Rij nu een paar weekjes deze leuke haflinger ruin, van 20 jaar oud. genaamd Fernando Hij heeft met de eigenaaresse m1 tussen de paarden gelopen een tijd geleden. van de zomer heeft ie veel op wei gestaan en niet veel gedaan. nu ben ik er om weer een beetje te werken met hem. rij hem ongveer per keer 30 minuten. omdat hij nog niet veel conditie heeft en om het een beetje op te bouwen. Ik rij hem nog niet heel lang en ga over een tijdje ook lessen met hem.
Ik moet op me houding letten, goed rechtzitten, hakken laag en me houden beter houden. Fernando mag van mij wat meer zakken, maar hij is best sterk soms wel moeilijk. en zorgen dat Fernando niet 'uitelkaar valt'.
als er iemand is die me foto's normaal kan krijgen graag:)
netam12
Geplaatst: 28-09-10 15:31
Probeer wel op je houding te letten . Je zit een beetje in elkaar. Rug recht en benen lang maken . Let ook op dat je, je teugels niet te lang heb zie foto 2 en 5. Het is volgens mij wel een leuke haf waar je nog veel van kan leren
Dankje, ik let dan te veel op hoe Fernando loopt en minder goed op hoe ik zelf zit. Soms probeer ik hem laag en lang te rijden, maar dan als ik hem dan opricht laat ik hem een beetje uitelkaar vallen, dus inderdaad goede tip om dan me teugels iets korter te maken thanks!
Ik doe dat zelf ook heel erg hoor als ik heel er om me eigenhouding let is die van het paard weer niet goed en andersom. Dat ken ik haha is behoorlijk lastig Ik zie dat je les krijgt dus dan komt dat wel goed Neem anders 1 punt in de bak waar jij elke keer even op je eigen houding let. Als je dat élk rondje doet wordt het steeds beter!
EllaBellaah: goede tip met dat 1punt in de bak erop letten. vandaag met rijden heb ik er ook op gelet en hij liep gelijk ook tog wat lekkerder. omdat ik dan ook wat ontspanne ga zitten.
De tip die ik ook heb is inderdaad at je misschien iets rechter op moet gaan zitten, dus je rug wat rechter. Verder vind ik het er goed uitzien. Nog succes met rijden!