Unique (L2) en Bean (M1) @ concour

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Casca

Unique (L2) en Bean (M1) @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 16:09

Dag!

Ik rij 2 paarden, Unique-Osmilinde en Bean, deze zijn beide niet van mij. Unique-Osmilinde ben ik vorig jaar maart gaan rijden, in mei voor het eerst B gestart en eind deze maand staat ons M1 debuut gepland. Zij is nog niet eerder op concour uitgebracht en kende weinig (de rem was ver te zoeken).
Met Unique train ik veel op gehoorzaamheid, losgelatenheid, bergop, lengtebuiging en recht maken/houden. Zoals op het filmpje te zien is, drukt ze zich af en toe scheef (en ik kan dat soms in de proef nog niet voorkomen).

Ohja, de stem die je hoort is mijn filmende zus haha.

Dan nu Bean.
Bean loopt met Nicole Z2, en ik mag nu in het M1 meerijden. Vorig jaar september zijn we begonnen in het L2, we hebben niet zo heel veel concoursen gereden, lastig plannen soms, dit was mijn eerste keer weer met hem sinds eind juni.
Met hem werk ik vooral aan mezelf :P Ik moet mn teugels écht korter nemen zie ik weer, ik heb mezelf dat ooit aangeleerd, en mn instructrice hamert er nu wel op dat ik ze korter moet houden, maar soms vergeet ik het. En het valt me erg tegen hoe mijn houding is, dit paard is niet makkelijk om uit te zitten, ik moet altijd op mn kont gaan zitten van instructrice en Nicole, maar als ik die foto's zie, ziet het er heel stom uit :P
Waar ik ook aan werk is het bergop blijven galopperen in de middengalop, lukt me nog niet zo, als ik terugrij kan ik hem heel fijn houden, maar als ik naar voren rij dan kachelt hij op de voorhand..

De foto's zijn gemaakt door een collega, ER STAAT COPYRIGHT OP! (heel klein, maar het staat er!!)

Dit zijn wij!
Afbeelding

Losrijden
Afbeelding

in de proef, ik ga bij A halthouden.
Afbeelding

B-E door een S van hand veranderen
Afbeelding

slecht moment, maar ik moet de galop verruiming meer bergop hebben, lukt me nog niet..
Afbeelding

neusje eruit...
Afbeelding

Van hand veranderen middendraf
Afbeelding

Gebroken lijn contra
Afbeelding

E afwenden X halt
Afbeelding

De schat deed het weer zo goed!
Afbeelding

Nou, brand maar los :D

*\o/* Duchess of Esbi Z2+1 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni

Biskwie

Re: Unique (L2) en Bean (M1) @ concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:12

Ziet er goed uit, echte verbeterpunten zijn je tenen naar binnen blijven houden en op sommige foto's meer de achterhand eronder. Als je hier nu aan werkt, heb je daar straks profijt van in de M2 en Z1, dat lukt nu nog wel, maar straks wordt je het echt aangerekend.

Wat voor een jasje heb je trouwens aan? I like it :)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 21:23

Het is een jasje van Kingsland :D ik heb hem ook nog maar net!

Bij welk paard bedoel je meer de achterhand eronder? Bij Bean zou dat namelijk wat anders betekenen dan bij Unique :)

En mn tenen naar binnen was me nog niet opgevallen!

*\o/* Duchess of Esbi Z2+1 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:43

Yup, Bean en de achterhand ;) Sorry voor de onduidelijkheid.
Je voeten viel me vooral op de foto's erg op. Het kunnen natuurlijk ook momentopnamen zijn.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 22:04

ah, ok, dan moet ik hem in de proef dus nog wat meer op zn kont zetten :) In de trainingen lukt het vaak allemaal wel, maar om dat dan in de proef vol te houden is toch anders..

Hurray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:16

Inderdaadn, wat de meeste zeggen je tenen naar binnen & de achterhand er afentoe iets meer onder zetten, bij je paardje Bean dan, zoals de andere al zei. :+ Verder vind ik het er echt super netjes uitzien en je hebt super leuke paardjes, nog veel plezier en geluk met ze! -adore-

No hour of life is wasted, that is spent on a saddle.

ღ Donna ღ

16-10-2012, rust zacht lieve Sita. Ik zal je nooit vergeten. <3

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:05

Best leuke paarden :) ik vraag me af hoe je de eerste traint? Veel schakelen? Ik vind hem nog wat te rond lopen voor het L2 denk dat je daar in het M1 wat problemen mee gaat krijgen. Houd ervan laag rond te lopen en vast te houden, tenminste dat lijkt erop als ik naar het eerste filmpje kijk. Als hij fijner in de mond wordt wat opgerichter loopt zal het een fijn paard worden. Schakelen, schakelen en nog eens schakelen: of ook wel zorgen dat het paard beter aan het been is.
Wat waren je punten?

Veroontje_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:00

De foto's zijn lastig beoordelen op zo'n moment opname maar ze zijn leuk en lopen braaf!
Probeer met Unique geen aanloopje te nemen om aan te galoperen... rest is al gezegd.
Ga zo door! :-)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 16:59

dat was idd een fout in de proef! normaal is zij heel scherp aan het been, ik leg mijn been naar achter en dan springt ze altijd aan, ik was zelf wat overdonderd dat ze deze keer níét aansprong :+

Unique rij ik vaak bij het losrijden lekker lang en laag, doet ze heel fijn. Bergop is idd nog moeilijk, de ene dag lukt het beter dan de andere. Ze is voor best zwaar gebouwd en dat werkt niet mee haha :) Maar ze is wel super werkwillig/looplustig.. Als ik veel ga schakelen wordt ze té heet. Dan elke keer als ik er maar iets aankom schiet ze weg, dat doe ik dus nog voorzichtig en niet te veel.

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:26

Commentaar over je houding geef je zelf al wel. Probeer echt je rug recht te houden en te doen alsof je aan een koort omhoog getrokken wordt.

Wat leuk dat jij Bean rijdt!!! Ik ken hem van Nicole, we stonden tijdens de Almelose ruiterdagen bij hun op de Erve Vleerboer!!!

M2 + 20 / Z1 + 23 (Z2 STARTGEREGTIGD!!!!!)
3e IN HET M2 VAN DRENTHE.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 20:17

Ik sta ook met Unique bij Vleerboer :) wanneer was je daar dan? Dit jaar? Dan heb ik je vast wel gezien, je foto's in je proefiel doen het niet :)

Het is zo stom, want bij bean voel ik het niet dat ik zo raar zit, en ik moet steeds diep achterin het zadel blijven zitten, lastig, maar dan ga ik dus zo dom zitten :+ Bij Unique kan ik namelijk wel gewoon rechtop zitten...

En :D ben ook heel blij dat ik dat paard mag rijden! haha, hij is zoo gaaf!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 04:58

Uhmm nee afgelopen jaar ben ik niet geweest, het was mn eerste jaar dus als k het goed heb was dat 2008 haha! Klinkt alweer behoorlijk ver weg!

M2 + 20 / Z1 + 23 (Z2 STARTGEREGTIGD!!!!!)
3e IN HET M2 VAN DRENTHE.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie