weer nieuwe spring foto's van pjotr...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:12

leuke foto's hor!!! Pjotr is echt gaaf man!!! Kwijl

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:22

Leuke fjord joh en hele mooie foto's, maar het is wel fijner om de volgende keer de beugels wat korter te maken want dat springt wat fijner.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:58

Leuke Fjord hoor! Cheese!

En net als wat iemand anders ook al opmerkte... je beugels 1-2 gaten korter. Misschien moet je gewoon ff wennen, het is wel beter voor je houding met het springen.
Dat bit hangt volgens mij wel goed... kan dat van die foto niet zo goed beoordelen,... maar op zijn tanden hangt het nog lang niet zo te zien. Voor de check: 1 a 2 plooien van de lip.

Vippie"]
Ik ben het wel met flair eens dat als hij zo netjes zonder wat dan ook kan lopen, waarom dan idd zo'n bokkebitje erin? Probeer eens zonder of met gewoon bit.
[/quote]

Deze mening deel ik ook! Ik heb veel verschillende Fjorden onder mijn kont gehad... en ben van mening dat je met een zachter/vriendelijker bit meer bereikt dan met scherper... Misschien met scherper sneller, maar dit is geen duurzamere oplossing!

[quote="Vippie schreef:
Een normaal opgevoede fjord luistert gewoon naar zijn baas net als ieder ander paard met of zonder bit


Dit ben ik niet helemaal met je eens. Wanneer jij een Fjord koopt die al wat ouder is dus de veulenperiode van alles nieuw en dingen aanleren wat het omgaan met de mens vergemakkelijkt niet voldoende heeft mee gekregen... Zie dat maar eens op te lossen bij een 3-jarige. Het is zeker niet onmogelijk maar dit kost wel veel duidelijkheid, consequentheid, disipline en correctheid. (ik weet dus niet hoe lang ze Pjotr al heeft Verward )

Maar oefening baart kunst niet waar OK dan!

hurrie
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:00

wat een lieverd zeg!!!
en leuke fotos!!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:38

Mooie foto's hoor Pjotr!
Ziet er ook al stukken beter uit! alleen lijkt mij dat kruisje ook geen 1 meter, moet je toch wel heel hoge hindernis palen hebben om dta voor elkaar te krijgen! Knipoog Maar het kan best een meter over een stijltje of oxer zijn hoor

O,ja dit lijkt mij nou ook geen meter hoog Verward : Dan lijken de hindernissen van 1 meter waar ik over spring wel wat hoger en ik heb ze gemeten ze waren prcies 1 meter en zagen er dus duidelijk hoger uit als deze van Vippie


[quote="VippieDit is een meter hoog: Afbeelding
[/quote]

Het zou best kunnen hoor, want soms lijken hindernissen gewoon lager dan dat ze werkelijk zijn. Lachen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:39

Afbeelding
Dat is geen 1 meter hoor.. dan moet je nog wel een stukje omhoog !
Ik zou dit niet hoger schatten dan 70 cm...

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:36

Leuke foto's hoor! Leuke fjord ook.
Ennuh Vippie en xxappiexx de hindernisjes lijken idd geen een meter maar dat maakt toch ook niet uit... het gaat omdat ze gesprondgen heeft en de foto's.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 21:01

bedankt voor alle reacties hoor

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:26

tuurlijk is een fjord niet anders dan een ander paard, maar iedereen doet altijd zo dat ieder paard standaart is. daarmee bedoel ik dus dat ieder paard zich voorbeeldig gedraagd en altijd super luisterd enzo. (de meeste) fjorden zijn wel eens ondeugend, net als een shetlander, maar dat wil nog niet zeggen dat een kwpn ofzo dat niet kan zijn! ik zie het probleem niet zo met een stang of een trensje, als je gewoon normaal rijd is er niks ergs aan rijden met een stang...... maar goed, stuur de dierenbescherming der maar op af....
ik vind pjotr nog steeds een tof beestje, alleen jammer dat door mijn reactie de topic verknald is geworden

bibla
Berichten: 64
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 10:03

Hey!
Wat Een Leuk beesie!
Wat Gaat Dat Goed Zo0o Zonder Zadel Zeg! OK dan!
Maar Ik Heb Ff Een Vraagje...
Heb Jij Toevallig Fluisterles En Van Wie Dan?
nou doeidoei

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:04

ShannaY schreef:
Afbeelding
Dat is geen 1 meter hoor.. dan moet je nog wel een stukje omhoog !
Ik zou dit niet hoger schatten dan 70 cm...


Ik weet niet of dit al gezegd is, maar het is een triplebar en ik geloof dat hij op 80 cm. stond (iig op het 7e gaatje, en zo'n staander begint bij 20 cm. en dan per gaatje komt er steeds 10 cm bovenop.)

En verder, Pjotr, ziet het er netjes uit maar ik was eerst ook zo eigenwijs dat ik mijn beugels gewoon op dressuurmaat hield. Toen ik een gaatje korter ging zitten, ging het springen direct beter en zag het er gelijk netter uit. Eigenlijk moeten mn beugels nog wel een gaatje korter, maar dan kom ik met mn knieƫn voor het zadel (we springen met een dressuurzadel) dus dat is ook niks!

Groetjes, Denise.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:58

Leuke foto's maar inderdaad is dat geen 90 cm- 1 meter..
Je bit mag ook wel wat strakker ja, en je hebt de sperriem verkeerd zitten Lachen
Voorderest leuk beest hoor!

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 15:07

Hij verliest bijna zijn been. (voorbeen laten hangen.) Lijkt grappig hoor!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 16:47

Nina schreef:
en je hebt de sperriem verkeerd zitten Lachen
Voorderest leuk beest hoor!


ja dat ikomt omda5t dat gaatje waar de sperriem doorheen moet kapot is dus heb hem gewoon om de neusrien gedaan

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 16:52

pjotr"]
[quote="Nina schreef:
en je hebt de sperriem verkeerd zitten Lachen
Voorderest leuk beest hoor!


ja dat ikomt omda5t dat gaatje waar de sperriem doorheen moet kapot is dus heb hem gewoon om de neusrien gedaan
[/quote]


Nee dat bedoel ik niet het lijkt of hij achter het bit is vasgemaakt iplv ervoor, als je snapt wat wat ik bedoel Haha! Maar het is niet zo'n hele duidelijke foto dus kan het ook best verkeerd zien.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 22:25

ow neej hoor hij zit voor de rest goed.
(volgens mij) maar hij is ervoor vastgemaakt Knipoog

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 22:27

ow jij bedoelt de eesrt foto? neej dat is een rubber bit moet je heel goed kijken dan zie je het hahahahha sorry