Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:35

in mijn vorige topic, veel en vaak de tip gehad om mijn armen meer langs mijn lichaam te houden en meer te ontspannen.

[RT-HAW] Mijn nieuwe paard Nomad (Z) en ik (B?)

Vandaag was vriendlief mee naar stal en heeft nog wat fotos geschoten.
Ik ben erg benieuwd hoe de foto's ditmaal op jullie overkomen en uiteraard hoop ikweer op bruikbare tips en trucs ;)
Zelf ben ik nog lang niet tevreden. mag mezelf langer maken en stabieler zijn in mn handen *meer dragen*
Soms vraag ik me wel eens af of ik het oooooit allemaal zal leren en kunnen! ;)

Fotos staan door elkaar heen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt :j

Parkietjee_
Berichten: 751
Geregistreerd: 27-07-10
Woonplaats: Ik ben je buurvrouw. Ö

Re: Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:55

Wauw , dat ziet er veel beter uit dan in je vorige topic!
Probeer soms alleen je bovenarmen iets meer naast je lichaam te houden, voor de rest ziet het er erg goed uit!

SuzannedG

Berichten: 948
Geregistreerd: 17-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:24

Jullie gaan vooruit zeg! Leuk om te zien :D
Let er wel op dat je de activiteit die je er achter in stopt, er bij de voorhand niet verloren laat gaan. Hij valt soms wat voorover. Zoals Marcel zegt: Ga voor je gevoel op zijn staart zitten en rij van achter naar voren omhoog. Succes, komt wel goed met jullie! Je ziet er op deze foto's relaxter uit als op de vorige. Houding vind ik vooruit gegaan.

shaddy82

Berichten: 1869
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:00

Hee Share, ik zie zeker verbetering na je vorige topic, jullie zien er al meer uit als een combinatie nu
En je zit nu ook minder naar je knappe Nomad te kijken, je houdign is echt verbeterd, netjes hoor
Mistte inderdaad ook wat activiteit op sommige foto's, ga daarin mee met SuzzannedG, Nomad lijkt dan
inderdaad wat voorover te vallen, maar dat gaat vast goed komen met jullie

Fritsiej

Berichten: 2340
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:57

Wat me zo opvalt aan de tips en wat ik nu wel kan zien is dat je je armen zo bij je lichaam houd. Natuurlijk moet dat, maar je moet ontspannen zitten en niet je best hoeven doen om je armen naast /langs je lichaam te houden. Zijn ze niet precies naast je lichaam, nou pech. Als ze maar in 1 rechte lijn van jou elleboog tot zijn mond zijn. Als je zoals het nú lijkt je armen zo krampachtig langs je lichaam gaat houden word het plaatje minder omdat je met een gespannen bovenlijf zit, terwijl dit net zo ontspannen hoort te zijn als je onderlijf.

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 07:47

op sommige foto's zit je soms een beetje ver met je schouders naar voren , maar dat kan ook aan moment van de foto's liggen natuurlijk ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:14

bedankt voor de tips.

Dat hij minder actief leek kan kloppen. Heb de
tip gehad vd oude eigenaresse om hem soms wat onder zn tempo te laten lopen.
En wacht oefeningen te doen ook al ziet dat er soms prut uit! Hij moet meer van mn eigen worden hij denkt nu ik rij met haar en t is nog niet andersom..helaas.. Voordeel daarvan is dat ik wat makkelijker en ontspannender kan gaan zitten nadeel dat hij dan makkelijker op de voorhand kukeld. Verder heb ik voor mij gevoel wel ontspannen gereden en niet echt gelet op mn armen. Waar hij wel vreselijk een handje van heeft momenteel is mij uit t zadel trekken, hij is vreselijk zwaar in mn hand. En dat is niet bepaald ontspannend natuurlijk. Nou heeft hij ook een stuk gegallopeerd waarbij hij mij echt droeg en ik dus ook geen gewicht in mn handen had. Wat was dat heerlijk zeg! We komen er ooit wel mag ik hopen haha ;)

yvonne1408
Berichten: 78
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Emmen

Re: Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:53

Hoi
Ziet er goed uit maar je moet je handen nu meer bijelkaar houden. Ik vind wel dat je al probeert om ze meer te dragen en dat is al super. (ik vind het zelf ook heel lastig)
Ooit zullen we het vast wel leren hoor

Anoniem

Re: Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:52

dank u :) ja ooiiiit :P

LSpijkenisse
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:36

Je bent zeker vooruit gegaan en je merkt dat je doelbewust bezig bent met de tips.
Lekker veel blijven oefenen en dan zit het er zo ingestampt dat je er niet eens meer over na hoeft te denken.

Leuk paardje!

elsbeth1975
Berichten: 27
Geregistreerd: 01-07-09
Woonplaats: Ellemeet ZLD

Re: Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:35

ziet er al best goed uit!

goed op letten om bij je wachtoefeningen rechtop te blijven zitten...en blijf hem daarin actief houden van achteren, hij moet als het ware wat meer gaan zitten wanneer je hem terug rijd...

verder zijn jullie een leuke combi!

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:03

Ziet er al veel vertrouwder uit dan het vorige topic.
Vind jullie een hele leuke combinatie en vind je paard ook heel erg mooi.
Heel veel succes samen :)

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:39

Wat een ontzettend gaaf paard heb jij zeg !
loopt lekker hoor !

ziet er verder netjes uit, op je houding heb ik niet veel aan te merken...hetgene wat verbeterd kan worden is al genoemt.
vind dat je wel af en toe een beetje te gespannen erop zit...
dit zijn maar enkele foto's dus kunnen natuurlijk een momentopname zijn..

wens je nog erg veel succes met je paardje !

Jethafa

Berichten: 1390
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 13:36

Ik ben onbevooroordeeld (heb alleen de foto's van je vorige topic even bekeken), maar zie toch duidelijk verbetering! Wat volgens mij het belangrijkste is wat jullie samen moeten oefenen, is balans. Je armen staan ver naar voren, volgens mij omdat je je iets uit balans laat "trekken"/halen door je teugels. Je zoekt daar steun aan, en kunt daardoor je armen niet zelf netjes bij je lichaam houden. Daardoor lijk je soms ook een tikkeltje naar voren te vallen (echt een heel klein pietsje). Oftewel, gewoon lekker blijven oefenen, wie weet een keertje zonder beugels of een zitles, zodat je leert om onafhankelijk te zitten. Dan zul je veel gemakkelijker je armen bij je kunnen houden, en raak je niet meer uit balans door je teugels!

xPlayboy

Berichten: 291
Geregistreerd: 13-01-09
Woonplaats: zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:48

SuzannedG schreef:
Jullie gaan vooruit zeg! Leuk om te zien :D
Let er wel op dat je de activiteit die je er achter in stopt, er bij de voorhand niet verloren laat gaan. Hij valt soms wat voorover. Zoals Marcel zegt: Ga voor je gevoel op zijn staart zitten en rij van achter naar voren omhoog. Succes, komt wel goed met jullie! Je ziet er op deze foto's relaxter uit als op de vorige. Houding vind ik vooruit gegaan.



vind ik ook :j
wat een geweldige combinatie zeg (:

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:01

Het ziet er inderdaad beter uit! Maar zoals je zelf al zegt je moet je wat langer proberen te maken. En dat doe je dan niet door je benen krampachtig naar beneden te drukken, maar door vanuit je heupen je zakken en dan je hakken uit te drukken (hoeft ook geen kilometer hoor ;) ).. Je moet je heupen zien als een scharnier van bijv een hekje (ja ik weet beetje rare vergelijking, maar helpt bij wel) Je hebt ook niet van die geweldig lange benen, dus je moet het ook doen met wat je hebt natuurlijk, maar het gaat er om dat jij ontspant.. Ook je schouders: laat ze los! niet optrekken of vastzetten.. laag houden (ook weer door ontspanning) en iets naar achter. Bovenarm spieren los laten... Wat ik wel eens doe als ik krampachtig ga zitten: Ik ga even stappen en dan schud/schok ik mijn beide schouder naar boven , naar beneden, naar boven, naar beneden (redelijk hoog tempo) enz. en dat terwijl ik mijn armen helemaal ontspan.. Even mijn benen uit de beugels en dan weer zakken vanuit je heupen...
Verder ziet het er best goed uit! Het komt vanzelf echt waar! Je hebt een erg leuk paard!
Oh en nog een tip: rust in je hoofd en concentreer op een rustige krachtige ademhaling...

Heb je trouwens al een goed zadel gevonden?
Succes en veel plezier!

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:03

ziet er goed uit! ik zou wel proberen je handen wat meer 'dragen'

CindyUniek

Berichten: 2528
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:52

ziet er lekker uit hoor meis!
lekker pony koppie heeft hij :))

edit: ow ja tips moet je geven he :+
uhm tenen naar binnen/voren whahaha

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:59

Mooimooi :D Probeer je handen iets meer te dragen en hem wat meer op zn achterbenen te laten lopen, hij valt soms wat op de voorhand, waardoor jij je mooie houding wat verliest en voorover valt.
Voor de rest heeft hij 'n mooie aanleuning en 't is een mooi plaatje! :)

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Hebben we wat opgestoken, van jullie vorige tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:53

Mooi beestje! Denk alleen dat je nog ietsje naar achteren mag gaan zitten ^^. Paard valt ook een beetje op de voorhand, zoals al eerder gezegd ;)