Zizo @ Work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jurrian1993

Zizo @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 00:29

Haai
ik heb vandaag weer op Zizo gereden en het ging best goed:) Af en toe wordt hij nog erg sterk.
We zijn hard aan het trainen op de activiteit, en ik ben hard aan het trainen op mn houding:P vooral het naar voren zitten is een probleem(a)
Hij heeft geen sperriempje om omdat hij een plekje heeft, en deze gaat anders weer open.
In januari gaan we officeel starten, maar 2 oktober hebben we onze eerste onderlinge wedstrijd:d

Ik rijd Zizo nou ongeveer een maandje:D

eerst nog met een oud vzh zadel, zit echt niet lekker en ligt ook niet perfect.(paar dagen geleden)
Afbeelding
Afbeelding

donderdag een zadel bij vriendin gehaald welke ik tijdelijk mag lenen:)
De foto's van vandaag:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
oke deze laatste zit ik echt vreselijk, maar ik lachte. Hij deed zoo goed zn best(L)
Afbeelding

Ja ik ben trots op m:)
Tips etc. graag!!

joepluffer

Re: Zizo @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:44

Wat een mooi beesje! Ik vind dat je mooi rechtop zit :) Behalve de laatste dan :+
JE mag er zeker trots op zijn! Tips heb ik niet echt... Alleen soms lijkt het alsof je naar de manen kijkt en niet naar voren. Maar dat kan ook zo lijken door de foto :)
Veel succes nog verder! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:37

Zizo! ja wat ik van jullie vind heb ik al duidelijk gemaakt :j op het dressuur zadel zit je inderdaad stukken beter :j echt tips kan ik je niet geven, heb het er zelf ook veel te moeilijk mee allemaal haha! ;)

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 23:55

dankje allemaal:)
iemand nog tips hoe ik mijn schouders beter kan 'dragen'?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:14

Er is niks mis met je schouders hoor je houd ze hooguit een beetje naar voren. Maar daar heb je het ook mee gehad :)! Je andere zadel ligt idd veel beter, en je zit er stukken beter op.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:18

Mooie plaatjes!

Jullie ogen mij als een leuke combinatie.
Nouja de verplichte tip :+ : Als je wat meer gaat zitten, blijf je makkelijker recht zitten.

Maar je zit best wel netjes, ik zelf zit nog veeeel verder naar voren.
Succes
Laatst bijgewerkt door Sidera op 22-09-10 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:19

Ik vind het er goed uit zien, je heb alleen je armen een beetje te recht. :)

Trouwens, ik denk dat het wel een beter idee is om op zoek te gaan naar een zadel wat echt goed past. Want een zadel even lenen van een vriendin is denk ik niet echt dat het zadel dan toevallig precies past.. Ik weet niet of je dat al van plan was? :)

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:19

joepluffer schreef:
Wat een mooi beesje! Ik vind dat je mooi rechtop zit :) Behalve de laatste dan :+
JE mag er zeker trots op zijn! Tips heb ik niet echt... Alleen soms lijkt het alsof je naar de manen kijkt en niet naar voren. Maar dat kan ook zo lijken door de foto :)
Veel succes nog verder! :D

Ik ga met joepluffer mee, dat het soms net lijkt alsof je naar de manen kijkt.

Super mooie foto's en goede houding!

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:38

Hannekeeeeeeeeeeeeeee

Zizo is een leuk paard! en ik zal ook even zeggen dat je vooruit moet kijken :wow: want dat is verplicht bij HAW

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:59

Moderatoropmerking:
Spam verwijderd.

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 23:24

dankje allemaal:)

ik ben opzoek naar een ander zadel ja, maar het is niet mijn paard,en hij staat tekoop;) dus dan ga je ook niet even 500/600 euro aan een zadel uitgeven.
Ik leen dit zadel puur om te laten zien aan de eigenaar dat het gewoon heel belangrijk is voor de prestatie van het paard, om een goed zadel voor zowel ruiter als paard te hebben:)
In de hoop dat hij misschien een zadel koopt.
Ik rijd dit paard dus ook voor de verkoop, ik moet het uitbrengen op wedstrijden omdat niemand m wil want hij heeft geen wedstrijd ervaring. Tenminste dat is wat me vertelt is:)

Het lijkt inderdaad of ik naar beneden kijkt, maar volgens mij is het niet zo:O als ik naar voren kijk zie ik ook dat 'klepje' van mijn cap laat maar zeggen, dus misschien dat het daardoor lijkt? Ik zal er is op letten in ieder geval:)

Ohja en over mijn armen, ik denk dat dat vooral lijkt, want de meeste foto's zijn wanneer ik sta:P
Maar ook hier zal ik is op letten:D

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:28

leuk paardje

dinky100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:43

leuke combinatie,
fotos zijn vrij ver dus geen tips verder

Carmen_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:47

Wat een mooi paard! Ze hebben mij altijd gezegt dat je tussen de oren van het paard moet door kijken op die manier ga je van zelf recht zitten. Maar dit kan ook een fabeltje zijn.
Maar bij mij werkt het op zich wel een beetje..

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 17:45

Carmen_Xx schreef:
Wat een mooi paard! Ze hebben mij altijd gezegt dat je tussen de oren van het paard moet door kijken op die manier ga je van zelf recht zitten. Maar dit kan ook een fabeltje zijn.
Maar bij mij werkt het op zich wel een beetje..

haha dat is bij mij juist het rare:P ik kijk wel altijd naar voren maar zit toch voorover:p

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:28

Leuk hoor! Alles is al gezegd, maar leuk paard :)

Jotjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:06

Leuk paardje!

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:14

Wat mij opvalt zijn je handen.. je heb ze nu wat laag (waardoor jij je bovenlijf naar voren laat vallen)..

Pak de teugels iets korter en zet je handen netjes voor het zadel neer boven de schoft, ga lekker ontspannen zitten en kijk netjes vooruit.(en niet naar beneden)
Dat zal al een heel ander beeld geven *D

Succes samen, *D

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 09:23

MiWaPi schreef:
Wat mij opvalt zijn je handen.. je heb ze nu wat laag (waardoor jij je bovenlijf naar voren laat vallen)..

Pak de teugels iets korter en zet je handen netjes voor het zadel neer boven de schoft, ga lekker ontspannen zitten en kijk netjes vooruit.(en niet naar beneden)
Dat zal al een heel ander beeld geven *D

Succes samen, *D

Zoals ik al eerder zei kijk ik wel vooruit, dit lijkt alleen niet zo omdat mijn cap naar voren hangt om het zo te zeggen(dat klepje staat schuin naar beneden als ik hem op heb)
mijn handen ben ik aan het oefenen maar dat is echt raar... ben al heel blij dat ik ze nu wel stil houd want dat deed ik eerder ook niet.