Nuovo Case's Zilverado (Rhodium X Amethist) @ wedstrijd M1

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

MyWishMax

Nuovo Case's Zilverado (Rhodium X Amethist) @ wedstrijd M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 15:25

Hallo allemaal!

Nadat ik, na een jaar, eindelijk doorheb waarom alle filmpjes van onze filmcamera zo raar vervormd zijn, wil ik jullie nu toch eens beelden laten zien die wel realistisch zijn. Hiervoor zette ik de filmpjes gewoon op de PC en dan bewerken, maar het schijnt handiger te zijn om de software van de camera daarvoor te gebruiken :o :Y)

Op 8 augustus ben ik op wedstrijd geweest naar Hazerswoude. Dit was onze 3e wedstrijd in de M1, waar we hoopten hem weer iets gekalmeerd te krijgen na het fiasco van de wedstrijd daarvoor. Niks tegen het paard hoor, maar die stond stijf van de spanning en ging vreselijk in het verzet. Dat zat nu beetje aan zowel mij als hem te knagen. Het is een filmpje van onze 1e proef, jammer genoeg wil YouTube hem niet helemaal erop hebben, dus is hij in stukjes. Enige wat er echt tussenuit gehaald is, is het achterwaarts en de middenstap. Ik weet namelijk wat ons grote probleem daar is/was en dat kan ik nu zelf al grotendeels voorkomen :j

We hebben verder nog problemen met de aanleuning af en toe, maar ik probeer voor zo min mogelijk te doen. Sturen doe ik ook bijna alleen op zit, net als SB inzetten, anders gaat het snel kantelen of te ver doorknikken in zijn hals. Verder moet hij in galop nog meer terugkomen uit de middengalop vandaan. En voor de rest heb ik nog 1000 punten, maar dat laat ik aan jullie over :)

Ik had voor deze proef 178 punten, maar wil graag wel eens het commentaar van jullie bokkers horen ;)

Film 1:

Film 2:

Film 3:

Film 4:

Eigen commentaar:
- Hij wil wel eens tegen de hand of juist te diep komen. Ik probeer aan de voorkant eigk niet zoveel te doen, want dan kan hij errug heftig reageren.
- Ik zit inmiddels een gaatje korter, hier zit ik iets te lang en dan ga ik staan/hangen in mijn beugels
- Dat stukje in galop met onze mooie *ahum* wissels was een 2 daagse actie, daarna heeft hij het niet meer gedaan?
- En dat is net zo'n verhaal als het links niet goed aanspringen. Ik kan het thuis 100 keer oefenen en het gaat goed, maar ik zal onbewust door de spanning wel een verkeerde hulp geven?
- Mijn linkerhand wil nog wel een piano gaan spelen
- Hij mag meer op de achterhand en bergop vooral met de middendraf en middengalop.
- Op de filmpjes ben ik ook enorm aan het kloppen in draf, maar voor mijn gevoel zat ik er voor spek en bonen op. Hij reageerde niet zoals hij normaal doet.
- Er zit idd een theedoek onder het zadel, was een tijdelijke oplossing want de volgende dag kwam de zadelmaker.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 19 PR 212

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:42

Hey merel!

Ik zie inderdaad een hoop spanning in je proeven.
Ik weet zelf hoe ongelooflijk moeilijk het is om daar vanaf te komen.
Enige wat iedereen altijd tegen je zegt dan is: zelf ontspannen blijven, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Wat mij in ieder geval opviel is dat je niet echt de tijd neemt om rustig te groeten.
Dat ging al redelijk gehaast, en ik heb het idee dat je daarmee jouw paard ook niet echt rust meegeeft.

Verder is hij er af en toe niet helemaal door, maar dat gaf je zelf ook al aan.
Dat moet je eigenlijk voor zijn, zodat hij niet met het neusje eruit gaat.
Ook dat is voor mij makkelijk praten, want ik weet dat hij ook snel te diep loopt :P
Probeer je handen nog stiller te houden.

Je geeft zelf in ieder geval goed aan wat je minpunten zijn, daar ben ik het allemaal wel mee eens :)
Jullie zijn in ieder geval wel op de goede weg!

Ondanks de spanning ziet het er al wel netjes en bevestigd uit!

Breghje

Re: Nuovo Case's Zilverado (Rhodium X Amethist) @ wedstrijd M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:50

Hey Merel,

idd, de rust is ver te zoeken bij jezelf, en dat heeft uiteraard zijn inwerking in Beeb.

Ik zou zeggen, geef hem maar gewoon aan mij, dan komt dat best in orde...

Voor de rest: oooooooooooooooooooh wat is het een gaaf paard!!!

In the end what matters most, how well did you love, how well did you live, how well did you learn to let go...
Dag zwart monster, dag Hare Zwarte Zwaaiestaart, dag Bregheltje.....het vrouwtje mist je verschrikkelijk..16 maart 2000-04 december 2012
[IM] De enige echte Originele HangBuikFries is niet meer...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:55

Ik vind het zo slecht nog helemaal niet hoor, als je weer wat vaker gestart bent en weer wat meer proeven gereden hebt komt de rust wel weer terug. Gewoon wat kilometers maken. :)

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:08

Hij's echt leuk MWM! Fijn paard.
Wel wat spanning, maar ach, kwestie van gewoon veel wedstrijden rijden. Hij mag voornamelijk in de galop meer door z'n lijf bewegen. In de middengalop wordt het beter, maar in de arbeidsgalop vind ik dat hij hier en daar een beetje de zuivere 3-takt verliest. Maargoed, gezien je mooie wissels ( :D ) komt dat door de spanning.

Never regret anything that made you smile

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:11

Naaaaaaaaaah, merel, ik vind dat je best trots mag zijn, hij doet best heel braaf wat hij moet doen, da's al heel wat toch, en zijn aanleuning is ook een stuk verbeterd, veel minder onrustig al, beter iets eruit hier en daar nu, dan stuk te diep en erachter, dan kan je er iig aan blijven rijden toch! Knap peerd, met ontzettend fijne gangen!

In my opinion, a horse is the animal to have. Eleven-hundred pounds of raw muscle, power, grace, and sweat between your legs - it's something you just can't get from a pet hamster

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 16:22

Stiekem vond ik het ook errug spannend ja. :o Het is gewoon nogal een enorm verschil hoe hij thuis is en op wedstrijd en ik heb dat in mijn achterhoofd. Terwijl ik gewoon moet rijden

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:36

Merel, ik vind dat je de oefeningen meer moet voorbereiden. Bijvoorbeeld de voltes van 10 meter vanaf de A-C lijn, zie ik weinig of geen stelling en buiging. Je overvalt hem als het ware.
Naar mijn idee is dat punt om aan te werken.

Verder vind ik jullie een hele mooie combinatie, en als er meer ontspanning komt, zul je eens zien hoe hij gaat sjouwen. Ik zie iig wel, dat er nog veeeeeeeeeeeeel meer in zit.

Succes!!

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 16:38

Heb je gelijk in :j

Ik moet nog even goede dosering vinden, want hij wil al heel snel iets gaan doen als ik aan het voorbereiden ben. Zal zelf wel te veel hulpen geven dan, maar moet even aan gaan voelen hoe het dan wel moet :j

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:40

klinkt zo makkelijk he, je oefeningen voorbereiden, al is het maar bij E afwenden. Hoe vaak ik er wel niet in heb getrapt... heel vaak :o . Als je ziet, als je ECHT geconcentreerd je proef gaat rijden, wat voor een verschil dat is.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 16:41

Precies, ik lift nu nog grotendeels mee :j

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:40

Beeb blijft een lekker dier :+:
Jammer van de spanning, maar als jullie straks regelmatig op wedstrijd kunnen, dan zal dat vast verbeteren :)
Vind jullie een mooie combinatie en na alle pech verdienen jullie wel wat positieve dingen!

Verschil in de filmpjes is wel te zien, beeld ziet er nu normaal uit :))

__Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:29

Wat jammer van de spanning zeg, vind het er verder wel heel netjes uit zien. heb soms het idee dat jij jezelf wat druk maakt en dat heel erg op beeb over brengt.. Zoals eerder is gezegt, lekker km's maken. er een vaste gewoonte van maken, dan komt dat vanzelf wel goed :j
Ben het wel met je eens dat de aanleuning beter kan, maar is niet zo gek met die spanning... Verder vind ik Beeb echt geweldig, op deze filmpjes loopt hij idd NOG beter haha. Ik vind jullie een hele fijne combinatie om naar te kijken, maar jou ook echt een hele fijne ruiter. Hoop dat jullie echt geen pech meer krijgen, die hebben jullie genoeg gehad!

Freddy | lordanos x voltaire x laudanum | L1+6 | pr: 204

Vinet : Verkocht | Eindstand M1+21, L+3, B+7 |

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:37

Merel, ondanks de spanning zitten er vreselijk goeie stukken tussen! veel oefenen, veel weggaan en zelf proberen te relaxen. Op het moment dat hij rustiger wordt, jij rustiger wordt, wordt die aanleuning ook beter! Jullie kunnen het :D

<3 mama van een prachtig meisje <3
Sponsored by: http://www.ruitershoponline.nl :D

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:25

Ondanks de spanning vond ik het beeld heerlijk om naar te kijken. Het meelift probleem heb ik zelf ook, daardoor ga ik op slot, paard op slot en kan ik er dus niet meer aan rijden.
Super jammer van de wissels in de galop (las dat hij dat nu gelukkig al niet meer doet), want verder heb ik alle filmpjes met plezier zitten kijken. Ben echt benieuwd hoe jullie het gaan doen met wat minder spanning. Succes met de komende wedstrijden!

Paardloos...

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:01

Wauwwauwwauw! Wat een draf heeft die zeg! Ik heb er nog niet veel in het M zo zien lopen,dus naar mijn mening is die 178 zwaar laag, Vind het enorm fijn om naar te kijken, het spat er ook vanaf! Wel mag bij de SB links,meer lengtebuiging naar mijn mening ,oja,bij film 3,hou hem met die galop aansprong beter aan je buitenteugel ,zodat je hem daar ook rechthoud,in draf is dat stuk super,en de galop erna ook,maar in de galop aansprong en de pas erna,komt die dwars ,dat is jammer! :)

Gediplomeerd ORUN instructrice!
There comes a point in every rider's life when he wonders if it's all worth it. Then one look at the horse, and he realizes - it is

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:36

Heel mooi paard!
Je zit er ook erg fijn op.
Ik mis alleen in alle gangen de lengtebuiging.
Probeer daar meer aan te werken.
Qua oefeningen heeft het paard geen probleem, hij makkelijk genoeg opzij :D

<3 Galanto <3

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:45

Op zich ziet het er netjes uit, en spanning is vooral veel doen volgens mij. Misschien verwacht je iets wat gewoon nog niet haal baar is. En geniet je te weinig van wat er wel al is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 15:48

Klopt inderdaad allebei :j Hij is erg lenig ( :+ ) alleen moeten we dat nog in de goede vorm gaan leren gebruiken.

Spanning komt niet omdat ik teveel verwacht ;) Hij is anderhalf jaar niet meegeweest en altijd mega gespannen op vreemd terrein, dit icm zadel/singeldwang is wel een vrij gevaarlijk.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:51

Wat kan dat dier toch heerlijk bewegen Merel! Als hij en jij allebei leren te ontspannen kan dat alleen nog maar beter worden, dus ik zeg gewoon heel veel gaan!

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:24

Nou ik heb je filmpjes bekeken en ik vind je drafstukken eignlijk nog best ok. Je paard blijft ondanks de spanning goedvan de grond bewegen met voldoende tact en regelmaat. wat ik persoonlijk minder vind is de galop. Ik heb een beetje het idee dat hij erg snel wil gaan en dat jij hem echt enorm moet tegenhouden wat resulteert in een enorm gewicht in je handen en een zeer overhaaste en getrokken galopje. Ik zou proberen je paard minder met je hand tegen te houden in galop en hem meer op je zit terug te rijden en tegelijk ook voldoende sprong te blijven behouden wat je hier bepaald stukjes toch wel verliest. Dit lukt natuurlijk niet in 1 2 3maar je zal na verloop van training een paard krijgen dat een nette verzamelde galop doet zonder dat je er de hele tijd moet aan gaan hangen om hem tegen te houden. Het zal ook veel fijner rijde zijn voor jou. Maar meid, je draf vind ik heel goed, ga met je galop aan de slag en maak lekker veel kilometers en weet dat die punten maar bijzaak zijn. Dit zal jullie beiden ten goede komen want ik zie een heel goed paard in hem... Succes ermee

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 10:32

Ik moest hem in galop, vooral rechtsom, juist onwijs naar voren rijden. Hij wilde uit zichzelf echt in een 4 tact bijna op de plek gaan galoperen. Linksom gaat hij idd stuk harder, maar heb nog steeds niet echt veel in mijn handen :n Ben idd aan het werken om hem meer terug te krijgen, maar zowel op hand als op zit doet die dit niet, of nog niet. Hij of eigk wij hebben nogal moeite met een tussenweg vinden, bij alles eigk. Of we gaan zoals de rechtergalop amper vooruit, of we gaan op middengalop stand.

Maar bedankt voor de complimenten en ik zal er aan gaan werken!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:57

Ik vind dat je met name in de galop in een nogal flink tempo rijdt ! Ik denk dat het er allemaal al een stuk rustiger/beheerster uitziet als je wat meer de tijd neemt om oefeningen voor te bereiden en een iets rustiger tempo aanhoudt. Bv bij de rechtsomkeert zwaait ie helemaal uit, valt in draf enz.

Wat het meest stoort in de proef is zoals al vaak is gezegd de spanning. In de draf "stuiter" je een beetje, ik weet niet of je paard lastig te zitten is, maar probeer zelf iets relaxter te zitten en met de beweging van je paard mee te gaan. En de aanleuning is gewoon best onrustig, hij komt er steeds net ietsjes tegenin, en dat geeft al snel een onrustig beeld.

Verder ziet het er wel goed uit allemaal, de schouderbinnenwaarts vind ik erg mooi regelmatig :) Hij heeft ook een mooie middendraf. Dus het belangrijkste is gewoon de rust erin krijgen, dan moet je denk ik minstens 10 punten hoger kunnen rijden :)

Oja en echt een mooi paard ! Succes :)

Never let your fear decide your fate
tumblr
youtube

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 18:06

In draf stuiterde ik idd beetje. Met spanning is hij niet lekker uit te zitten en ik ging nogal in mijn beugels hangen(met puntje van teen), waardoor ik mezelf er nog meer uit ging drukken. Zit nu gaatje korter, dan hoef ik niet zo'n moeite te doen om beugels aan te houden.

In galop heeft hij rechtsom juist te weinig tempo, linksom hebben we inderdaad meer tempo, maar dit rijd ik niet, dit neemt hij zelf. HEt is nog te moeilijk om meer bij elkaar te komen. De rechtsom keert neem ik hem terug naar draf, omdat hij daar ook weer omspringt achter. Als je kijkt naar het stuk vanaf het aanspringen tot de grote volte, blijft hij heel erg kort en zelfs bijna in 4 tact galoperen, daarom ben ik na de middengalop bewust iets actiever blijven rijden. Alleen bleef hij daar omspringen ;)

Aanleuning vind ik momenteel niet zo erg dat hij er af en toe uitkomt. Thuis hebben we dit niet, dus denk toch dat dit ook door de spanning komt, ben ik eigk heel blij mee. Vroeger hadden we bijna bij elk onderdeel wel te diep staan. Ben het wel met je eens dat die hier rustiger moet ;)

Bedankt voor je compliment :)

samantha374

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:07

hooi
ik vind het echt nog niet zo slecht, de spanning zit er wel in maar die gaat er echt wel af als je het een paar keer hebt gedaan.
Je kan ook wel zien dat je een gaatje langer zat :P
maar ik denk dat als je veel oefent hartstikke goed gaat komen.

veel plezier nog :D
mooi paard!