Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ESSIE70 schreef:Het ene paard richt zich wat sneller op dan de andere paard,dat heeft ook temaken met z'n bouw.
Bij paarden met een kort voorbeen been kost het gewoon meer tijd.
ESSIE70 schreef:Pfff als ik zie wat voor een oplossingen er hier worden gegeven
dan is het toch triest voor sommige paarden die op deze manier in de oprichting moeten lopen.
Oprichting komt vanzelf als je paard maar sterk genoeg is van achteren.
Dit doe je door heel veel overgangen en schijn overgangen te rijden.En uiteindelijk na heel veel trainen komt je paard vanzelf
wat meer omhoog.
Maar als je scherpere bitten in gaat doen of je paard met je handen
omhoog wil trekken krijg je nooit de juiste oprichting.
Het ene paard richt zich wat sneller op dan de andere paard,dat heeft ook temaken met z'n bouw.
Kim90 schreef:ESSIE70 schreef:Pfff als ik zie wat voor een oplossingen er hier worden gegeven
dan is het toch triest voor sommige paarden die op deze manier in de oprichting moeten lopen.
Oprichting komt vanzelf als je paard maar sterk genoeg is van achteren.
Dit doe je door heel veel overgangen en schijn overgangen te rijden.En uiteindelijk na heel veel trainen komt je paard vanzelf
wat meer omhoog.
Maar als je scherpere bitten in gaat doen of je paard met je handen
omhoog wil trekken krijg je nooit de juiste oprichting.
Het ene paard richt zich wat sneller op dan de andere paard,dat heeft ook temaken met z'n bouw.
Als je op mij doelt,
Mijn paard hoeft nog echt opgericht te lopen, wel licht nageeflijk, maar dat is lang en laag, niet echt opgericht dus. Als hij zich gaat vervelen dan gaat hij stukjes klooien door extreem achter de teugel te lopen, en dan hangen mijn teugels helemaal in waslijntjes, dan geef ik een ophouding hoor, het moet wel gecorrigeerd worden.
bokkesprong1 schreef:paard loopt te diep, soms achter de teugel. indien oprichting wordt gevraagd, paard in verzet!
wie herkent dit probleem en weet DE oplossing....