Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kelly1992 schreef:hallo,
Ten eerste denk ik dat je iemand met ervaring er bij moet gaan zoeken. En er voorlopig niet opstappen. Werk vanaf de grond.. geef het paard vertrouwen.
Ten tweede: het stukje is erg moeilijk te lezen er staat geen ene punt in.
Liinn schreef:Het eerste wat in me opkomt, als ik jouw beschrijving zo lees, hoe hebben ze hem ooit zadelmak gekregen? Is dit niet teken dat hij ergens last van heeft? Of dat hij bepaalde ervaringen aan het zadelmak maken over heeft gehouden?
Ik zou eens goed gaan kijken naar waar het misschien aan kan liggen, als je niet een directe reden kunt vinden/bedenken, zou ik overwegen om een betere instructie te nemen, die je echt kan helpen met jullie probleem.
Succes!
Dit staat trouwens verkeerd, ik tem even

nolanlover schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat hij voor het zadelmak maken nog niet bang was. En dat zij zelf soms bang van hém waren.
Dus ik denk dat je het beste iets van grondwerk kunt gaan doen, aangezien hij dus eerst géén respect voor jullie had en hij nu dus te bang is. Vertrouwen moet weer opgebouwd worden, dus zou rustig aan beginnen en er niet meteen weer opspringen.
Silence schreef:Ik zou je de tip willen geven om niet meer op dit paard te rijden voorlopig. Kennelijk zit het vertrouwen toch niet zo goed als jij denkt.
Ik zou hem eens goed na laten kijken lichamelijk en de zadelmaker laten komen.
Daarnaast lekker veel grondwerk doen onder de juiste begeleiding en ze het vertrouwen opbouwen waarvan jij denkt dat het er al is.
en het gaat al wat beter hij is nu niet meer bang va de mensen alleen van onbekende dingen Azmodania schreef:Ik kan me de zorgen van je moeder wel voorstellen: het rijden is gevaarlijk zoals het nu gaat.
Is het een idee om hem wel te blijven verzorgen, dat hij jou houdt als zijn maatje, maar dat je stopt met rijden voorlopig?
Dan kan je moeder gerust zijn en hebben jullie (de eigenaar + zadelmaker/tandarts/fysio/africhtingsstal) de tijd om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Er is nu echt iets mis, dat geeft hij duidelijk aan.
Dat kan je beter respecteren om de band die je nu hebt te behouden en om je pony te helpen.
DB_CARTAGO schreef:Azmodania schreef:Ik kan me de zorgen van je moeder wel voorstellen: het rijden is gevaarlijk zoals het nu gaat.
Is het een idee om hem wel te blijven verzorgen, dat hij jou houdt als zijn maatje, maar dat je stopt met rijden voorlopig?
Dan kan je moeder gerust zijn en hebben jullie (de eigenaar + zadelmaker/tandarts/fysio/africhtingsstal) de tijd om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Er is nu echt iets mis, dat geeft hij duidelijk aan.
Dat kan je beter respecteren om de band die je nu hebt te behouden en om je pony te helpen.
ja ik rijdt er nu niet meer mee maar probeer een join up te doen en heel veel grondwrk ik be heel kalm bij hem ik hou echt veel van het
bedankt voor de tips