Mizjana @ work ( na anderhalve maand les )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CARAAA__

Mizjana @ work ( na anderhalve maand les )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 18:27

Heeeey ! :D
vele kennen mij al waarschijnlijk :o
Ik heb een lesgever gevonden en we werken specifiek op de ontspanning en het begint eindelijk te lukken ! :D
Ze onstpant haar nog altijd niet perfect maar ze is echt al verbeterd!
ik was vandaag gaan rijden en vond dat ze echt wel fijn liep :o

Punten waar ik aan moet werken:
- niet naar mijn lekker dier kijken
- recht opzitten en niet scheef hangen
- mijn handen
- niet te strengen handen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

DaaaDaaa !
bedankt om te kijken , graag opbouwende commentaar!

Poekiemansss

Re: Mizjana @ work ( na anderhalve maand les )

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:31

foto 6 zit je nogal achterin het zadel, je beugels lijken kort,
misschien helpt het om je beugels 1/2 gaatjes langer te maken?

Vind je ook erg streng met je handen.. (maar dat geef je zelf ook al aan)

waarom heb je geen cap op trouwens?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:36

ik vind hem heel gespannen lopen, dus naar mijn mening lukt de ontspanning nog niet echt...

Ik zou veel meer aan lang en laag werken, als hij zich dan overgeeft kan je best wat meer oprichting vragen

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:36

Je beugels mogen inderdaad een heel stuk langer. Zoals je zelf ook al aangaf heb je een erg strenge hand en ik denk dat als je je handen kan ontspannen je paardje ook wel wil ontspannen.

Ik heb het idee dat je pony in een beetje een valse knik loopt en hij loopt erg gespannen. Dus meer vanuit de ontspanning proberen te rijden!

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:37

had je springles? of dressuurles? ik zie dat je met spring optoming rijdt tussen hindernissen in dus ik denk dat het springles was, alleen waarom dan niet ook foto's van het springen?
Voor dressuur rijden vind ik je iig veeeeel te kort zitten. Verder mag je je handen iets meer dragen en niet vastzetten op het zadel, of op je bovenbenen ( verschilt per foto ).
Op de 1 na laatste foto vind ik je dan weer wel heel netjes zitten :) alleen iets minder streng je teugels vasthouden daar.

Leuke pony heb je :D hoe groot is ie?

Edit: typefoutjes :o

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:54

Ik zie op geen enkele foto echt ontspanning helaas.... Jou handen moeten echt gecorrigeerd worden want zo krijg je nooit ontspanning, alleen maar een kop in de krul, en dat staat echt niet gelijk aan ontspanning.
Het ziet er naar uit alsof je je armen en handen erg gespannen houdt, je wordt ook erg streng. Zonder licht contact geen ontspanning, paard gaat natuurlijk nooit het bit aannemen als daar hoge druk op staat, dat doet alleen maar pijn. LOSlaten van voren dus, dat je alleen maar een licht contact hebt.

Je beugels mogen inderdaad een stuk langer, en heeft dat bontje onder het zadel een doel? Je torent namelijk al best boven je pony uit, het bontje onder het zadel maakt dat je nog hoger komt te zitten. Ik denk dat dat storend is voor de balans van je pony.

MeggyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:58

Je pony lijkt met een valse knik te lopen, dus toch echt nog werken aan de ontspanning.

Verder vind ik het beeld sowieso niet echt mooi. Je beugels moeten langer, maar ik vind je ook gewoon wat te groot voor zo´n iele pony.

CARAAA__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 19:32

Ze is zoiezo een paardje die altijd nerveus is en alles ziet, voor het minste spant ze haar op

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:42

je paard loopt erg op de voorhand, en dat bevordert de hoofd/hals houding ook niet echt.
zou je het trouwens niet handig vinden om op een dresuurzadel te gaan zitten als je dresuur aan het rijden bent??

de laatste foto is wel heel lief!

wolkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:45

De beugels vielen mij ook meteen op, misschien zit je daardoor ook wat minder relax op je paard? (zo zou ik het in ieder geval wel voelen.

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 20:56

Fijn dat je hard je best doet jezelf te verbeteren en les neemt.
Ik kan helaas niet anders zeggen dat een pony met een open mond niet ontspannen is... Je hebt een erg strenge hand.
Verbeter jezelf nog wat meer en laat anders ook eens je pony nakijken op blokkades.

yvonne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:56

Ik vind dat je heel veel dingen doet met ja handen en ik snap er niks van :o
Ik denk dat als jij zelf heel erg aan je houding gaat werken dat je paard ook al veel beter gaat lopen.
Ga recht op je paard zitten op twee billen, beugels langer en je benen lang houden.
Mischien een idee om eens lekker met losse teugels te gaan rijden en echt op je benen gaan rijden,
wat ik zelf doe om mijn houding te verbeteren is zonder zadel echt gaan rijden. Is best heel moeilijk ik rol er zelf
ook wel eens af :D maar het werkt wel en spierpijn ohoh hahaha
Ik vind het wel goed dat je les hebt.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:00

misschien kun je even wat meer uitleggen over je paard en welk pad jullie al hebben bewandeld? wie weer krijgen de lezers dan wat meer begrip?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:19

Een pony met zoveel pit is lastig in ontspanning te rijden. De foto's laten niet het verschil zien na 6 lessen. Waarschijnlijk is het er wel, maar voor de kijker niet te zien/beoordelen.
De kunst is om niet 'terug te trekken', maar met je zit de pony te rijden. Het is heel belangrijk dat de ruiter zich gaat ontspannen. Een pony kan niet ontspannen als de ruiter gespannen zit. Iets langere beugels helpen daarbij waarschijnlijk.
Ademen, zitten, rust bewaren.... dat is moeilijk, maar wel de weg naar ontspanning.

Een opmerking over het harnachement. De neusriem ligt niet goed (te hoog, te dicht bij het oog en ogenschijnlijk ook te strak). Een strakke neusriem maakt dat een paard z'n kaken niet kan ontspannen.
Het zadel ligt een tikje te ver naar voren en/of uit balans.

Veel succes!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 23:25

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Een deel van je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau en tegen welke problemen loop je aan etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.