Wat is het precies dat je zo eng vind aan het buitenrijden? Ik ben van mening dat dat wel belangrijk is om te weten.
Je zou samen met iemand kunnen gaan rijden, dan ben je in ieder geval niet alleen.
anneeep
Geplaatst: 26-09-10 00:23
Probeer het buitenrijden op de bouwen. Maak een keer een buitenrit met een vriendin en ga alleen maar stappen. Gewoon dat je het op kan bouwen zodat je er meer vertrouwen in krijgt.
justkid
Geplaatst: 26-09-10 07:33
Bedoel je buiten rijden in de buitenbak of echt buiten?
bedankt, justkid: het is buiten rijden echt buiten, want we hebben geen binnenbak, dus als ik in de bak rijd is het altijd buiten, merchador: ik ben bang omdat ik twee jaar geleden wel vaak van haar af ben gevallen, en toen is ze er ook met mij vandoor gegaan. dus toen ben ik daar weggegaan, maar ik miste het zo erg dat ik terug gekomen ben, dus daarom vind ik het eng
N1986
Geplaatst: 27-09-10 15:17
Ik zou het oefenen door eerst met iemand naar buiten gaan die een paard/pony heeft die het gewend is. Een paard is een kudde-dier dus je hebt kans dat ze deze dan gaat volgen. Begin op een rustig plekje in de buurt. Probeer in de bak vervolgens met iemand te oefenen met geluiden, wapperende dingen etc. Zo kun je haar laten wennen aan onverwachte dingen.
justkid
Geplaatst: 27-09-10 15:28
Hee Samantha, Je bent 13/14 en dan alleen naar buiten terwijl je het eng vind en al eens van deze pony bent afgevallen.... Ik zou het als eigenaar niet goed vinden (en als moeder al helemaal niet) Kun je de eigenaar niet meevragen of een maatje zoeken zodat je in ieder geval met zijn tweeën buiten rijdt. Je kunt misschien ook in plaats van deze pony verzorgen op een manege gaan rijden? Als ik jou was zou ik voorlopig zeker niet alleen naar buiten gaan. Je kunt wel kijken of je met je pony aan de hand naar buiten kunt maar dan zou ik ook iemand mee vragen die jou kan helpen.
justkid: hallo, ik snap dat u dat zou doen, maar het is twee jaar geleden dat ik er vanaf gevallen ben, en ik heb veel geleerd, en ben veel op andere paarden naar buiten gegaan. ik moet er gewoon nog even aan wennen om alleen te gaan, want het paard is helemaal nergens bang voor, alleen omdat ik bang ben, voelt ze het. en daarom moet ik het gewoon een paar keer met iemand anders erbij proberen, en dan zal het wel beter gaan
je kan ke paard altijd eerst even aan de longeerlijn laten lopen als je denkt dat hij fris is... dan is de ergste joligheid eruit en kan je zelf ook wat meer ontspannen op je paard zitten...
esmee741
Geplaatst: 04-10-10 20:07
ga eerst een keer naar buiten en dan alleen stappen met iemand er naast. daarna een keer zonder iemand er naast. en misschien vind je het daarna wel niet eng meer.
Misschien dat je kan vragen of er iemand mee gaat op de fiets? En opbouwen qua tijd en zorgen dat je altijd een opgeladen mobiele telefoon bij je hebt en je cap op.
friesiszwart
Geplaatst: 06-10-10 09:22
Als jij bang bent is en blijft het gevaarlijk ook al is het paard nog zo braag buiten. Is het niet mogelijk om met andere (vertrouwde paarden) mee naar buiten te gaan?