Frühling oefent L2-proefje

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

love_FlAmE

Frühling oefent L2-proefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 12:04

Hoi allemaal,

Ik stel jullie graag voor aan Frühling (v. Casmir Z), zij is de dochter van mijn bijrijdpaard Vaskia (check mijn topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1349386). Ze wordt gereden door een ander meisje maar ze staan op dezelfde stal dus als zij niet kan rij ik ze. Zondag rij ik ook met haar een onderlinge wedstrijd in de L2 :D . Ze kan alle oefeningen t.e.m. M maar ze wordt uitgebracht op wedstrijd in de B. Ze is van vorig jaar juli onder het zadel, dus nu ietsje meer dan een jaar. Ze is erg braaf, schrikt van niks en leert supersnel!

Maandag had ik voor het eerst mijn L2 proefje geoefend en laten filmen om mezelf te kunnen corrigeren maar nu vond ik het er best wel goed uitzien (op een paar foutjes na want het was zowel voor mij als voor mijn voorlezer de eerste keer deze proef :Y) ). Dus ik wil het graag met jullie delen en ben benieuwd naar jullie commentaar!

Mijn eigen opmerkingen

-ze mag iets voorwaartser (zeker in de middendraf)
-wijken mag nog iets overtuigender
-benen stiller houden en geen geld zoeken! :o

wees wel een beetje mild voor me want ik rij ze maar af en toe dus het is toch altijd weer ff wennen ;) .

Hier is ie:

de video is een beetje in elkaar gedrukt maar weet ook niet hoe dat komt :+
Laatst bijgewerkt door love_FlAmE op 10-09-10 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel weer eens vernieuwd!

Liene

Re: Frühling oefent L2-proefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:05

Ziet er leuk uit! Ik vind je onderbenen wel heel erg storend, probeer ze stil te houden ;) Het ziet er zelfs wat uit alsof je elke keer been geeft, maar volgens mij is dat niet het geval.

You must live in the present, launch yourself on every wave, find your eternity in each moment.

[RT-D] Onderzoek: Positieve effecten flexen van de hals (Clayton)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:08

sorry :o ik vind het er heel rommelig uitzien!
Je bent continu aan het drijven/schoppen.
bij het wijken valt het paard helemaal stil en neemt de achterhand totaal niet mee. De middendraf is niks van te zien. geen verruiming, niks. je middengalop lijkt goed te beginnen maar ik heb je niet zien terugrijden.
Probeer eerst het paard goed aan de hulpen te krijgen voor je aan een L2 proef begint.
Verder vind ik het wel een leuk paard om te zien!

<3 mama van een prachtig meisje <3
Sponsored by: http://www.ruitershoponline.nl :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:17

Hoi!

Leuk paard hoor, jullie zijn samen een goed team!
Toch wel wat "commentaar" je paard is totaal niet actief eerder lui te noemen, is zonde want hierdoor haal je altijd een cijfer minder dan je kan krijgen..
Beide middendraf zijn niet getoond, probeer haar van te voren ( met name in de hoek al wat op te jutten) dan toont het al beter.
Wijken doet ze aardig, probeer haar recht te houden en zorg dat ze niet terug valt in tempo.
Middenstap en galop is ook beide niet getoond dit doordat ze niet actief is.
Door een 's van hand veranderen was niet goed voorbereid naast de ac lijn! Erg slordig!!

Jij moet oppassen je handen stiller te houden in de galop. Ook moeten echt je benen stiller worden. Je drijft haar ook lui.. Zo zonde ;)
Succes met alles, heerlijk dier.. Alleen rijd nu op de makkelijkste manier is gewoon zo zonde haar gangen worden daar niet door verbeterd!

Wiseguy B+10, L1+10, L2+10 M1+14 M2+ 14 Z1 + 7
Voor prachtige oornetten, sjabrakken en plastrons kijk op http://www.glamourhorze.nl alles handmade!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:23

Pfoe....Je geeft inderdaad zelf ook al wat punten aan waar aan gewerkt moet worden, maar ik moet toch nog echt even zeggen dat ik het werkelijk onmogelijk vindt dat iemand met zo'n onrustige beenligging sporen aan heeft...Imo maak je jouw paardje gewoon "dood" voor 't been (stomp dus...) ;(

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:52

leuk paardje!! best wel mooi constant in de aanleuning... volgens mij een fijn te rijden dier!

probeer zelf in je geheel stiller te zitten... ook je bovenlichaam beweegt behoorlijk mee! Niet dat je zo strak als een plank moet gaan zitten, dat zeker niet! maar als je je buikspieren aanspant, je ietsje meer achterover gaat zitten op je kont en je borst vooruit brengt en je schouders terug, (jezelf in je bovenlichaam uitstrekt omhoog en je kin vooruit en naar voren kijkt), denk ik dat je al een stuk rustiger zit en daarmee ook je benen rustiger zullen worden.

Probeer anders eens te oefenen door zonder beugels te rijden. Paard lijkt me er rustig zat voor!

Succes!

edit: wat betreft de middendraf... het gaat er om dat je aan de jury een duidelijk verschil laat zien tussen je arbeidstempo en je middendraf... een duidelijk verschil laten zien kun je ook doen door van te voren wat terug te rijden in tempo op de korte zijde en dan na de hoek over de diagonaal zul je een goed voorwaartse reactie van je paard moeten verlangen, wat je van voren opvangt, zodat ie ruimere passen maakt ipv gewoon keihard gaat rennen of galoppeert. Wat je er van achter in rijdt, vang je van voor op.
En aan het einde van de diagonaal vang je 'm weer en rijdt je rustig door de hoek en de korte zijde... zodat ze jury goed 2x het verschil kan zien.

A Dream Come True! You wish you could turn back time, but the clock can only move forward, and so can you!
mazzeltje: blijf altijd positief, vooral over jezelf!
*Steffi van der Laarse.nl*Linda van der Voorn.nl*Dierenhomeopaat.com*PensionStal Brouwer.nl*

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:20

Vind jullie een leuke combi. Alleen zou ik er wel voor uitkijken dat je paard niet te veel afstompt met het constant aandrijven (viel vooral in draf op). Straks doet ie steeds minder op je been.
Als je hem beter aan het been hebt, dan zal de middendraf ook stukken beter gaan.
Je hebt trouwens wel een mooie houding!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:22

het filmpje ziet er nogal slaapverwekkend uit :Z
ik heb echt zin om eens op jouw paard te gaan zitten en hem een flinke tik met de zweep te geven.
maar wellicht wordt hij op zo'n manier gereden dat hij lui voor het been geworden is, aangezien ik je alleen maar zie drijven ;)
verder is het nog erg slordig je middengangen zijn niet getoond, met wijken valt ze haast in stap.
paard loopt over het algemeen erg op de voorhand, en je overgangen galop naar draf zijn erg slordig en abrupt.
in stap lijkt het alsof ze elk moment stil kan gaan staan, en ze loopt nog erg diep voor de L2.
het is een hele waslijst maar allemaal positief bedoeld, ik wens je veel succes!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:54

Ik ben het met bovenstaande eens. Duidelijkere verschillen tussen middendraf en arbeidsdraf en idem voor de galop.
Volte 15 meter in galop werd wel erg groot, met wijken blijft hij niet lekker doordraven en vergeet zijn achterhand mee te nemen.
En probeer niet de hele tijd te prikken met je onderbeen. Ik zie de hele tijd je benen bewegen wat het geheel een tamelig rommelig uitzien geeft.

Het mag er allemaal wat flitsender en wat meer afgewerkt uit gaan zien. Ik zou er zo op deze manier nog even mee wachten voor dat ik een L2 proefje zou starten en wat meer de puntjes op de i gaan zetten. Je geeft aan dat je ze niet vaak rijdt, misschien toch iets vaker trainen.

R.I.P. Monty: 01.01.2000 - 26.07.2011. Voor altijd in mijn hart.

You can't milk a cow with your hands in your pants

[BB-ITP] Ozzy... zijn eerste echte fotoshoot LOL!!

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 09:00

Bedankt voor de reacties allemaal. Dat ze nog iets te sloom is en dat ik men benen moet stilhouden en dat het wijken nog niet 100% was weet ik allemaal. (heb het ook aangegeven in mijn openingspost ;)) Vandaar dat ik het heb laten filmen, dan zie je wat je fout doet en kan je eraan werken. Het was ook de eerste keer dat ik dit proefje oefende dusja dan gaat het nooit perfect he. Ik ga ze dadelijk rijden en ga goed oefenen op het voorwaartse! :j

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:36

Ja je moet echt je benen veeel stiller houden ;)

Romantic Pitou (Romantico x Landwind II B) - B+10 / B+0

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 20:58

Ik heb vandaag les gehad en echt gewerkt aan de probleempunten en ik moet zeggen dat het goed ging! Nu op naar ons wedstrijdje ;-)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:33

love_FlAmE schreef:
Ik heb vandaag les gehad en echt gewerkt aan de probleempunten en ik moet zeggen dat het goed ging! Nu op naar ons wedstrijdje ;-)

mooi, veel succes!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:57

Ts, hoe is de wedstrijd gegaan?

<3 mama van een prachtig meisje <3
Sponsored by: http://www.ruitershoponline.nl :D

1Olifantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:02

ik ga mee met de rest, maar binnen een jaar aan de M oefeningen? en dan toch starten in de B, en een ruiter erop die niet stabiel in dr zit si en dr benen niet stilhoud,:(

dit paard is nog'jong' en moet je zeker niet afstompen met dat geschop! en ik vind dat ze tevroeg M oefeningen heeft.

jij en/of je paardje zijn daar zeker niet klaar voor

Ik heb wel nederlands gehebt maar dat hebt niet gehielpt!
- Super trots op mijn knappe Springknollie!

MrBojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:18

Epona_ schreef:
Ziet er leuk uit! Ik vind je onderbenen wel heel erg storend, probeer ze stil te houden ;) Het ziet er zelfs wat uit alsof je elke keer been geeft, maar volgens mij is dat niet het geval.

...en als iemand de gouden tip heeft hoe je dit bereikt dan wil ik hem ook wel horen, haha. ken het 'probleem' : niet bij elke pas drijven' ikke 'dat doe ik niet...'.
ziet er netjes uit, je eigen commenatren kloppen.
veel plezier nog

MrBojangles

luff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:26

idd een leuk paard! en ook, je beugels een gaatje of 2 langer en ik denk dat een dressuur zadel je zit wel goed zal doen.niet dat je slecht zit of zo hoor!! het ziet er overigens wel heel leuk uit!

PS: laat je ons nog wel ffe die foto's met dressuur zadel zien?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:55

Leuk paard, leuke combinatie.
Ik herken mezelf in het beeld, te weinig impuls bij het paard, onrustige drijvende benen.
Je paard loopt wel mooi rustig met het hoofd en mooi rond.
Veel korte overgangen rijden dus draf, paar passen stap draf etc. ook in de galop paar passen voorwaarts en weer terug. Ipv 1 keer drijven 2 keer flink achter elkaar helpt ook.
Rijden zonder beugels is ook goed voor je balans en je benen.

paschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:25

Leuk paard! Kan zeker op termijn wat worden, tenminste met goede instructie. Dat je continu met je benen klopt, hebt je ondertussen wel gehoord denk ik... Rijdt je weleens zonder beugels en heb je dan nog steeds een onrustige beenligging?

*We zijn bijna vergeten hoe vreemd het is dat zo'n groot, machtig en intilligent dier als een paard, een ander, veel zwakker dier, op zijn rug laat rijden* Peter Gray - 1928
Ben ik blij dat mijn paard dit niet kan lezen...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie