Ben aan de slag gegaan met grondwerk, maar ik zou graag eens proberen aan de lange lijnen met haar te werken. Dus een aantal m achter haar lopen, en zo wat oefeningetjes doen, eens de straat op, wennen aan alles wat beweegt...
Bij de vorige eigenaar heeft ze reeds aangespannen gelopen, dus helemaal vreemd zou het haar niet mogen zijn.
Ik heb hierin niet zo veel ervaring, hoe begin ik hier best aan? Heb je dan een speciaal hoofdstel nodig met speciale teugels, of mag je ook een gewoon hoofdstel gebruiken met daar lange leidsels aan? Nu het is zeker NIET de bedoeling haar voorlopig in te spannen, daar is ze nog niet aan toe, ik wil er gewoon achter lopen, en zo wat dingetjes vragen, de stemhulpen terug duidelijk aanleren, enz...
Ik zou namelijk graag haar wat "werkoefeningen" geven, want ze is eigenlijk heel werkwillig en heel slim, zonder dat het haar bang maakt... gewoon een uitdaging, eens kijken of ze dit leuk vindt...
Wie heeft hier wat meer ervaring mee en kan me enkele beginoefeningetjes bezorgen?
Alvast hartelijk bedankt!

, later niet meer,