Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FFKJC schreef:maar wil haar graag op een dubbel gebroken bitje vind dit gewoon wat fijner voor mn paardje
FFKJC schreef:maar je hebt ook van die speciale appelbitjes, van dat ijzer met rubber eromheen ofzo?
FFKJC schreef:is dit fijner voor het paard of is het voor paarden die moeilijk zijn op t bit
Searcher schreef:In mijn opinie is een dubbel gebroken bit vriendelijker dan een enkel gebroken (waarmee ik niet wil zeggen dat dat voor elke ruiterhand geldt). Als hij altijd goed heeft gereageerd op het materiaal waar je huidige bit van is gemaakt zou ik dit zou houden.
Rubber veroorzaakt blaren als de mond te droog blijft en niet elk paard is gebaat bij een smaakje.
En anders kun je altijd nog bitLOOS proberen
KittyKatRaya schreef:Helemaal mee eens, ik rij ook met een dubbel gebroken bit en mijn paardje reageerd er super op! wat ook vaaak helpt is met je handen laag rijden veel mensen hebben niet door dat ze onder het rijden hun handen omhoog doen... niet bepaald fijn voor het paard... kan een reden zijn...