ik zal het even uitleggen.
ik heb mijn paard 4 jaar en hebben in die tijd behoorlijke ups en downs gehad samen.
maar eigenlijk gaat het de laatste tijd erg goed.
gister heeft mijn trainster hem weer eens een keertje gereden om mij beter te kunnen helpen om de run downs beter te laten gaan.
nou daar kwam ze niet eens aan toe.
ze heeft hem 1,5 uur met hem geregeld geworsteld.
kortom: hij neemt mij keihard in de maling en geeft allebei zijn schouders niet, en haalt ALLES uit de kast om eronderuit te komen.
hij loopt ogenschijnlijk erg netjes, maar is nog niet los, en ik denk dat het zo goed is dus vraag niet verder meer.
nou ging ik vandaag na alle tips gister te hebben gehoord met goede moed rijden.
na een half uur was het compleet in een fiasco uitgelopen (lees: hij trekt aan me en loopt gewoon sterren te kijken, en ik ben op alle mogelijk manieren aan het proberen om dat hoofd naar beneden te krijgen en die schouders erbij te halen)
en dan komt het: IK WORDT BOOS!!!
echt boos.
en dan wordt ik heel oneerlijk en hard tegen hem.
na een tijdje te hebben "gevochten" ben ik afgestapt om maar eens tot 7000 te tellen.
daarna ben ik er weer opgestapt om het wel op een goede manier af te sluiten.
maar ik voel me zo'n loser daarna!!! en ik schaam me dood voor mijn paard dat ik zo boos wordt.
het is gelukkig al veel en veel minder als in het begin, maar af en toe krijg ik het gewoon niet voor elkaar om kalm te blijven.
kent iemand dit???
en beter nog, tips om dit te verbeteren???
ik weet heel goed dat als ik boos wordt er helemaal niks goeds meer gebeurt, en ik hem alleen maar laat schrikken met mijn heftige handelingen, en we gewoon weer terug bij af zijn.
in de meeste gevallen dat ik al voel aan hem of aan mezelf dat we erg gaan botsen onder het zadel stap ik al niet eens meer op.
alvast bedankt voor tips/reacties.
groetjes
.
maar gewoon eens een andere (western)instructeur proberen zou ik toch wel proberen.