Mina is een 14 jarig belgisch trekpaard,
in haar jonge jaren beleerd op kordeel, daar algauw de stempel gekregen van niet willen werken, gevaarlijk in de hand, etc.
daarna sporadisch eens voor de koets geknupt, maar na 2 ongelukken met de koets die plannen ook maar in de kast gestopt.
ik ben haar een goede 6 jaar geleden beginnen verzorgen, en zonder weet van haar voorgeschiedenis ze zadelmak gemaakt en beginnen doorrijden.
ik heb er veel bloed, zweet en tranen (letterlijk) ingestopt, want mevrouw heeft een gebruiksaanwijzing ter grootte als een bijbel, en gedraagt zich als google (alle informatie verandert om de zoveel tijd).
maar nu, 6 jaar later begint mijn werk vruchten af te werpen, ze loopt nog niet perfect, maar we vormen een mooi team samen, doen regelmatig onderlinge wedstrijdjes, begint goed te werken.
dit zijn fotos van een hobbelsessie, broertje had er effe mee gereden, en daarna heb ik ze gewoon wat loswerk laten doen, dus nageeflijk is ze wel, maar loopt niet perfect aan de teugel, speciale oefeningen hebben we ook niet gedaan, maar er zijn wel enkele mooie fotos uitgekomen.
Cap is dit keer eigen keus, graag dus rijtechnische kritiek

Waar ik zelf op moet letten:
- niet vooruit vallen
-voor me kijken
-schouders achteruit
-tenen naar binnen, hielen uit men paard.
fotos staan niet op volgorde

ik was afgeleid en dook weer voorover

jaja, ze kan ook LDR!
(nee hoor, was net overgang galop-stap tijdens het uitrijden, dan duikt ze graag in het zand)

paard is wel fotogeniek, ik niet

We werken naar het beeld van de laatste twee foto's, meestal ziet het er dan wel zo uit, maar nu en dan glipt ze erdoor. Zoals gezegd was dit gewoon een loswerk sessie, dus ik heb ze wat laten kameelachtig lopen, en ze maar vrij kort opgepakt.
Ook was de fotograaf mijn broertje met een verstandelijke beperking, dus ik heb meer foto's van het zand en de longe dan van mij en mijn paard

de goede momenten kon hij ook niet zo goed vastleggen, maar ikzelf ben heel blij met die laatste twee fotos