Nadat ik, na een jaar, eindelijk doorheb waarom alle filmpjes van onze filmcamera zo raar vervormd zijn, wil ik jullie nu toch eens beelden laten zien die wel realistisch zijn. Hiervoor zette ik de filmpjes gewoon op de PC en dan bewerken, maar het schijnt handiger te zijn om de software van de camera daarvoor te gebruiken

Op 8 augustus ben ik op wedstrijd geweest naar Hazerswoude. Dit was onze 3e wedstrijd in de M1, waar we hoopten hem weer iets gekalmeerd te krijgen na het fiasco van de wedstrijd daarvoor. Niks tegen het paard hoor, maar die stond stijf van de spanning en ging vreselijk in het verzet. Dat zat nu beetje aan zowel mij als hem te knagen. Het is een filmpje van onze 1e proef, jammer genoeg wil YouTube hem niet helemaal erop hebben, dus is hij in stukjes. Enige wat er echt tussenuit gehaald is, is het achterwaarts en de middenstap. Ik weet namelijk wat ons grote probleem daar is/was en dat kan ik nu zelf al grotendeels voorkomen

We hebben verder nog problemen met de aanleuning af en toe, maar ik probeer voor zo min mogelijk te doen. Sturen doe ik ook bijna alleen op zit, net als SB inzetten, anders gaat het snel kantelen of te ver doorknikken in zijn hals. Verder moet hij in galop nog meer terugkomen uit de middengalop vandaan. En voor de rest heb ik nog 1000 punten, maar dat laat ik aan jullie over

Ik had voor deze proef 178 punten, maar wil graag wel eens het commentaar van jullie bokkers horen

Film 1:
Film 2:
Film 3:
Film 4:
Eigen commentaar:
- Hij wil wel eens tegen de hand of juist te diep komen. Ik probeer aan de voorkant eigk niet zoveel te doen, want dan kan hij errug heftig reageren.
- Ik zit inmiddels een gaatje korter, hier zit ik iets te lang en dan ga ik staan/hangen in mijn beugels
- Dat stukje in galop met onze mooie *ahum* wissels was een 2 daagse actie, daarna heeft hij het niet meer gedaan?
- En dat is net zo'n verhaal als het links niet goed aanspringen. Ik kan het thuis 100 keer oefenen en het gaat goed, maar ik zal onbewust door de spanning wel een verkeerde hulp geven?
- Mijn linkerhand wil nog wel een piano gaan spelen
- Hij mag meer op de achterhand en bergop vooral met de middendraf en middengalop.
- Op de filmpjes ben ik ook enorm aan het kloppen in draf, maar voor mijn gevoel zat ik er voor spek en bonen op. Hij reageerde niet zoals hij normaal doet.
- Er zit idd een theedoek onder het zadel, was een tijdelijke oplossing want de volgende dag kwam de zadelmaker.