwoord van Yess. Maar wat ik me afvroeg is of je paard ook de ruimte krijgt om een voorwaartse reactie te geven?
.
sjaslique schreef:Heb je begeleiding bij het rijden?
Daan_Ordeal schreef:Sammie bedoel je dat naar aanleiding van mijn berichtje?
Natuurlijk is het niet per definitie zo dat een bokkend paard moeite heeft om te bewegen. Dit paard begint met bokken op het moment dat het voorwaarts moet, dat is imo niet goed (zeker niet bij een jong paard en ook aan de longeerlijn). Daarom zou ik eerst uitsluitend of het paard medisch niets mankeert.
Daan_Ordeal schreef:Sammie bedoel je dat naar aanleiding van mijn berichtje?
Natuurlijk is het niet per definitie zo dat een bokkend paard moeite heeft om te bewegen. Dit paard begint met bokken op het moment dat het voorwaarts moet, dat is imo niet goed (zeker niet bij een jong paard en ook aan de longeerlijn). Daarom zou ik eerst uitsluitend of het paard medisch niets mankeert.
Yess schreef:Daan_Ordeal schreef:Sammie bedoel je dat naar aanleiding van mijn berichtje?
Kan wel een ongemak zijn, maar hoeft niet..
Veel jonge paarden snappen niet direct dat ze naar voren kùnnen, dus geven ze het verkeerde antwoord en interpreteren de hulp de andere kant op, en gaan als reactie omhoog.
Chelsea91 schreef:Maar had hij dit gedrag dan niet al veel eerder moeten vertonen?
Hiervoor leek ie de oefening versnellen prima te begrijpen, ging heel goed zelfs. Dit is overigens het eerste jonge paard waar ik vanaf het begin op rijd. Als ik iets vreemds zeg is het waarschijnlijk daaraan te wijten.