Mijn paard en ik hebben problemen met de galop. Dit wil zeggen dat ze gewoon niet rond wilt worden in de galop. In draf en stap gaat dit trouwens wel goed. Op het begin ging dit ook niet maar nu gaat het eigenlijk steeds beter, maar die galop wil maar gewoon niet.
Iemand tips om dit beter te krijgen, zodat ze mooie rond gaat lopen in galop? Ik heb het idee dat ze het gewoon heel moeilijk vind. Ik rijd in galop ook veel volte's. Misschien dat iemand tips heeft om dit te verbeteren?
Mijn paard breekt juist uit als ik rechtuit ga rijden, maar dat is bij ieder paard anders. Als de voltes niet helpen kan rechtuit misschien wel helpen. Mijn fjord heeft ook veel moeite met de galop als ik met haar wil oefenen in de galop moet ik niet te lang galloperen en helpt het vaak als ik tussendoor stukjes ga draven, daar word ze bij mij losser van..
Ja bij recht uit gaan helpt niet..dan gaat het juist op de volte wel beter. Wat ik ook doe in draf is veel stelling rijden en proberen veel te buigen, zodat ze lekker los is. Maar toch die galop wil nog niet echt. Ze is ongeveer 18, maar is geschat dus kan wat ouder of jonger zijn, al denk ik niet dat ze ouder is..
Okee dan, ik dacht aan je topic te horen dat ze nog vrij jong was!! Zitten, been en sluiten, zodra ze na geeft, je hand ontspannen, net zo lang herhalen tot ze t doet...
Heeft ze verder geen rugklachten?? kan nl ook als ze zo uit elkaar loopt..
Met na geven bedoel ik dat als ze maar 1 of 2 centimeter zakt, meteen belonen met je stem en je hand even ontspannen zodat ze dat ook als een beloning ziet! Succes...
Japeloup
Geplaatst: 29-09-10 06:42
Even een hele andere vraag: Als je andere paarden rijdt heb je dan het "zelfde probleem"? En als iemand anders op jou paard rijdt lukt het dan wel? Wat ik hiermee bedoel is dat een "probleem" soms aan een combinatie ligt. Niet dat dat erg is, want daar kan je juist veel van leren.
Verder vind ik het altijd erg moeilijk om ongezien advies te geven. Wat zegt je instructeur er van? Denk toch dat je het met behulp van een instructeur moet gaan oplossen. Soms kan het erg nuttig zijn om een paar lessen bij een ander instructeur te lessen. Ook al ben je helemaal tevreden met je huidige. Iemand die jou nog niet eerder heeft zien rijden kijkt anders naar jou en je paard, wat je vaak nuttige informatie geeft.
Bedankt voor de tips. Ik rijd niet vaak meer op andere moet ik zeggen, maar heb verder dit probleem nog niet gehad. Er rijd eigenlijk verder niemand anders op..
Maar in ieder geval bedankt voor de tips, ik ga het uit proberen
Longeer haar eens aan de pessoa. Mijn paarden worden hier altijd erg soepel, rond en los van. Zeker voor het galopperen kan dit helpen. Laat haar een tijdje aan de lange galopperen, zonder het gewicht en de hulp van een ruiter op haar rug. Hierdoor kan ze zichzelf verbeteren en sterker worden. Dan komt het daarna met de ruiter ook wel goed.
Rijtechnisch gezien iig verder ingaan op het los werken. Veel verschillende oefeningen rijden. Keer pasje schoudervoor, travers, pasje wijken overgangen rijden. Lekker je paard loswerken.