Bueno @ work

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

AniiQue

Bueno @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 21:36

Tijdje geleden had ik een topic gestart over Bueno. Toen reed ik hem voor de 3de keer.
Nu weer eens foto's gemaakt door een vriendin van mij.
Nu ik hem iets langer rij, ken ik hem beetje beter.
Maar moet nogsteeds wennen aan hem.

Over 2 weken ga ik ongeveer eens zoeken naar goede les :)

Over Bueno
Stokmaat: 1.64
Afstamming: Onbekend
Ras: ?Onbekend
Niveau: Ongeveer B.

Verbeter punten.
*Handen meer dragen.
*Benen lang maken, hakken uitdrukken
*Af en toe strenge hand
*Iéts actiever rijden.
*Recht voor uit kijken

& Ter aandacht.
Bueno heeft een bit in. Dat net iets te groot is, de eigenaar gaat binnen kort een bit halen wat hem wel goed past ;)
Vandaar op sommige foto's lijkt het dat ik hem heel erg in de mond zit. Wat dus eigenlijk niet is. Reed met (extreem.) lange teugels. Bueno is heel gevoelig op teugel druk. Té veel druk is bij hem hoofd omhoog.

1. Los rijden op onze manier
Afbeelding

2. Los draven
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.Even etteren.. :+
Afbeelding

9.Even stappen
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Racen :+
Afbeelding

12. lol met je knol
Afbeelding

13. Slapen
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Met de fotograaf :)
Afbeelding

Opbouwend commantaar heb ik het meeste aan. & tips natuurlijk.

Carlijnx

Re: Bueno @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:42

wat een apart paard zeg! <3
jeetje, zie je niet vaak!
Ik vind hem wel leuk :)

Probeer je handen rechtop en bij elkaar te houden.
teugels mogen ook wel ietsje korter.

veel plezier samen! :D

So what I get drunk,so what I dont sleep, Im just having fun,
I dont care who see. So what I go out, that's how it supposed to be,
living young and wild and free!

Maaike_VR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:43

Wat een apart paard! heel mooi!
de meeste punten geef je zelf al. ik zou je teugels wat korter pakken, dan draag je je handen vanzelf wel meer :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:43

Wat een leuke aftekeningen heeft ie!
Over je rijden; ik vind je op een aantal foto's wel erg creatief met je handen, probeer om je ellebogen wat meer aangesloten te houden en je handen wat dichter bij elkaar te dragen. Verder valt me op dat je je onderbeen nogal ver naar achter brengt.
Het rijden met een niet passend bitje is niet iets waar ik zelf voor zou kiezen.

Overal waar ik ben, ben jij niet....

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 21:58

Inderdaad apart paardje met zijn kleur. (Marmer schimmel)
Zwart geboren wit geworden :+

@Maaike_VR ; Teugels had ik het liefste ook korter. (Probeer het ook wel ) maar zoals je hebt kunnen lezen. Is Bueno niet het type paard voor té veel druk. En omdat ikzelf nog beetje loop te schommelen met hoe ik hem het beste kan rijden. Rij ik op dit moment maar met iets langere teugels zodat ik hem neit te veel in de mond zit. Dan gooit hij zijn hoofd in ieder geval niet als een giraf de lucht in :+

@PattyOosten; Bitje Ben ik ook niet echt tevreden over. Ga morgen eens zelf zoeken in de Garage of ik nog een bitje heb (Vind watertrenzen zelf ook fijn dan bustrens)
Dit bit is zeker 2.5 cm te groot voor hem in ieder geval 2 cm.

Ilse1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:30

Tijdens het losrijden zou ik je teugels korter nemen en wel proberen verbinding te houden zodat je je paard voorwaarts, neerwaarts kan proberen te rijden. Op deze manier ben je qua spieren niet echt bezig met loswerken.

Bij het rijden zelf is nog veel spanning te zien, maar als je probeert meer naar de ontspanning toe te rijden zal dat ook beter worden denk ik.

Wel een heel aparte kleur trouwens, erg mooi! :j

NoowNoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:00

Je kan je teugels iets korter op pakken, en dan draag je je handen wat meer. :D Maar wat ben jij een geluksvogel met dit paard! :P
Echt een leukerd! :P

luff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:04

Apart beestje! Ik denk als het bit niet goed past dat je dan beter even met halster en zadel kan gaan rijden.. Is beter voor het paardje! Maarja.. :D Uhmm. Als dit bit nu te groot is met welk bit werd er hiervoor gereden dan? Want toen was hij ook bereden lijkt mij! Ik kan weinig commentaar geven gezien je zo met losse teugel en er nog wat dingen moeten veranderen aan je harnarchement dus tja.. maar ja veel succces samen!! :D

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:37

Wat een apart paardje, erg leuk!

Denk wel om je binnenhand, die is erg streng en staat constant op je bovenbeen! Teugels korter hoeft niet meer druk te betekenen hè?! Je kunt dan namelijk je handen beter dragen, waardoor de druk niet verandert.

Succes, ik hoop dat ie ook iets beter reageert met een passend bitje!

Victoire d'Alani B+12/ L1+ 11/L2+11/M1
Désa L1 + 2 Dag lieverd, het ga je goed!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:04

leuk paard!

door je teugels iets korter te nemen hoef je je hand niet zo overdreven naar binnen te halen met voltes enzo..je kan beter wat met j e ellebogen werken.. je handen dragen en voor iets meer ruimte je ellebogen wat naar voor brengen en iets wat druk nemen haal je je ellebogen iets naar achter..

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:10

Jouw hakken iets meer uitdrukken en meer in het midden van het zadel gaan zitten. Soms zit je teveel op de lepel waardoor je naar voren kantelt.

Bijzonder leuk paard om te zien!

Lidar 24 april 1991 - 7 april 2010
Tinka, mijn lieve,gekke merrie!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:11

Ziet er op zich niet slecht uit, maar van dat losrijden van jou wordt hij nou niet echt los van, probeer hem eens lang en laag te laten lopen, dan wordt hij ook wat losser over zijn rug. Rijdt veel voltes, open en sluit deze, maak veel overgangen en houdt zijn achterhand er goed onder.

Let ook op je eigen houding, maar dat commentaar geef je zelf al.

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:30

Hmm.. als hij bij druk zijn hoofd omhoog doet, dan zou ik ook even een tandarts langs laten komen.

Neem je teugels korter, want nu zet je ze teveel vast wanneer je wel druk moet nemen. Kijk bijv maar naar de galopfoto, hier haal je je hand helemaal naar achter om druk te houden.
Druk op de teugels hangt natuurlijk niet af van de lengte, maar van jouw hand. Met te lange teugels heb je ook te veel wisselend contact en daarmee werk je juist een stille hand tegen.
Als je gaat sturen, hand van de hals, niet naar je toe halen. Fout wordt ook 'verergerd' doordat de teugels te lang zijn.

Probeer je hakken uit te drukken en niet op te trekken en niet je rug hol te gaan maken.
Maar verder vind ik dat je best heel netjes rijdt en het is een super leuk paardje. Wanneer die meer over zn rug gaat lopen, dan zijn jullie een super leuke combi :D

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:31

Idd teugel ook tijdens het inrijden meer oppakken, maar dat was al gezegd.

Wel wilde ik zeggen dat ik dit echt een kwijl paard vind! Helemaal top

Iris_Casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:39

Hoi,

Apart paardje! Je kunt ook je teugels iets korter pakken zonder heel veel druk te hebben. Nu heb je wel je teugels langer, maar af en toe wel veel druk
Heel veel succes!

Valkenhoeve's Iris RalphxMonday's Moscan
Casper
Gaia-Leida FlorencioxHouston

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:49

Wat een aparte verschijning heb je zeg! Echt heel erg gaaf!
Verder mag je je teugels een flink stuk korter pakken! En probeer ze mooi bij de schoft te houden, niet te breed! Want zoals je mij altijd hebben geleerd: Een breede hand is een harde hand!
Verder moet je bij het losrijden proberen hem laag en rond te rijden want dit ziet er niet echt prettig uit voor jullie beide.
Verder nog heel veel succes!

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:53

Euhm, bij mijn weten is een brede hand zeker geen harde hand. Sommige paarden hebben juist in een deel van de training een brede hand nodig omdat ze die steun nodig hebben. Breed zetten van je hand heeft ook niets te maken met de hardheid van je handen.
Maar, als jij je handen breed zet op je bovenbenen, ja, dat is niet de bedoeling. Maar dragende, lichte en brede handen, dat is zeker geen probleem. Denk dat het bij dit paard ook wel kan helpen, maar zou zoiets niet zonder instructie doen.

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:44

Wat een mooi paard.
Bij foto 4 zie je jullie plezier samen tijdens het rijden goed, erg leuk!
Probeer nog wat vaker je handen rechtop te houden.
Verder veel plezier en succes samen.

live love and laugh! :)

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-10 08:42

Dankjewel voor de reacties!
Tanden klopt inderdaad. Dit paard is (jammer genoeg) niet van mij. maar Ik geef wel door alles wat met hem is, nu zag ik gisteren op stal dat hij propjes maakte van zijn hooi. Dus heb het door gereden. Dus dat word nu ff tijdelijk bitloos rijden :)

Verder heb ik gister heel klein beetje gewerkt aan ontspanning aan de longe. Deed hij goed, maar het duurt nog even voor alles er goed uit is!

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:05

ik vind het er wel relax uitzien, heb verder vrij weinig aan te merken ales is gezegd.
ik wil nog wel even kwijt dat als je met zon losse teugel rijd je je paard alsnog in de weg kunt zitten, zeker met een te groot bit, hierdoor kan het bit klapperen omdat de teugels niet strak staan

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:09

Ik heb ook vrij weinig aan te merken, behalve dan wat hier boven gezegd wordt.

Maar wat een geweldig mooi paard, echt ik heb nog nooit zo'n mooie en aparte kleur gezien :wow: <3

Zachtjes gaan de paarden voetjes... trippel trappel trippel trap

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:12

Super dat je bitloos gaat, totdat de tand/bit problemen zijn opgelost :D

Probeer er idd de ontspanning in te krijgen, en uit eindelijk ook die teugeldruk idd. Maar dan op contact, en niet trekken ;)

Enne, ik denk dat dit paard een Kladruber is :o

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:43

Trouwens, probeer netjes rechtop te blijven zitten, je valt helemaal naar voren. Probeer je schouders voor jou gevoel naar achteren te houden, dan zit je hoogst waarschijnlijk recht.

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:48

Wauwie wat een knap paard heb jij daar!

De meeste punten geef je zelf ook al aan, maar naar mijn mening mag je iets meer achterover gaan zitten. Het lijkt alsof je naar voren kiept op sommige foto's. Wel en leuke combi zijn jullie!

Promotiemateriaal voor je bedrijf nodig?
Noctua Promotion

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-10 20:34

Dankjewel voor de reacties!

Naar voren vallen is inderdaad een moeilijk punt (heb snel een zere rug) Maar kwam ook vooral omdat ik normaal nooit op een dressuurzadel heb gereden, normaal vzh of springen.
Dus ik zit voor in een dressuur zadel kort.. Dus nu met rijden zijn de beugels 1 gaatje langer zodra ik daar beter mee rij komt er nog een gaatje bij! :)