Het probleem is dat hij tijdens de proef altijd heel flegmatiek word. Thuis is ie vlot zat (wel alleen met mij, anderen krijgen hem ook thuis regelmatig niet aan de gang), bij het losrijden loopt ie vaak super maar zodra we de ring inrijden is hij niet goed meer voor mijn been. Soms protesteert ie zelfs naar mijn been door zijn achterbeen iets op te trekken (nog net niet schoppen), waardoor hij ook nog onregelmatig gaat lopen dus. Het lijkt wel of er in zijn hoofd een knop omgaat als we bij A binnenkomen. Het ligt er ook niet aan dat ik zenuwachtig ben of zo, want dat ben ik echt niet (niet voor dressuur, springen is iets anders
). Ik weet niet goed hoe ik dit op moet lossen want thuis oefenen heeft hiervoor geen zin. Dan loopt ie prima en doet het dus niet. Het is ook niet dat ie bang is of zo, paard heeft in zijn leven al heel wat meer gezien dan die basiswedstrijdjes die ik loop met hem (hoewel niet in dressuur, is altijd alleen in springen uitgebracht). Vanwege zijn uitstraling en omdat ik probeer wel netjes de oefeningen af te werken rijden we eigenlijk wel altijd een wp-tje, en soms ook in de prijzen. Maar ik wil zo graag ook eens voor de eerste plaats gaan, en ik weet zeker dat Jumper het talent ervoor heeft (nou ik nog
). Wie heeft een idee wat ik hieraan kan doen?

, vol uitdaging

) hij was gelijk weer bij de les (wel te vlot maar dat kon me niet meer schelen)
Zulke mensen moeten zelf dan maar eens op je paard/pony gaan zitten, i.p.v. alleen maar zeggen hoe je het zou moeten doen!!!!!! De helft van de jury's weten amper hoe een paard eruit ziet en kunnen zelf geen steek rijden!!!!!!