Schimmelpony voor de 3de keer met neckrope

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarexVictor

Schimmelpony voor de 3de keer met neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 20:04

Heej,
Leuk dat jullie even een kijkje komen nemen in ons topic.
Ik stel jullie graag mijn 6 jarig schimmeltje voor.
Hij is nu ongeveer 1.5 jaar onder het zadel en we rijden voornamelijk dressuur en
nu de laatste tijd zijn we ook wat met de 'neckrope' (wat momenteel nog een gewoon halster is :o )
Dit is de 3de keer dat we met 'neckrope' rijden, eerste 2 keer voornamelijk het stoppen en sturen bevestigd en alleen gestapt,
maar hij is zo leergierig dat ook de draf en de galop geen problemen vormen. Wat ben ik toch trots op mijn knolletje <3 .
Ons niveau op wedstrijd is E5 en op de trainingen zijn we bezig met contra-galop, wijken en schouderbinnewaarts.
Eerst hadden we gewoon dressuurmatig gereden (hiervan zijn wel geen foto's genomen) en dan nog even met de 'neckrope'.
Hierbij de foto's (deze staan wel niet in volgorde..)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spijtig dat ik wat voorover zit...
Afbeelding

Afbeelding

ik moet er wel op letten dat ik denk aan mijn houding, ook zonder hoofdstel verzorg...
Want ik zie dat ik soms zie dat ik wat naar voor ga zitten... Dat zijn weer puntjes om aan te werken.
Voor de mensen die willen weten hoe het eruit ziet met hoofdstel,
hier de link van mijn laatste topic: [RT-HAW] Schimmelpony @ dressuurtraining
Laatst bijgewerkt door MarexVictor op 20-09-10 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Emma0705

Re: Schimmelpony voor de 3de keer met neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:07

Wauw! Dat ziet er lekker ontspannen uit zeg!
Heel goed, lekker zo doorgaan. Denk er wel om dat je geen knik in je pols hebt.
Super, lekker zo doorgaan!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:07

Ziet er lekker ontspannen uit.
Je hebt ook een erg gave pony vind ik!
Probeer inderdaad op je houding te letten ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:09

Knap hoor!
Let wel op dat je pony niet te veel op de voorhand valt af en toe. Ook lang en laag kunnen ze actief lopen.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:11

Ziet er mooi ontspannen uit!
Let je er wel op dat je hem van achter blijft activeren zodat hij niet teveel op de voorhand valt ;) Oow iemand is me net voor!

Even een hele off-topic vraag: wat voor een rijbroek is dat? (merk en waar heb je hem vandaan?)

MarexVictor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 20:21

Delaja schreef:
Ziet er mooi ontspannen uit!
Let je er wel op dat je hem van achter blijft activeren zodat hij niet teveel op de voorhand valt ;) Oow iemand is me net voor!

Even een hele off-topic vraag: wat voor een rijbroek is dat? (merk en waar heb je hem vandaan?)

Bedankt voor de berichtjes al. Hoe moet ik hem langs achter actief rijden? Regelmatig overgangen kan wel helpen, maar heb je misschien nog wat 'oefeningen' die ik dan kan doen?

De rijbroek is er één van Pikeur. Heb ze op een 2dehands beurs bij ons gevonden, dus ik kan het niet zeggen waar je ze eventueel nog kan vinden :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:24

Veel overgangen rijden is de beste manier. Niet alleen van stap-draf-galop maar ook schakelen in de stap, draf en galop, even wat harder, dan weer het normale tempo, verzamelen en weer normale tempo, enz... Op het moment dat je merkt dat hij op de voorhand komt direct weer activeren, been erbij en voorwaarts zodat hij niet voorover kan kukelen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 05:41

ziet er leuk uit al zijn de foto`s allemaal het zelfde had wat bochten willen zien. verder heb ik het gevoel dat hij in het touw hangt

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:57

Ziet er heerlijk ontspannend uit vind ik! Je houding is opzich prima alleen idd af en toe klein beetje naar voren :)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:50

Deze neckrope is eigenlijk iets te klein voor je pony.
Let ook op dat je niet continue druk op de neckrope hebt, zoals je hem nu houdt staat er constante druk op de neckrope en zo kun je je stuurhulpen op de neckrope niet verfijnen. Hij zal nu ook minder snel reageren op een 'rem-hulp'. ;)
Probeer ook iets meer op je billen te gaan zitten ipv voorover.

Ziet er wel fijn uit verder, lekker blijven ontdekken en spelen samen!

biancaa123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:49

Ziet er gaaf uit, rij je vaak zo :P
veel plezier saampies

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 14:58

Ziet er lekker ontspannen uit! :j Leuke pony :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:32

Ziet er heel erg ontspannen uit! :)
Erg leuk om te zien!

MarexVictor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 21:47

Bedankt voor de leuke berichtjes al.
We rijden nu af en toe zo, na onze gewone dressuur,
rustig uitdraven en wat wendingen oefenen, stoppen oefenen,... Tis gewoon iets anders en lekker ontspannend.
Halster is inderdaad wat krap, maar oefent niet echt druk uit hoor :) Als we het allebei leuk blijven vinden, kunnen we misschien naar een andere oplossing uitkijken, maar eerst wat ondekken of het iets voor ons is en dan zien we wel wat we doen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 23:15

MarexVictor schreef:
Bedankt voor de leuke berichtjes al.
We rijden nu af en toe zo, na onze gewone dressuur,
rustig uitdraven en wat wendingen oefenen, stoppen oefenen,... Tis gewoon iets anders en lekker ontspannend.
Halster is inderdaad wat krap, maar oefent niet echt druk uit hoor :) Als we het allebei leuk blijven vinden, kunnen we misschien naar een andere oplossing uitkijken, maar eerst wat ondekken of het iets voor ons is en dan zien we wel wat we doen.

Als hij los om de nek hangt, zoals hij hoort, niet maar als jij hem gebruikt zoals op de laatste foto's wel. ;) Lichte druk is ook druk.
Als je je hand meer naar voren steekt staat er minder druk op en kun je je hulpen verfijnen op het moment dat deze wel nodig zijn. Dan zul je hem makkelijke kunnen terugnemen en sturen.
Misschien zal hij dan ook actiever worden omdat hij voor zijn gevoel minder tegengehouden wordt van voren doordat jij hem (al is het maar gevoelsmatig door je hand naar voren te brengen) meer de ruimte geeft.

Verder vind ik dat jullie hartstikke leuk bezig zijn samen, gaaf om te zien!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:50

Wat een leuke foto's! Heb geen verstand van het rijden met een neckrope, maar ziet er super ontspannen uit! Leuk!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 05:07

Wat betreft het op de voorhand lopen ben ik het met Miss Malfoy eens, maar het ziet er in ieder geval erg ontspannend uit. Super dat jullie zo bezig zijn! :)

LSpijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 11:49

Wat loopt je pony ontspannen. Zelf nog wat meer aan je houding denken en vooral lekker blijven trainen op deze manier.

Garnaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:15

Ziet er ontspannen uit!

Lukt afwenden ook al een beetje? Daar je vooral langs de bakrand rijdt? (Ik weet van die van mij, dat ze afwenden op de neckrope erg lastig vind).

MarexVictor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 15:56

Garnaal schreef:
Ziet er ontspannen uit!

Lukt afwenden ook al een beetje? Daar je vooral langs de bakrand rijdt? (Ik weet van die van mij, dat ze afwenden op de neckrope erg lastig vind).

Het afwenden lukt ook al wel goed hoor. Maar mijn zus stond in het midden voor foto's te nemen en dan is het niet zo makkelijk om je ,met een grote lens, volledig op de foto te krijgen als je afwend. Ook waren er al niet zoveel foto's van het afwenden genomen, dusja ik wou dan toch wel de volledige en gelukte foto's in het topic :)

Garnaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:03

Foto's maken is zowieso erg lastig van een bewegend dier :D (Herinnert zich nog de fotoshoot van paplief. Alleen maar bewogen foto's :') ).

Ik vind het er echt netjes uitzien. Het oogt zo heerlijk ontspannen. Op naar nieuwe foto's ;) O:)

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:20

vind het er netjes uitzien !
je valt inderdaad af en toe voorover maar dat zijn maar op sommige foto's...vind je houding op de rest van de foto's dan wel weer erg netjes...
je pony loopt lekker lang en laag maar valt hier helaas wel wat mee op de voorhand...houd hem wel actief zodat hij wel de motor van achter heeft en dus wel van achter naar voor loopt...

ziet er verder goed uit, kleine verbeterpuntjes maar dat komt zeker helemaal goed met jullie !
ga zoo door !

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:50

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:06

ik vind het er erg netjes uitzien! :)
je pony ziet er ook erg ontspannen uit, top !

Lovesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:36

Ziet er wel netjes uit! probeer volgnede x een halstertouw te pakken.. en het lijkt net een beetje of hij in je halster/neckrope hangt.. verder leuk!