Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pluttersput schreef:Consequent zijn
Helemaal terug naar de basis: 1 keer been, geen reactie? Eventueel nog harder proberen, en anders écht een tik. En dat dan herhalen, herhalen, herhalen. Tot het 1 keer goed gaat, en dan even verder met het volgende.
Longeren is gewoon een kwestie van oefenen, dat heeft tijd nodig..
kehdra schreef:Zoiets valt niet uit te leggen via de PC.
Wanneer je geen les kunt betalen word het al snel lastig, en vind ik je ouder best nalatig om je dan met je pony te laten omhobbelen zonder enige begeleiding. (tenzij je een uberbrave pony hebt, maar zo te lezen is dat niet zo)..
hoe oud ben je?
Zo kan je zelf sparen voor les, misschien willen je ouders dan de helft betalen oid. knollentuin schreef:Pluttersput schreef:Consequent zijn
Helemaal terug naar de basis: 1 keer been, geen reactie? Eventueel nog harder proberen, en anders écht een tik. En dat dan herhalen, herhalen, herhalen. Tot het 1 keer goed gaat, en dan even verder met het volgende.
Longeren is gewoon een kwestie van oefenen, dat heeft tijd nodig..
helemaal mee eens ,maar wel met hulp,dus een instrukteur ...praat er eens over met je ouders ,misschien is het een idee om met anderen van stal gezamelijk les te nemen ,zo dan de kosten te delen?
Het is echt belangrijk om les te krijgen,voor het behoud van je pony ook.
kehdra schreef:Als jij vermoed dat het niet ligt aan de timing en censequent zijn, weet je dan waar het wel aan ligt?
timing en consequentie zijn de punten waar het vaak misgaat, en als het daar niet aan ligt, heb je zéker begeleiding nodig.
Als je 14 bent mag je volgens mij wel een folderwijk hebbenZo kan je zelf sparen voor les, misschien willen je ouders dan de helft betalen oid.
jitskeee schreef:kehdra schreef:Als jij vermoed dat het niet ligt aan de timing en censequent zijn, weet je dan waar het wel aan ligt?
timing en consequentie zijn de punten waar het vaak misgaat, en als het daar niet aan ligt, heb je zéker begeleiding nodig.
Als je 14 bent mag je volgens mij wel een folderwijk hebbenZo kan je zelf sparen voor les, misschien willen je ouders dan de helft betalen oid.
ik woon in belgië in belgië bestaan die folderwijken niet zou ik kunne zou ik het zelf betalen maar bij ons kost les al vlug 20-30 euro per les en dan nog vaak per half uur dus das niet te doen voor mij .
Pluttersput schreef:Waar woon je precies in Belgie? Ik zou op zich wel eens langs kunnen komen, kijken of ik je ergens mee kan helpen. Maar dan moet de afstand wel te bereizen zijn
jitskeee schreef:Pluttersput schreef:Waar woon je precies in Belgie? Ik zou op zich wel eens langs kunnen komen, kijken of ik je ergens mee kan helpen. Maar dan moet de afstand wel te bereizen zijn
west-vlaanderen maar het is al een ver punt zelf en ik zelf heb al heel erg veel les nodig eigelijk er is een reden waarom een vriendin er op rijd omdat mijn draf er niet meer op zit en de galop nog nie heb geleerd !
Wie verzorgd je paard dan? of staat je paard op een manege?
) ?

jitskeee schreef:ik heb vandaag gezien hoe dat dat been gedoe kwam en dat gaat goed komen ! de reden was straffen als ze moest belonen ze gaf mijn paardt na een aantal keren been geven een tikje + been en mn paard ging voorruit schoot in draf inplaats da ze het beloonde strafte ze het af door stil te zetten en al dus aan iedereen die hielp dankuwel .
hoop dat het met het belonene gaat lukken

daydream schreef:Een te grote reactie op een beenhulp is altijd juist BRAAF. Dan moet je zelf kleinere hulpen geven , niet het paard straffen. Je kan beter braaf zeggen en dan rustig terug nemen en dan voortaan dus met veel minder hulp. Hoe zou jij het vinden als je exact een opdracht van een leraar uitvoert, zelfs nog beter, en dan krijg je daarvoor straf?

Pluttersput schreef:Goed dat je er nu achter bent waar het van is. Vanaf daar kan je dan verder
En inderdaad, even een gesprekje met je bijrijdster, dat dat niet helemaal de bedoeling is. Dan maar een té grote reactie, maar vooruit is vooruit, ongeacht welke gang. Oké op hol slaan is dan een beetje overdreven, maar je snapt mijn punt
kimmie88 schreef:daydream schreef:Een te grote reactie op een beenhulp is altijd juist BRAAF. Dan moet je zelf kleinere hulpen geven , niet het paard straffen. Je kan beter braaf zeggen en dan rustig terug nemen en dan voortaan dus met veel minder hulp. Hoe zou jij het vinden als je exact een opdracht van een leraar uitvoert, zelfs nog beter, en dan krijg je daarvoor straf?
TS snapt dit wel, maar dit doet dus blijkbaar een bijrijder oid.
Daardoor snapt TS nu ook, waarom het paard niet reageert op de hulpen die ts zelf geeft. Paard is bang om weer gestraft te worden