ik heb een probleem in merk zelf dat ik mijn rechter hand strakker hou als de andere. bij mijn pony komt het bit er aan een kant iets uit haar mond, ik wol dot graag afleren maar hoe? weten jullie hoe? ik wil graag tips!
Groetjes angelzambezi
Kelly_ann
Geplaatst: 04-10-10 20:06
Dat doe je door de druk weer eerlijk te gaan verdelen. Meer contact nemen op links en rechts meer ontspannen. Laat een instructeur je helpen om weer in evenwicht te komen.
Je zelf er steeds aan blijven herinneren dat je los moet laten.
SanderD
Geplaatst: 05-10-10 16:44
Naar voren blijven denken in plaats van naar achteren. Daar bedoel ik mee, dat jij net zo voorwaarts moet denken als je paard en dus je handen met gelijke teugeldruk naar voren moet houden zodat je een lichte aanleuning hebt wanneer het paard doet wat je vraagt. Als je druk moet uitoefenen doe je dat vanuit je ellebogen zodat het gelijkmatig gebeurt, maar geen constante druk op één van de teugels, wanneer dit niet het geval is ligt het bit van het paard ook recht in de mond.
Telkens een vast punt nemen in de bak waarbij je eens beoordeeld hoe je je handen hebt. Bijvoorbeeld elke keer bij A voelen en kijken. Na een keer of twee, drie rijden gaat het denk ik al beter.
Wat je kunt doen is steeds even je ogen sluiten tijdens de stap, de draf of de gallop het hoeft maar voor 2 seconde.. pas natuurlijk wel op dat je alleen in de bak rijd. als je je ogen sluit kun je heel goed voelen of je op beide teugels even veel druk hebt. Wellicht is het een idee om hier les voor te nemen?