Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Ik zie in even afstappen trouwens geen enkel probleem als je daarmee je paard makkelijk kunt kalmeren en toch verder gaan.
, kortom hij werd een beetje nerveus, niet eens zozeer daarvan maar meer van dat ìk dacht, oh god wat doen die mensen allemaal hier, ga uitslapen, zien jullie niet dat ik hier met een jong paard loop???? waardoor hij weer nerveus werd....dus op een moment dat hij weer een beetje ontspande, ben ik omgedraaid en rustig terug gereden en toen kwam de ontspanning erin, kon ik nog wat oefeningetjes doen, halthouden, draf, terug in stap, hij voelde heel ontspannen. Heb niet het hele rondje gereden dat ik in gedachte had maar ik heb het wel goed afgesloten en ben heel trots op hem.
Als ze er echt vandoor gaat, kan hij natuurlijk ook niks beginnen. Maar mocht ik (ongelukkig) op de grond terecht komen dan heb ik zelf in elk geval nog iemand bij die me kan helpen. Indirect heeft dit haar misschien ook wel geholpen, want voor mij gaat er hierdoor een stukje spanning af en dus bij haar ook.