Jasper at work.

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Jasperintha

Jasper at work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 18:22

Ik oefen al heel lang met de nageeflijkheid met mijn verzorgpony Jasper <3 , het gaat nu steeds beter en ik dacht, laat ik eens een topic op bokt zettenom te kijken wat anderen er van denken.
Jasper staat op manege Kraaij en is ook een manegepony, en hij is ongeveer 16 jaar.
Ik hoop dat jullie tips voor me hebben over de nageeflijkheid en ook over mijn houding. Ik zit op de meeste foto's te ver achterin het zadel maar het zadel is eigenlijk te klein voor mij, dus als ik naar beneden kom met het lichtrijden dan kom ik tegen de achterkant van het zadel aan, oftewel: afvallen dus ;) ik kijk ook op veel foto's naar beneden, dat moet ik echt afleren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en nog even lekker uitrazen:
Afbeelding

en nog een standfoto van die leuke pony <3 :
Afbeelding

dit waren de foto's, wees alstjeblieft een beetje aardig. ;)
Laatst bijgewerkt door Jasperintha op 05-09-10 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

I'm not worried about people from the past, 'cause there's a reason why they didn't make it to my future.

Marjo
Lid Nieuwsredactie

Re: Jasper at work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:25

Ziet er al netjes uit hoor Jacintha!

Over hoe Jasper loopt, kan ik je niet veel zeggen, maar wel over je zit. Je zit namelijk een beetje voorover gebogen. Ga dus voor je gevoel achterover zitten, ook rechtop kijken, schouders recht en ga heel trots zitten.
Ook je handen mag je meer bij elkaar houden!

Succes ermee, je bent echt goed vooruit gegaan :D

Jasperintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 18:26

Dankje Marjoow!

I'm not worried about people from the past, 'cause there's a reason why they didn't make it to my future.

Grrrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:27

Is het zadel niet wat te klein voor jou?
Verder ben ik het met bovenstaand commentaar eens, en ook je hoofd mooi rechtop houden in plaats van naar je pony te kijken!
Succes nog met hem :)

Jasperintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 18:28

Ja, veel te klein, dat staat ook er ook. ;) alleen Jasper is een manegepony dus ik kan er niks aan doen. ik heb al wel heel vaak gevraagd of Jas een nieuw zadel mag, maar ze doen er nog niks aan omdat hij heel veel beginnerslessen loopt ;)

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:29

Poe hee, je bent echt te groot voor dat zadel. Het zadel is ook aardig versleten zo te zien? Wellicht een idee om dat eens aan te kaarten bij de eigenaar? Met een passend zadel zit jij ook meteen veel beter! Voor nu zou ik niet teveel rijden, dat is echt niet best voor de rug van Jasper, niet vanwege jouw gewicht of zo, maar vanwege het voor jou niet passende zadel. De druk wordt nu heel verkeerd verdeeld...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:33

Ik vind het er leuk uitzien voor een manegepaard, hoevaak rijd je hem in de week? Het commentaar wat ik had is boven mij al gegeven. Wel erg jammer van het zadel, maar ik vind jullie in ieder geval wel een hele leuke combinatie samen! :)

Every day is another oppurtinity to shine! *\o/*

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:34

Hele leuke pony is Jasper zeg.
Vind wel dat jij wat troster mag zitten, je zit nu een beetje voorover gebogen.
Beeld je gewoon maar eens in dat jij de konining bent.

Jammer van het zadel..zou het inderdaad echt eens gaan uitleggen aan de eigenaar
Met een groter zadel zou jij ook veel beter zitten!

Maar veel plezier nog met je leuke knol!

I'm no diva, I'm no queen, I'm just the cutest princess you've ever seen!

Grrrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:34

Oh dat had ik niet gezien, sorry. Wel balen... Het kan belastend zijn voor de rug van de pony om zover achterop het zadel te zitten, het zadel kan dan niet de druk goed verdelen waarvoor het gemaakt is. En ook voor jezelf lijkt het me niet echt prettig. Maar dat is natuurlijk ook het nadeel van het rijden op andermans paard: je hebt niet zoveel over het harnachement te zeggen als je zou willen :D.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:03

ik cind jullie een leuke combi op te zien.
wel jammer van het zadel inderdaad, het lijkt mij ook niet echt prettig rijden.

Jasperintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 20:41

Bedankt voor de reacties :D
Ja, het zadel is inderdaad ook erg versleten, maar steeds als ik iets daarover zeg, dan wordt er gezegd dat hij zo een klein zadel heeft omdat hij heel veel beginners lessen loopt, maar hun passen ook in een groter zadel.
Ik rijd Jasper drie keer in de week, en vaak nog ook op zaterdag een wedstrijd.
nee ik heb helaas geen dressuurfilmpje, wel springfilmpjes maar die zijn al heel lang geleden. ;)

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:45

Het is heel jammer dat ze er zo over denken, dit komt echt niet ten goede van het paard, en inderdaad, een kleintje kan ook in een iets groter zadel rijden, is beter dan andersom.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:11

jullie zijn een leuk stel! En jasper is een heel leuke pony :j
erg jammer van het zadel. Ik weet natuurlijk niet of het financieel in je macht heb omeen 2e hands vzh zadeltje voor jezelf te kopen die op jasper past. Volgens mij zijn de vzh zadeltjes niet zo duur meer tegenwoordig althans goedkoper dan een dressuur volgens mij? Maja aan de andere kant.. Het is en blijft een manege pony dus vind eigenlijk dat hun aan het welzijn en harnachement moeten denken van de pony. Dan gaatie ook langer mee lijkt me.. Lastig hoor!
Maar nogmaals leuke combi :j

jasminum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:34

Leuke foto's hoor. Ik ga mee met de rest.
Je zou wel nog je handen veel hoger kunnen houden. Echt boven de schoft alsof je twee glazen water vast moet houden. Dan ontspan je je handen en armen meer en dat is fijner voor het contact wat je hebt met Jasper.

Veel plezier nog met Jasper!

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:16

Stoer beestje! Probeer je handen alleen iets meer te dragen, en recht op te houden!

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord. Dat niemand kent.
Ik zoek een woord, dat wil zeggen dat jij de liefste bent! <3 <3

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:28

Het wordt nu allemaal wel heel leuk afgeschoven op de manege, maar je kan er zelf ook altijd nog voor kiezen om dan maar niet op hem te rijden.
Ook met afvallen ga je echt niet in dit zadel passen..... helaas. Het is gewoon te klein.

Je kan nu ook niet bezig zijn met nageeflijkheid, nageeflijkheid is geen kop in de krul.
Om na te kunnen geven moet het paard recht en in balans zijn en moet het zijn rug kunnen ontspannen, dat wil natuurlijk nooit met een zadel wat op de verkeerde plek drukt omdat het te klein is voor degene die er op zit, dat veroorzaakt pijn.

Veel paarden lopen dan gewoon door die pijn heen, dan is de taak voor de mens om daar wat aan te doen, ander zadel is dus geen optie, dus denk er dan eens over na om misschien niet meer op hem te rijden..
Eigen plezier hoort wat mij betreft niet boven het welzijn van een paard te gaan.

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:53

dat zadel is gewoon het probleem:P jasper kan daardoor niet goed ontspannen en nageeflijk lopen en jij kan niet goed gaan zitten en daarom zit je dan ook naar voren. je zou natuurlijk ook zonder zadel gaan rijden of zelf een zadel kopen (maarja, dat is natuurlijk niet de bedoeling:P) zonder zadel rijden is ook goed voor je houding, dus misschien is dat een optie..
jullie zijn in iedergeval leuk samen!
Veel plezier!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 06:39

x_Marr schreef:
Het wordt nu allemaal wel heel leuk afgeschoven op de manege, maar je kan er zelf ook altijd nog voor kiezen om dan maar niet op hem te rijden.
Ook met afvallen ga je echt niet in dit zadel passen..... helaas. Het is gewoon te klein.

Kan het hier alleen maar mee eens zijn, dit is o.a. jou verantwoordelijkheid. De pony kan zijn berijders niet kiezen. Vind het wel triest dat een manege eigenaar dit toestaat.

Door2411

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:22

Mensen,

Ik ken Jasper al een hele poos en weet dat hij erg lastig kan lopen met z'n hoofd. Jacintha rijd al een hele poos op hem en dat heeft hem zeker goedgedaan! Hij loopt bij haar echt ontspannen en door t lijf. Een manegeeigenaar heeft vaak een heel aantal paarden en pony's en deze kunnen niet per kind een zadel voor het dier aanschaffen. Alle dieren bij Kraaij hebben een bontje onder het zadel en de zadels worden regelmatig gecontroleerd.
Het zadel is duidelijk te klein, maar ik denk dat als je overlegt dat het best mogelijk is een ander zadel te lenen Jacintha?

Jasperintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 14:00

Ik ga vanavond gelijk nog een keer over het zadel vragen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:52

Leuke pony! Ik vind dat je hem netjes aan het lopen hebt.
Wat betreft jouw houding, dat zadel komt hem natuurlijk niet ten goede, maar iets meer voor je kijken en je handen iets meer dragen zou het plaatje al veel netter maken. Ook val je soms iets naar voren, maar kan me voorstellen dat je niet heel lekker zit.
Wat ik me afvraag, hoeveel paarden staan er op de manege? Zou je niet met iemand die er verstand van heeft wat zadels van andere paarden kunnen passen en kijken of er geen groter zadel is wat ook goed op z'n rug ligt? Weet niet of dit ook mag natuurlijk, maar misschien kun je dat voorstellen op de manege?

PS, ik lees net in je profiel dat het manege Kraaij in Nijkerkerveen is, daar ben ik 8 jaar geleden ofzo op ponykamp geweest :P Hadden toen echt wel leuke paardjes lopen voor de lessen. Ik reed toen op Emillion, een schimmeltje, maar volgens mij stond hij daar voor verkoop, dus ik weet niet of hij er nog is

Jasperintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 16:16

Dankjewel voor de tips!
ik zal het eens voorstellen, ik weet niet of het mag, maar ik kan het altijd proberen ;)
Ik rijd nu ongeveer nu 9,5 jaar op manege kraaij, en de naam Emillion herken ik wel een beetje, maar hij is dan al heel lang weg.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:22

Achja, nee heb je en ja kun je krijgen he. Misschien willen ze hier wel over nadenken, aangezien ze geen nieuw zadel willen kopen zou dit voor hen natuurlijk een goedkope oplossing zijn, mocht er een ander zadel passen. :)

Ja, het is ook al echt lang geleden, ben er 2 keer op ponykamp geweest, toen ik 13 en 14 was, dus 7 en 8 jaar geleden. Was iig een leuk sportponytje.

Jasperintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 20:02

haha, dat zal vast wel, maar ik kan hem me niet echt meer herinneren.
Hij kan misschien wel een ander zadel krijgen, alleen ze moeten natuurlijk wel met iedereen rekening houden, want ik ben niet de enige die op Jas rijdt.

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:31

ik vind dat je hem netjes aan het lopen heb voor een manege paard (en ik neem aan dat je misschien 1 keer per week op hem rijd ? :) )
Ook erg leuke combinatie!
alleen idd, jammer van het zadel. dat stoort het plaatje wel een beetje. maargoed daat kan jij ook niks aandoen :o

Ygor <3 B+12 // L1+10 // L2+12