Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Japeloup schreef:Dat je voeten niet goed in de beugels kan houden, daar hebben veel mensen last van.
Natuurlijk krijg je de gebruikelijke adviezen dat je je hakken uit moet drukken, maar ik mag aannemen dat je dat zeker geprobeerd hebt.
Naar mijn mening los je het "probleem" niet op door andere beugelblokjes te gebruiken, je verdoezeld het alleen. Wat ik niet zeg dat het je niet kan helpen in je proces om beter te gaan zitten.
Veel slimmer om te gaan kijken waar het "probleem" vandaan komt.
Wat bedoel ik daarmee: veelal zie je dat andere factoren een duidelijke rol spelen. Juiste beenligging lost vaak al veel op.
Maar zit je met te gespannen benen en billen in je zadel hou je je probleem.
Ik zou als ik jou was beginnen met een paar zitlessen aan de longé.
Op die manier kan je je helemaal op je zelf concentreren. Goed kunnen zitten is heel belangrijk om uiteindelijk tot fijn rijden te kunnen komen.
Het eerste wat ik iemand laat doen die verkeerde druk op zijn beugels heeft is controleren of de ruiter niet te veel spanning in zijn been heeft.
Een vraagje: heb je een paard dat makkelijk voorwaarts loopt of moet je met veel been komen?
Rosella83 schreef:Japeloup schreef:Dat je voeten niet goed in de beugels kan houden, daar hebben veel mensen last van.
Natuurlijk krijg je de gebruikelijke adviezen dat je je hakken uit moet drukken, maar ik mag aannemen dat je dat zeker geprobeerd hebt.
Naar mijn mening los je het "probleem" niet op door andere beugelblokjes te gebruiken, je verdoezeld het alleen. Wat ik niet zeg dat het je niet kan helpen in je proces om beter te gaan zitten.
Veel slimmer om te gaan kijken waar het "probleem" vandaan komt.
Wat bedoel ik daarmee: veelal zie je dat andere factoren een duidelijke rol spelen. Juiste beenligging lost vaak al veel op.
Maar zit je met te gespannen benen en billen in je zadel hou je je probleem.
Ik zou als ik jou was beginnen met een paar zitlessen aan de longé.
Op die manier kan je je helemaal op je zelf concentreren. Goed kunnen zitten is heel belangrijk om uiteindelijk tot fijn rijden te kunnen komen.
Het eerste wat ik iemand laat doen die verkeerde druk op zijn beugels heeft is controleren of de ruiter niet te veel spanning in zijn been heeft.
Een vraagje: heb je een paard dat makkelijk voorwaarts loopt of moet je met veel been komen?
we zijn al bezig geweest met het kijken hoe ik zit en mijn houding is goed. ik moet haar idd af en toe wel been geven omdat ze tijdens de draf nog wel eens wat langzamer wil gaan dan de andere en ook daardoor schiet ik wel eens door. we ga vanavond op een andere paard om te kijken of het aan de breedte van de rug kan liggen.
Als ik mijn voeten goed in de beugels heb gaat het draven ook veel fijner en heb ik een goede houding.