Kevin @ work (ook springen)

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Science90

Kevin @ work (ook springen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 18:53

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:56

leuk paardje, maar hij mag wel wat meer in de aanleuning, hij gooit nu zijn hooft omhoog en drukt zijn rug weg.
verder moet je er zelf op letten dat je , je handen rechtop houd.
en ik zou je beugels een gaatje langer doen, mar is je beenhouding waarschijnlijk ook wat mooier

verder wel een leuke combi zo.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 19:04

melle_odet schreef:
leuk paardje, maar hij mag wel wat meer in de aanleuning, hij gooit nu zijn hooft omhoog en drukt zijn rug weg.
verder moet je er zelf op letten dat je , je handen rechtop houd.
en ik zou je beugels een gaatje langer doen, mar is je beenhouding waarschijnlijk ook wat mooier

verder wel een leuke combi zo.

Ja ik weet het over die aanleuning. Ik heb daar zelf best veel moeite mee, omdat ik ook meerdere instructeurs heb en ze allemaal wat anders zeggen over het paard "rond" rijden. Ik wil hem niet in de krul trekken, maar ik krijg hem ook niet netjes in aanleuning. Hij had toen wel heel veel last van dazen, dus liep hij ook constant met zijn hoofd te slaan.
Tja, die beugels een gaatje langer zou waarschijnlijk wel beter + mooier zijn, maar dan ga ik weer klemmen met m'n benen en ben ik in galop de beugels weer kwijt. Ben ik ook hard aan het oefenen hoor! Ik rij de laatste tijd ook vaak zonder beugels.

Bedankt voor je nuttige tips en commentaar.

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:23

je probeert met een zachte hand te rijden, dat is natuurlijk heel goed van je. ! :)
alleen dat moet je niet doen door je teugels lang te laten.
wat ik op het eerste filmpje zie is bepaald niet lekker voor je paard.
doordat je de teugels te lang houd krijgt hij elke keer een rukje in zijn mond.
dus probeer je teugels netjes op maat te houden en mee te veren vanuit je polsen. :)
verder denk ik dat je beter kunt wachten met springen totdat je in galop ook een stabiele zit hebt.
wat jij in je vorige reactie zij over beugels verliezen zegt iets over je zit, namelijk dat je je evenwicht nog niet goed kan vinden.
probeer eerst te oefenen met galop, benen lang maken en op je kont blijven zitten. voordat je begint met springen
ik vind het trouwens ook heel goed dat je bezig bent met je houding door zonder beugels te rijden!
ik hoop dat je iets kan met mijn tips :)

leuk paardje ook trouwens ! :j

Leo

Re: Kevin @ work (ook springen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:27

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even de charter van RT-HAW aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten