Ik heb een super haffie van 18 jaar
Ik hou zo veel van hem, dat ik mijn leven voor hem geef
Genaamd Marnix
Oftewel marrieparrieAls je op mijn profiel kijkt zal je wel denken: woww dat paard is veeeeel te dik!! Daar kunnen zeker kilo's vanaf. Klopt
Maar dat komt allemaal omdat mijn paardje een vervelend verleden heeft gehad
Toen ik hem kreeg is hij een jaar niet gereden. Misschien 3 of 4 ritjes in de lente. Maar ik ging dus aan de slag met hem. Eerst 2 dagen in de week. Een half uurtje les, en een half uurtje vrij rijden. Ik merkte al snel dat hij al veel energie had. Bokken en trappen in en tegen de staldeur. Ook tijdens het rijden steeds sneller gaan. Dus ik begon met 3 keer te rijden in de week. Het tempo was goed
Dus hield het op 3. Toen hij weer zo begon te doen, maakte ik er 4 keer per week van. maar nu begin ik te merken dat hij weer te traag word. Erg veel sloffen, soms ook struikelen, of gewoon gaan stappen. Na de les ook altijd erg bezweet (dit ligt wel aan het lange haren krijgen
) Ik heb gister 20 minuten gereden. vandaag een uur les. En morgen een buitenrit (voornamelijk stappen, maar wel bergjes op en af
) Wat denken jullie. Toch maar minder gaan rijden in de week
Dat dit echt een teken is van moe zijn. Of is dit gewoon lui en moet ik mijn paard flink doorrijden. En trouwens, mijn paard is in ieder geval niet ziek, de dierenarts is vorige week geweest
Maar dat was voor iets anders hihi
Want ik heb daar t geld niet voor